Wizytówka pod lupą – jak chronić Profil Firmy w Google?

Wizytówka pod lupą – jak chronić Profil Firmy w Google?

Obecnie coraz więcej osób sięga po swojego smartfona lub komputer, gdy szuka konkretnej firmy. Już kilka kliknięć wystarczy, aby znaleźć najważniejsze dane (adres, godziny otwarcia), opinie klientów czy treści dotyczące produktów lub usług.  Wszystko to umożliwia usługa, która stała się nieodłączną częścią działalności online dla przedsiębiorców – wizytówka GMB, czyli od niedawna Profil Firmy w Google – sprawdź, dlaczego aktualność prezentowanych informacji i ich ochrona przed edycją stały się teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Czym jest Profil Firmy w Google? 

Większość konsumentów w poszukiwaniu informacji o dowolnym przedsiębiorstwie wpisuje jego nazwę w wyszukiwarce Google. Wynik pokazuje nie tylko adres firmy, ale również, czym się zajmuje oraz jak można się z nią skontaktować. Brak lub błędne dane negatywnie wpływają na postrzeganie całej działalności. Potencjalny klient może mieć wątpliwości, czy skorzystać z oferty takiego biznesu i prawdopodobnie uda się do konkurencji. 

Aby temu zapobiec, warto zadbać o obecność w sieci. Do tego właśnie służy Profil Firmy w Google. Znane również pod poprzednią nazwą – wizytówka Google Moja Firma – darmowe narzędzie umożliwia przedsiębiorcom prezentację swojej działalności i oferty w wyszukiwarce. Służy do tego ramka po prawej stronie wyników wyszukiwania, która zawiera wszelkie kluczowe informacje (które powinny być na bieżąco aktualizowane) oraz pinezka Google Maps. 

Wizytówka firmy w Google My Business powinna wyświetlać internautom takie dane jak: 

  • nazwa przedsiębiorstwa, 

  • godziny otwarcia,

  • numer telefonu, 

  • kategoria główna działalności i opis firmy,  

  • lokalizacja i obsługiwane obszary,

  • adres e-mail, 

  • link do strony internetowej, 

  • oferowane usługi i produkty,

  • recenzje oraz opinie internautów. 

Skonfigurowanie profilu Google zwiększa szansę na dotarcie do potencjalnych klientów.  

Aby stworzyć profesjonalny profil GМB, wystarczy mieć konto Google Moja Firma. Przygotowując wizytówkę, należy dokładnie uzupełnić dane przedsiębiorstwa i pamiętać o ich regularnej aktualizacji. Musisz przy tym wiedzieć, że wszyscy zalogowani użytkownicy Map Google mogą sugerować oraz wprowadzać zmiany i często z tej możliwości korzystają – dlatego trzeba dbać o prawdziwość informacji i ochronę wizerunku firmy w wynikach wyszukiwania. 

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online

Dlaczego warto założyć firmową wizytówkę? Google Moja Firma – korzyści

Wiesz już, że profesjonalny profil GMB stał się niezwykle ważnym narzędziem dla przedsiębiorców. Przede wszystkim dlatego, że dziś wiele działań przenosi się do przestrzeni online, a to właśnie strona Google Moja Firma jest często pierwszym punktem kontaktu między firmą a potencjalnymi klientami. Brak aktualnych danych może nie tylko utrudnić komunikację, ale również negatywnie wpłynąć na marketing lokalny.

Statystyki Gemius i BrightLocal mówią same za siebie: 

  • nawet 65% internautów szuka w sieci marek, produktów i usług, 

  • aż 86% szukających sprawdza lokalizację przedsiębiorstwa w Mapach Google, 

  • już 76% użytkowników odwiedza w ciągu dobry znalezioną w wyszukiwarce lokalną firmę, która ich zainteresowała. 

Zastanawiasz się, czy lokalne pozycjonowanie poprzez wizytówkę się opłaca? Nie wiesz, czy warto wykorzystać Google Maps w sprzedaży? Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości! 

1. Profesjonalny profil wyróżni Twoją firmę w Google

Jeśli zdecydujesz się założyć wizytówkę GMB, to Twój biznes pojawi się w wynikach wyszukiwania i w Mapach Google. Dzięki temu dotrzesz do ogromnej grupy potencjalnych klientów, którzy właśnie w wyszukiwarce poszukują usług lub produktów w Twojej lokalizacji. To świetny sposób na generowanie większego ruchu oraz pozycjonowanie firmy – ale tylko jeśli na bieżąco aktualizujesz swój profil biznesowy.  

2. Zweryfikowana wizytówka Google zwiększa zaufanie

Znasz już funkcje wizytówki Google i wiesz, że umożliwia ona klientom wystawianie recenzji oraz ocenianie konkretnych przedsiębiorstw. Pozyskiwanie opinii jest zaś kluczowym czynnikiem w budowaniu zaufania i reputacji oraz może wpłynąć pozytywnie na ranking w wynikach wyszukiwania. Aktualne i prawdziwe dane firmy oraz pełna kontrola nad profilem ułatwią Ci skuteczne zarządzanie wizerunkiem.

3. Wizytówka Google Moja Firma ułatwia kontakt klientom

Uważasz, że pozycjonowanie w Mapach Google i wyszukiwarce nie jest Ci potrzebne? Musisz wiedzieć, że trudno znaleźć lepsze narzędzie, które poprawia widoczność na rynku lokalnym. Dodanie firmy w GMB zwiększy wygodę Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Przede wszystkim dlatego, że zawiera komplet aktualnych informacji ułatwiających nawiązanie kontaktu, co może prowadzić do większej sprzedaży. 

Czy musisz zadbać o ochronę wizytówki w Google?   

Dodanie firmy do GMB przynosi wiele korzyści. Założenie wizytówki Google i jej początkowa konfiguracja to jednak dopiero początek. 

Optymalizacja profilu będzie wymagać od Ciebie aktualizowania opublikowanych informacji na bieżąco. Dlaczego to takie ważne? Otóż brak istotnych danych np. opisu działalności utrudnia pozycjonowanie lokalne, a błędy czy nieaktualne zapisy dotyczące m.in. godzin otwarcia mogą wprowadzić nowych i obecnych klientów w błąd. Wolisz tego uniknąć prawda? 

Promując lokalny biznes, musisz ponadto pamiętać, że wraz z rosnącą popularnością usługi, pojawia się ryzyko, że Twoja wizytówka w Google My Business może zostać zaktualizowana przez innych internautów. A to wiążę się nie tylko z naruszeniem bezpieczeństwa, ale i ewentualną utratą zaufania wśród odbiorców. 

Zacznijmy jednak od początku – narzędzie Google Moja Firma umożliwia każdemu zalogowanemu użytkownikowi zgłoszenie zmiany dotyczącej dowolnej wizytówki w Google Maps. Postronni internauci mogą więc wpłynąć na takie informacje w profilu jak nazwa przedsiębiorstwa, numer telefonu, kategoria główna, godziny otwarcia czy nawet firmowy adres. Co więcej, Twoja firma może zostać błędnie oznaczona jako „tymczasowo zamknięta” lub „zamknięta na stałe”! 

Niewątpliwą wadą takiego rozwiązania jest to, że zarówno nieuczciwa konkurencja, jak i inni użytkownicy mogą w dowolnym momencie w sposób niekorzystny aktualizować Twoją wizytówkę w Google My Business.    

Musisz więc nie tylko uzupełnić Profil Firmy w Google, ale również zadbać o jego stałą ochronę. To obecnie priorytet w strategii marketingowej każdego lokalnego biznesu. Tylko w ten sposób możesz zadbać o prawidłowe przedstawienie informacji o Twojej działalności. Właściwa ochrona wizytówki to zarówno działania związane z monitorowaniem treści, jak i świadomość potencjalnych zagrożeń oraz odpowiednie zabezpieczenie konta.  

Kluczowe kroki do zabezpieczenia profilu Google Moja Firma

Założenie wizytówki Google to początek. Dopiero jej odpowiednia konfiguracja oraz ochrona pozwoli Ci zachować reputację, zdobyć zaufanie klientów i osiągnąć rozpoznawalność w sieci.  Sprawdź, co warto zrobić, aby skutecznie zabezpieczyć profil Google Moja Firma.  

1. Zweryfikuj wizytówkę Google

Pierwszym krokiem, który warto podjąć, jest weryfikacja firmy w wyszukiwarce. Możesz skorzystać z dowolnego sposobu – najważniejsze jest pozytywne rozpatrzenie, dzięki któremu otrzymasz pełny dostęp do panelu Google Moja Firma i zarządzania informacjami o swoim przedsiębiorstwie. 

2. Udostępniaj tylko niezbędne informacje

Zadbaj o dane firmy w Google – nigdy nie publikuj na swoim profilu poufnych informacji np. haseł czy numerów kont bankowych. Ogranicz się do najważniejszych kwestii dotyczących prowadzonej przez Ciebie działalności. To ochroni Cię przed ewentualnymi próbami oszustw. 

3. Regularnie aktualizuj swój profil Google

Jak wygląda profesjonalny profil GMB? Przede wszystkim zawiera dokładne i aktualne dane firmy Google. Dlatego tak ważne jest sprawdzanie i monitorowanie wizytówki. Zwróć uwagę na recenzje i odpowiednio na nie reaguj – szczególnie ważne są odpowiedzi na negatywne opinie o firmie. 

Pamiętaj też, że ochrona wizytówki obejmuje przede wszystkim analizowanie zmian. Informacje o wszelkich poprawkach wprowadzonych przez Google czy użytkowników Google Maps można znaleźć w panelu GMB. Nigdzie nie odszukasz jednak opcji „Odrzuć zmiany”. Z tego powodu każdą informację, która Twoim zdaniem została niepotrzebnie zaktualizowana, musisz zweryfikować i poprawić ręcznie.

Optymalizacja wizytówki to proces. Musisz regularnie odświeżać informacje – jeśli rozwijasz biznes, to dodaj szybko wszelkie poprawki czy aktualizacje do profilu firmy. Nie czekaj na to, aż zrobi to Twoja konkurencja i zaszkodzi Twoim interesom w sieci. W naszej ocenie musisz często śledzić wprowadzane przez użytkowników zmiany, aby wykorzystać w pełni korzyści z Google Maps.

Ochrona wizytówki – dlaczego warto skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy? 

Wizytówka firmy w Google jest niezwykle istotna dla sukcesu lokalnego biznesu. Właśnie dlatego tak ważne okazuje się zadbanie o jej aktualizację, bezpieczeństwo i ochronę. 

Jak wynika z naszych doświadczeń, nieuprawnione zmiany mogą doprowadzić do poważnych konsekwencji – negatywnie wpłynąć na wizerunek, osłabić widoczność w wynikach wyszukiwania czy utrudnić pozycjonowanie wizytówki firmy. 

Możesz temu zapobiec szybko i skutecznie! Jak ochronić profil firmy w Mapach Google? Wystarczy skorzystać z oferty WeNet. Doradcy internetowi przygotowali rozwiązanie, które chroni wizytówkę przed nieuprawnionymi zmianami 24 godziny na dobę. W ramach usługi na bieżąco monitorujemy informacje zawarte w GMB i reagujemy w przypadku wykrycia nieautoryzowanych aktualizacji – przywracamy poprzednie i poprawne dane. 

Dzięki innowacyjnej funkcji Ochrony Profilu Firmy w Google Twój biznes będzie zawsze prezentował się w sposób profesjonalny, spójny i atrakcyjny dla klientów. Wiarygodny wizerunek firmy w Internecie? To możliwe!

Chcesz poprawić widoczność w Google Maps? Musisz uzupełnić Profil Firmy w Google? Nie zapominaj o zabezpieczeniu swojej biznesowej wizytówki przed szkodliwymi zmianami internautów oraz nieuczciwą konkurencją! Skorzystaj z usługi, a zyskasz:

  • zaufanie klientów – spójnie zaprezentujesz biznes w Internecie, co zwiększy jego wiarygodność i atrakcyjność;

  • wyższy poziom zabezpieczeń – zapewnisz stałą ochronę i monitoring zmian;

  • lepszą widoczność – Twoja wizytówka wyświetli się w sposób, który jest zgodny z Twoimi preferencjami, dzięki czemu klienci z łatwością odnajdą Cię w Google;

  • ochronę wizerunku firmy – unikniesz wprowadzających w błąd informacji o Twojej działalności;

  • oszczędność czasu i wysiłku – dzięki automatycznej weryfikacji zmian w profilu biznesowym, nie będziesz samodzielnie interweniować w przypadku nieprawidłowości.

Chcesz założyć wizytówkę w GMB? A może już teraz pragniesz wypróbować usługę Ochrony Profilu Firmy w Google? Skontaktuj się z doradcą internetowym i sprawdź, co specjaliści mogą zrobić dla Twojego biznesu na WeNet.pl.

powrót

Czytaj inne artykuły

Jak być widocznym na Mapach Google? 7 kroków do sukcesu

Jak być widocznym na Mapach Google? 7 kroków do sukcesu

W obecnych czasach firmy często najpierw poznaje się w wirtualnym świecie, a dopiero potem odwiedza się je w fizycznej lokalizacji. Przedsiębiorcy, którzy już działają online, czerpią ogromne korzyści z marketingu internetowego. Jednym z kluczowych narzędzi promocyjnych jest usługa Mapy Google. Dzię

Czytaj więcej
Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania wizytówek w Google Moja Firma?

Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania wizytówek w Google Moja Firma?

Google Moja Firma to narzędzie z ogromnym potencjałem promocyjnym. Ma nieoceniony wpływ na widoczność firm na lokalnym rynku. Masz za sobą proces uzupełniania treści w wizytówce Google? Dodajesz regularnie wpisy i pozyskujesz opinie od klientów? Być może zastanawiasz się, ile trzeba czekać na rezult

Czytaj więcej
Google Maps: Nawiguj i wyszukuj – Mapy Google online i offline

Google Maps: Nawiguj i wyszukuj – Mapy Google online i offline

Google Maps to narzędzie od Google przydatne zarówno dla ,,zwykłych’’ użytkowników, jak i dla firm. Pozwala m.in. przeglądać mapy i wyznaczać trasy. Przedsiębiorcy mogą zaś za jego pomocą docierać do większej liczby klientów w konkretnym regionie i udostępniać im informacje o firmie, w tym dane o lo

Czytaj więcej
Kategorie firmy w Google My Business

Kategorie firmy w Google My Business

Kategorie firmy w Google My Business służą do określenia branży, w której działa Twoja firma. Są niezbędne do tego, żeby klienci znaleźli odpowiednie informacje na ich zapytania lokalne. Wybór kategorii to ważna część tworzenia wizytówki w Google. Z tego artykułu dowiesz się, jak przekładają się na

Czytaj więcej
Jak zwiększyć widoczność Wizytówki Google?

Jak zwiększyć widoczność Wizytówki Google?

Optymalizacja profilu biznesowego Google jest kluczem do zwiększenia jego rankingu w Mapach Google i organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Aby zoptymalizować swój profil, podaj szczegółowe informacje o swojej firmie i użyj słów kluczowych, które są istotne dla Twojego biznesu. Zobacz, co

Czytaj więcej
Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się, jak jeszcze dotrzeć do nowych klientów? Zdecyduj się na wizytówkę w Google Moja Firma i promuj się lokalnie! Jest to wizytówka Twojego biznesu w Internecie. Dowiedz się, jakie informacje są potrzebne do jej założenia np. adres czy numer telefonu. Ile koszt

Czytaj więcej
Dla jakich branż polecana jest wizytówka Google Moja Firma?

Dla jakich branż polecana jest wizytówka Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest narzędziem internetowym wspierającym firmy w zarządzaniu obecnością w wyszukiwarce czy Mapach Google. Dzięki założonemu profilowi przyczynisz się do wyświetlania informacji o ofercie w wynikach wyszukiwania Google i Mapach Google. Dlatego sprawdź, jakie branże powinny pomyśleć

Czytaj więcej
Jak powinna wyglądać wizytówka firmy?

Jak powinna wyglądać wizytówka firmy?

Wizytówka firmy w Google to jeden z bardzo skutecznych sposobów promocji. Dzięki niej klient nie musi wyszukiwać informacji o danej marce w innych miejscach. Jest ona często jednym z pierwszych miejsc, w których odbiorca spotyka się z marką. Bardzo ważne, aby miała ona zawsze aktualne dane. Zobacz,

Czytaj więcej
Gdzie w Google klienci widzą firmę?

Gdzie w Google klienci widzą firmę?

Jak podaje DataReportal, 70.4% Polaków szuka informacji w Internecie, a 58.1% polskich internautów chce znaleźć dane o produktach czy markach w sieci. Zastanawiasz się, gdzie w Google klienci widzą firmy? Potrzebna jest do tego wizytówka w Google Moja Firma. Jak ją założyć? Sprawdzamy w naszym artyk

Czytaj więcej