Google Maps: Nawiguj i wyszukuj – Mapy Google online i offline

Google Maps: Nawiguj i wyszukuj – Mapy Google online i offline

Google Maps to narzędzie od Google przydatne zarówno dla ,,zwykłych’’ użytkowników, jak i dla firm. Pozwala m.in. przeglądać mapy i wyznaczać trasy. Przedsiębiorcy mogą zaś za jego pomocą docierać do większej liczby klientów w konkretnym regionie i udostępniać im informacje o firmie, w tym dane o lokalizacji. Jak działają Mapy Google? Jak z nich korzystać bez dostępu do sieci internetowej? Podpowiadamy!

Mapy Google – czym są?

Mapy Google to narzędzie opracowane przez firmę Google, które umożliwia przede wszystkim:

  • oglądanie map i różnych obszarów Ziemi,

  • przeglądanie mapy z powierzchni ulicy,

  • wyznaczanie tras dla kierowców aut oraz podróżujących rowerem lub pieszo,

  • przeglądanie wizytówek firm,

  • przeglądanie miejsc i atrakcji, które dodali użytkownicy.

Mapy te są dostępne dla każdego użytkownika, który posiada urządzenie połączone z Internetem. Czy tylko? O tym później. 

Ważną cechą Map Google jest ich szeroki zakres dostępności. Google Maps pozwalają użytkownikom na przeglądanie dowolnego miejsca na Ziemi, z dokładną lokalizacją i rozmieszczeniem ulic, budynków, atrakcji turystycznych, szkół i innych obiektów. Dzięki temu narzędziu możemy łatwo i szybko znaleźć interesujące nas miejsca oraz zaplanować trasy podróży.

Mapy Google oferują wiele funkcji, takich jak nawigacja GPS, wyznaczanie tras, wyszukiwanie miejsc, przeglądanie zdjęć panoramicznych oraz informacji o ruchu drogowym i wypadkach. Dzięki temu narzędziu możemy więc sprawdzić natężenie ruchu i uniknąć korków na drogach.

Jak widać, jest wiele zastosowań Google Maps i jest to bardzo przydatne narzędzie. Nie czekaj więc – poznaj Google Maps!

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online

Łatwa obsługa i funkcja Street View

Narzędzie to jest bardzo intuicyjne i łatwe w obsłudze. Aby przeglądać mapy i wyznaczać trasy, wystarczy tylko podać docelową lokalizację oraz podstawowe parametry podróży. Mapy są bardzo czytelne zarówno w trybie dziennym, jak i nocnym. Google Maps umożliwia również przeglądanie zdjęć z danego miejsca oraz podgląd ulic (Google Street View). To bardzo ciekawa opcja. Użytkownicy mogą sprawdzać, jak wygląda okolica oraz odbyć po niej wirtualny spacer.

Google Maps offline? To możliwe!

Google Maps działają w trybie online. Oznacza to, że aby przeglądać mapy oraz używać nawigacji GPS wymagane jest połączenie z siecią internetową. Jest jednak funkcja, która umożliwia pobieranie fragmentów map bez połączenia z Internetem (offline).

Wystarczy pobrać wcześniej mapy na swój smartfon. Dzięki temu nie mając dostępu do sieci, bez względu na to, czy to droga na odludziu, czy garaż podziemny, aplikacja nadal będzie działać płynnie. Kiedyś można było tylko zobaczyć powierzchnię mapy offline, teraz można także uruchomić nawigację, wyszukiwać konkretne miejsca i informacje o nich, takie jak godziny pracy czy dane teleadresowe.

Możesz pobrać widoczny na ekranie obszar podczas wyszukiwania miasta, powiatu lub kraju poprzez kliknięcie przycisku „Pobierz mapę offline” w menu Google Maps. Po pobraniu obszaru aplikacja automatycznie przejdzie do trybu offline, gdy wykryje, że użytkownik znajduje się w danym miejscu. To przydatna funkcjonalność w sytuacji, gdy połączenie z siecią jest słabe i często się zrywa lub nie ma go w ogóle. Gdy połączenie z Internetem będzie przywrócone, Google Maps wskoczy z powrotem na tryb online, dzięki czemu będzie możliwy dostęp do stu procent funkcjonalności, jak na przykład do natężenia ruchu na trasie w danym momencie.

Tutaj możesz przeczytać dokładne informacje o tym, jak pobrać i używać obszarów offline.

Google Maps – jak narzędzie to mogą wykorzystywać firmy?

Mapy Google są nie tylko przydatne dla użytkowników indywidualnych, ale również dla przedsiębiorstw. Firmy mogą wykorzystać to narzędzie do promowania swojego biznesu.

Dzięki umieszczeniu własnej firmy na Mapie Google można uprościć klientom dostęp do informacji o lokalizacji. Dodatkowo można dodać szczegółowe informacje o godzinach otwarcia i zamknięcia, numerze telefonu, adresie e-mail i stronie internetowej.

Co ważne, Google Maps wyświetla też oceny. Internauci będą mogli więc zobaczyć opinie o Twojej firmie. To ważne, bo dzisiejsi użytkownicy przed wyborem usług czy produktów szukają ocen i recenzji w Internecie.

Chcesz, aby Twoja firma była widoczna na Mapie Google? Załóż Profil Firmy w Google. Pozwól odnaleźć się swoim potencjalnym klientom w danej okolicy.

Dzięki temu narzędziu możesz zwiększyć swoją widoczność w Internecie, przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów oraz uzyskać pozytywne opinie od istniejących klientów. A to wszystko całkowicie za darmo!

Profil Firmy w Google jako narzędzie do promocji oferty na lokalnym rynku

Wizytówka w Google (Profil Firmy w Google) wspiera marketing lokalny. Jest to kluczowy element promocji przedsiębiorstwa na lokalnym rynku. Pomaga docierać do klientów, którzy szukają usług w swojej najbliższej okolicy.

Nawiąż współpracę z doradcami internetowymi WeNet, którzy pokażą Twoją działalność z jak najlepszej strony. Opracują unikalne teksty i skonfigurują Profil Firmy zgodnie ze standardami. Poza tym zadbają o regularne wpisy, które zwiększą widoczność firmy na zapytania lokalne. Sprawdź szczegóły na WeNet.pl.

powrót

Czytaj inne artykuły

Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się, jak jeszcze dotrzeć do nowych klientów? Zdecyduj się na wizytówkę w Google Moja Firma i promuj się lokalnie! Jest to wizytówka Twojego biznesu w Internecie. Dowiedz się, jakie informacje są potrzebne do jej założenia np. adres czy numer telefonu. Ile koszt

Czytaj więcej
Dla jakich branż polecana jest wizytówka Google Moja Firma?

Dla jakich branż polecana jest wizytówka Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest narzędziem internetowym wspierającym firmy w zarządzaniu obecnością w wyszukiwarce czy Mapach Google. Dzięki założonemu profilowi przyczynisz się do wyświetlania informacji o ofercie w wynikach wyszukiwania Google i Mapach Google. Dlatego sprawdź, jakie branże powinny pomyśleć

Czytaj więcej
Wizytówka pod lupą – jak chronić Profil Firmy w Google?

Wizytówka pod lupą – jak chronić Profil Firmy w Google?

Obecnie coraz więcej osób sięga po swojego smartfona lub komputer, gdy szuka konkretnej firmy. Już kilka kliknięć wystarczy, aby znaleźć najważniejsze dane (adres, godziny otwarcia), opinie klientów czy treści dotyczące produktów lub usług.  Wszystko to umożliwia usługa, która stała się nieodłą

Czytaj więcej
Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania wizytówek w Google Moja Firma?

Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania wizytówek w Google Moja Firma?

Google Moja Firma to narzędzie z ogromnym potencjałem promocyjnym. Ma nieoceniony wpływ na widoczność firm na lokalnym rynku. Masz za sobą proces uzupełniania treści w wizytówce Google? Dodajesz regularnie wpisy i pozyskujesz opinie od klientów? Być może zastanawiasz się, ile trzeba czekać na rezult

Czytaj więcej
Jak odpowiednio zoptymalizować wizytówkę Google?

Jak odpowiednio zoptymalizować wizytówkę Google?

Widoczność firmy w sieci jest obecnie wymagana przez internautów, którzy szukają w niej informacji o produktach czy usługach. Z pomocą przychodzi Google Moja Firma. Wystarczy założyć wizytówkę z danymi teleadresowymi. Jeśli zatem zależy Ci na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google i chcesz dotrzeć d

Czytaj więcej
Kategorie firmy w Google My Business

Kategorie firmy w Google My Business

Kategorie firmy w Google My Business służą do określenia branży, w której działa Twoja firma. Są niezbędne do tego, żeby klienci znaleźli odpowiednie informacje na ich zapytania lokalne. Wybór kategorii to ważna część tworzenia wizytówki w Google. Z tego artykułu dowiesz się, jak przekładają się na

Czytaj więcej
Jak powinna wyglądać wizytówka firmy?

Jak powinna wyglądać wizytówka firmy?

Wizytówka firmy w Google to jeden z bardzo skutecznych sposobów promocji. Dzięki niej klient nie musi wyszukiwać informacji o danej marce w innych miejscach. Jest ona często jednym z pierwszych miejsc, w których odbiorca spotyka się z marką. Bardzo ważne, aby miała ona zawsze aktualne dane. Zobacz,

Czytaj więcej
Jak zwiększyć widoczność Wizytówki Google?

Jak zwiększyć widoczność Wizytówki Google?

Optymalizacja profilu biznesowego Google jest kluczem do zwiększenia jego rankingu w Mapach Google i organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Aby zoptymalizować swój profil, podaj szczegółowe informacje o swojej firmie i użyj słów kluczowych, które są istotne dla Twojego biznesu. Zobacz, co

Czytaj więcej
Gdzie w Google klienci widzą firmę?

Gdzie w Google klienci widzą firmę?

Jak podaje DataReportal, 70.4% Polaków szuka informacji w Internecie, a 58.1% polskich internautów chce znaleźć dane o produktach czy markach w sieci. Zastanawiasz się, gdzie w Google klienci widzą firmy? Potrzebna jest do tego wizytówka w Google Moja Firma. Jak ją założyć? Sprawdzamy w naszym artyk

Czytaj więcej