Główna / Baza wiedzy / Jak odpowiednio zoptymalizować wizytówkę Google?
Jak odpowiednio zoptymalizować wizytówkę Google?
Widoczność firmy w sieci jest obecnie wymagana przez internautów, którzy szukają w niej informacji o produktach czy usługach. Z pomocą przychodzi Google Moja Firma. Wystarczy założyć wizytówkę z danymi teleadresowymi. Jeśli zatem zależy Ci na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google i chcesz dotrzeć do klientów z danej lokalizacji, zdecyduj się na założenie wizytówki. Jak ją pozycjonować, dowiesz się z naszego artykułu.
Pozycjonowanie wizytówki Google
Pozycjonowanie wizytówki w Google polega m.in. na właściwej optymalizacji wszystkich danych, jakie możesz podać. Pozycjonowanie wizytówki Google zależy od kilku czynników, a więc:
kategorii działalności przedsiębiorstwa,
zasięgu lokalnego,
opisu działalności,
danych kontaktowych,
regularnego rozwoju wizytówki,
treści,
opinii internautów.
Na SEO wpływa także logo firmy. Co więcej, Google Moja Firma oddziałuje na lokalne pozycjonowanie firmowej witryny.
Jakie są najważniejsze informacje w wizytówce Google?
Na początek dodaj do nazwy słowo kluczowe, które najlepiej oddaje charakter Twojej działalności. Jedna fraza jest wystarczająca. Unikaj za to stosowania nazw lokalizacji. Google może to źle przyjąć, co przyczyni się do braku zmian w pozycji Twojego biznesu w wyszukiwarce.
Następny krok to uzupełnienie danych adresowych przedsiębiorstwa. Podaj dokładny i realny adres, do którego masz prawa własności. Jest to ważne, gdyż na wskazany adres dostaniesz list z kodem PIN do weryfikacji czy rejestracji firmy w Google My Business.
Co ciekawe, wskazany adres nie musi się wyświetlać w wizytówce. W przypadku świadczenia usług u klientów bądź zdalnie, zaznacz taką opcję w formularzu. Wystarczy wtedy podać obszar wykonywania usług. W tym celu określ:
miasto,
powiat,
województwo,
ogólnie Polskę.
Możesz także określić, jak daleko od swojej siedziby obsługujesz klientów. Ogólny obszar jest raczej zalecany sklepom internetowym czy zdalnym usługom.
Wizytówka Google a pozostałe informacje
Oprócz godzin otwarcia, ważne są dane kontaktowe. Informacje te wyświetlają się na początku. Po trafieniu przez internautę na Twoją wizytówkę w Google Moja Firma zobaczy on najpierw dane kontaktowe. Dlatego zadbaj o ich aktualność. Masz kilka telefonów firmowych? Dodaj je wszystkie. Dane kontaktowe powinny się składać z numeru telefonu i adresu strony internetowej.
Poza tym możesz dodać produkty lub usługi do swojej wizytówki. Ułatwisz użytkownikom dotarcie do Twojej oferty. Przyczynisz się nie tylko do profesjonalnego wyglądu wizytówki, ale także wpłyniesz na widoczność Twojego biznesu w wynikach wyszukiwania.
Opis przedsiębiorstwa i zdjęcia firmy w wizytówce firmy w Google
Opis firmy jest ważnym elementem pozycjonowania. Dobrze, aby miał więcej niż „750 znaków” i był unikalny. Nie zapomnij o słowach kluczowych – są to pozycjonowane frazy, które powinny się znajdować w tekście w sposób jak najbardziej naturalny.
Jeśli chodzi o zdjęcia i wizytówkę firmy w Google, to kluczowe jest dodanie firmowego logo. Powinno być widoczne obok nazwy przedsiębiorstwa. Ale to nie wszystko. Warto także dodać zdjęcia z zewnątrz budynku, aby ułatwić dojazd klientom, jak i wewnątrz, pokazując jakość obsługi. Co ciekawe, zdjęcia te mogą dołączać także internauci. Chcesz się wyróżnić na tle konkurencji? Zależy Ci na dobrym pozycjonowaniu w Google Maps? Wstaw wysokiej jakości wideo bądź widok 360 stopni.
Linki i publikacja wpisów na wizytówce Google
Zasada jest prosta: im więcej linków do określonej lokalizacji będzie do Twojej strony internetowej powiązanej z Google Maps, tym pozycje organiczne (darmowe) są wyższe. Dane powinny być wszędzie takie same, a opisy unikalne. Osiągniesz dzięki temu najlepsze rezultaty pozycjonowania.
Co ciekawe, w zakładce Google Moja Firma możesz prowadzić bloga. Wykorzystaj go do systematycznego umieszczania informacji w zakresie promocji. Dzięki wpisom nie tylko wzbogacisz treści, ale też przyczynisz się do wyglądu wizytówki w wynikach wyszukiwania. Dobrym nawykiem jest wstawianie odnośników do wpisów w mediach społecznościowych, a więc na Facebooku, Twitterze czy LinkedInie. Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online.
Jakie są zalety założenia i pozycjonowania wizytówki w Google Moja Firma?
Wizytówka w Google Moja Firma umożliwia zwiększenie widoczności w Internecie. Dzięki niej masz szansę na znalezienie się z biznesem wysoko w wynikach wyszukiwania. Pozwala także na zdobycie nowych klientów i ułatwia kontakt z klientami.
Dzięki wizytówce w Google możliwe będzie wygodne zlokalizowanie właściwego adresu Twojej firmy przez internautów. Wpłynie to także pozytywnie na wizerunek i wiarygodność Twojej marki.
Obecnie coraz więcej osób sięga po swojego smartfona lub komputer, gdy szuka konkretnej firmy. Już kilka kliknięć wystarczy, aby znaleźć najważniejsze dane (adres, godziny otwarcia), opinie klientów czy treści dotyczące produktów lub usług. Wszystko to umożliwia usługa, która stała się nieodłą
Jak podaje DataReportal, 70.4% Polaków szuka informacji w Internecie, a 58.1% polskich internautów chce znaleźć dane o produktach czy markach w sieci. Zastanawiasz się, gdzie w Google klienci widzą firmy? Potrzebna jest do tego wizytówka w Google Moja Firma. Jak ją założyć? Sprawdzamy w naszym artyk
Optymalizacja profilu biznesowego Google jest kluczem do zwiększenia jego rankingu w Mapach Google i organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Aby zoptymalizować swój profil, podaj szczegółowe informacje o swojej firmie i użyj słów kluczowych, które są istotne dla Twojego biznesu. Zobacz, co
Google Maps to narzędzie od Google przydatne zarówno dla ,,zwykłych’’ użytkowników, jak i dla firm. Pozwala m.in. przeglądać mapy i wyznaczać trasy. Przedsiębiorcy mogą zaś za jego pomocą docierać do większej liczby klientów w konkretnym regionie i udostępniać im informacje o firmie, w tym dane o lo
W obecnych czasach firmy często najpierw poznaje się w wirtualnym świecie, a dopiero potem odwiedza się je w fizycznej lokalizacji. Przedsiębiorcy, którzy już działają online, czerpią ogromne korzyści z marketingu internetowego. Jednym z kluczowych narzędzi promocyjnych jest usługa Mapy Google. Dzię
Google My Business (GMB) to darmowe narzędzie, które pozwala firmom tworzyć, zarządzać i optymalizować swój profil w wyszukiwarce. Zapewnia potencjalnym klientom podstawowe informacje, takie jak dane kontaktowe, godziny otwarcia i wskazówki dojazdu. Profil Firmy w Google zwiększa widoczność, daje ko
Google Moja Firma jest narzędziem internetowym wspierającym firmy w zarządzaniu obecnością w wyszukiwarce czy Mapach Google. Dzięki założonemu profilowi przyczynisz się do wyświetlania informacji o ofercie w wynikach wyszukiwania Google i Mapach Google. Dlatego sprawdź, jakie branże powinny pomyśleć
Kategorie firmy w Google My Business służą do określenia branży, w której działa Twoja firma. Są niezbędne do tego, żeby klienci znaleźli odpowiednie informacje na ich zapytania lokalne. Wybór kategorii to ważna część tworzenia wizytówki w Google. Z tego artykułu dowiesz się, jak przekładają się na
Google Moja Firma to narzędzie z ogromnym potencjałem promocyjnym. Ma nieoceniony wpływ na widoczność firm na lokalnym rynku. Masz za sobą proces uzupełniania treści w wizytówce Google? Dodajesz regularnie wpisy i pozyskujesz opinie od klientów? Być może zastanawiasz się, ile trzeba czekać na rezult