Jak podaje DataReportal, 70.4% Polaków szuka informacji w Internecie, a 58.1% polskich internautów chce znaleźć dane o produktach czy markach w sieci. Zastanawiasz się, gdzie w Google klienci widzą firmy? Potrzebna jest do tego wizytówka w Google Moja Firma. Jak ją założyć? Sprawdzamy w naszym artykule!
Gdzie klienci w wyszukiwarce Google mogą zobaczyć Twoją firmę?
Po wpisaniu przez klientów nazwy Twojej firmy powinni oni zobaczyć wizytówkę w górnym prawym rogu. Jest to ważne, gdyż z Google, jak podaje DataReportal, korzysta w Polsce aż 126 milionów unikalnych odwiedzających. Brak wizytówki w Google powoduje, że internauta będzie szukał usług czy produktów u konkurencji.
Wizytówka Google Moja Firma to narzędzie, które pozwala docierać do klientów. Wszystko dzięki wskazaniu im lokalizacji przedsiębiorstwa. Właściwie poprowadzona strategia pozycjonowania pozwala wzmocnić obecność Twojego biznesu w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Jest to zatem prosty sposób dla klienta na znalezienie danych Twojej firmy. Nie tylko może dotrzeć do informacji, ale też do produktów czy usług.
Wizytówka GMB jest zbiorem najważniejszych informacji o biznesie. Dzięki niej wyróżnisz się ze swoją działalnością na tle konkurencji. Zyskasz dzięki temu lepsze pozycje w wyszukiwarce, co wiąże się z dotarciem do nowych klientów.
Gdzie jeszcze potencjalni klienci mogą znaleźć Twój biznes w sieci? W wynikach wyszukiwania i reklamach sponsorowanych w wyszukiwarce (Google Ads). Pierwsze to wpisane przez internautów słowa kluczowe np. „fryzjer Warszawa”, po których znajdą Twoją firmę. Natomiast dzięki Google Ads Twoja reklama pojawi się w płatnych wynikach wyszukiwania. Taka reklama wyświetla się poprzez linki sponsorowane nad lub pod wynikami organicznymi (wyniki w formie bezpłatnych linków do witryny).
W jaki sposób założyć konto w Google Moja Firma?
Aby założyć konto firmowe na Google My Business, potrzebujesz adresu e-mailowego. Jest to konieczne minimum, które pozwala na weryfikację procesu. Następnie wejdź na witrynę Google Moja Firma: https://www.google.com/business. Nie musisz mieć Gmaila. Potem wejdź na stronę WWW i wybierz opcję „zacznij teraz”. Postępuj zgodnie z dalszymi wskazówkami. Dzięki temu przejdziesz łatwo przez całą procedurę. Wprowadź potrzebne dane i wybierz kategorię, w której działasz. Dodaj usługi i lokalizację. Przeczytaj regulamin i go zaakceptuj. Na koniec przejdź przez proces weryfikacji. Jest to możliwe na 3 sposoby:
wiadomość SMS,
pocztą,
połączeniem telefonicznym.
W jaki sposób wypozycjonować wizytówkę Google Maps?
Wizytówka Google Moja Firma powinna być skierowana w pierwszej kolejności do potencjalnych klientów, a nie do botów Google. Oto elementy, które składają się na lepszą pozycję wizytówki GMB:
dane NAP – informacje związane z kontaktem i lokalizacją. W każdym miejscu w Internecie powinny być jednakowe, aby nie wprowadzać w błąd internautów. Inaczej ocenią oni Twój biznes negatywnie,
wybór kategorii głównej i podkategorii – przypisz wizytówkę do danej kategorii działalności. Uwzględnij wszystkie pasujące do Twojego przedsiębiorstwa,
lokalizacja i zakres usług – zaznacz siedzibę Twojego biznesu oraz obszar, na którym działasz, jeśli świadczysz usługi z dojazdem do klienta. W przypadku, gdy działasz i tak, i tak, uwzględnij to w wizytówce,
opis firmy – powinien być wyczerpujący i atrakcyjny. Najlepiej, aby zmieścił się w 250 znakach, w których zawrzesz najważniejsze informacje w przystępny i ciekawy sposób,
usługi i produkty – uzupełnij usługi i pokaż atrakcyjnie produkty np., na karuzeli. Opisz je i podlinkuj do danych podstron na firmowej witrynie,
zdjęcia i filmy – pokaż swój biznes od środka. Zaprezentuj zdjęcia lokalu czy personelu, a także produktów. Wskazówka: nie używaj do zdjęć filtrów. Fotografie powinny być ostre i wykadrowane,
atrybuty w Google Maps – pozwalają opisać Twój sposób pracy. Przykład: dezynfekcja po każdym kliencie czy darmowe Wi-Fi. Atrybuty mogą również dodawać klienci, którzy oceniają Twoje usługi czy produkty.
Po poprawnej weryfikacji, będziesz mieć dostęp do kokpitu. Dzięki temu możesz zarządzać swoją wizytówką Google Moja Firma. Pomoże to w:
śledzeniu otrzymanych opinii,
rozszerzeniu podstawowych informacji o przedsiębiorstwie,
monitoringu statystyk wyświetleń,
dodawaniu wpisów, zdjęć czy filmów o tematyce firmowej.
Chcesz zwiększyć widoczność w Google swojego biznesu? Albo zależy Ci na dotarciu do większej liczby klientów? Stwórz i zarządzaj swoim profilem biznesowym w Google. Monitoruj zapytania oraz zainteresowanie Twoimi produktami czy usługami. Dzięki m.in. wizytówce w Google Moja Firma poprawisz obecność Twojej firmy w sieci i zyskasz maksymalną widoczność.
Optymalizacja profilu biznesowego Google jest kluczem do zwiększenia jego rankingu w Mapach Google i organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Aby zoptymalizować swój profil, podaj szczegółowe informacje o swojej firmie i użyj słów kluczowych, które są istotne dla Twojego biznesu. Zobacz, co
Wizytówka firmy w Google to jeden z bardzo skutecznych sposobów promocji. Dzięki niej klient nie musi wyszukiwać informacji o danej marce w innych miejscach. Jest ona często jednym z pierwszych miejsc, w których odbiorca spotyka się z marką. Bardzo ważne, aby miała ona zawsze aktualne dane. Zobacz,
W obecnych czasach firmy często najpierw poznaje się w wirtualnym świecie, a dopiero potem odwiedza się je w fizycznej lokalizacji. Przedsiębiorcy, którzy już działają online, czerpią ogromne korzyści z marketingu internetowego. Jednym z kluczowych narzędzi promocyjnych jest usługa Mapy Google. Dzię
Widoczność firmy w sieci jest obecnie wymagana przez internautów, którzy szukają w niej informacji o produktach czy usługach. Z pomocą przychodzi Google Moja Firma. Wystarczy założyć wizytówkę z danymi teleadresowymi. Jeśli zatem zależy Ci na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google i chcesz dotrzeć d
Google Moja Firma to narzędzie z ogromnym potencjałem promocyjnym. Ma nieoceniony wpływ na widoczność firm na lokalnym rynku. Masz za sobą proces uzupełniania treści w wizytówce Google? Dodajesz regularnie wpisy i pozyskujesz opinie od klientów? Być może zastanawiasz się, ile trzeba czekać na rezult
Prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się, jak jeszcze dotrzeć do nowych klientów? Zdecyduj się na wizytówkę w Google Moja Firma i promuj się lokalnie! Jest to wizytówka Twojego biznesu w Internecie. Dowiedz się, jakie informacje są potrzebne do jej założenia np. adres czy numer telefonu. Ile koszt
Obecnie coraz więcej osób sięga po swojego smartfona lub komputer, gdy szuka konkretnej firmy. Już kilka kliknięć wystarczy, aby znaleźć najważniejsze dane (adres, godziny otwarcia), opinie klientów czy treści dotyczące produktów lub usług. Wszystko to umożliwia usługa, która stała się nieodłą
Google My Business (GMB) to darmowe narzędzie, które pozwala firmom tworzyć, zarządzać i optymalizować swój profil w wyszukiwarce. Zapewnia potencjalnym klientom podstawowe informacje, takie jak dane kontaktowe, godziny otwarcia i wskazówki dojazdu. Profil Firmy w Google zwiększa widoczność, daje ko
Kategorie firmy w Google My Business służą do określenia branży, w której działa Twoja firma. Są niezbędne do tego, żeby klienci znaleźli odpowiednie informacje na ich zapytania lokalne. Wybór kategorii to ważna część tworzenia wizytówki w Google. Z tego artykułu dowiesz się, jak przekładają się na