Jak być widocznym na Mapach Google? 7 kroków do sukcesu

Jak być widocznym na Mapach Google? 7 kroków do sukcesu

W obecnych czasach firmy często najpierw poznaje się w wirtualnym świecie, a dopiero potem odwiedza się je w fizycznej lokalizacji. Przedsiębiorcy, którzy już działają online, czerpią ogromne korzyści z marketingu internetowego. Jednym z kluczowych narzędzi promocyjnych jest usługa Mapy Google. Dzięki niej klienci mogą nie tylko łatwiej dotrzeć do siedziby Twojego biznesu. Zyskujesz też dostęp do potencjalnych zainteresowanych twoją ofertą. Jak wzmocnić widoczność na Mapach Google? O tym przeczytasz w poniższym poradniku.

1. Dodaj swoją firmę do Map Google

Pierwszym krokiem do bycia widocznym na Mapach Google jest dodanie do nich swojej firmy. Zrobisz to poprzez stronę lub aplikację. W Mapach wyszukujesz swoją firmę. Jeśli jej nie znajdziesz, to znaczy, że musisz ją dodać. Dalej będzie konieczne dodanie nazwy, adresu firmy oraz kategorii do niej pasującej. Wybierz jedną główną kategorię, by ułatwić użytkownikom i robotom Google identyfikację Twojego biznesu.

To jednak nie wszystko. Powyższe czynności pozwoliły Ci dodać wizytówkę. Ale potrzebujesz jeszcze praw do wpisu, aby móc przedstawić więcej informacji, istotnych dla klienta. Te zaś wpływają na pozycjonowanie Twojej wizytówki w Google. Zgłoszenie prześlesz, jeśli posiadasz Profil Firmy w Google (nowa nazwa Google Moja Firma).

2. Uzupełnij informacje o firmie

Jeśli Google wie już, że jesteś właścicielem przedsiębiorstwa, możesz przejść do kolejnego etapu budowania widoczności. W swojej wizytówce Google możesz dodać godziny otwarcia siedziby firmy. Pamiętaj, żeby je aktualizować. Przyda się wzmianka: „Wkrótce zamknięcie” czy informacja na temat tymczasowego zamknięcia.

Aktualizacje są znakiem dla konsumenta, że jego komfort jest dla Ciebie ważny. Nie chcesz przecież, żeby ktoś pocałował klamkę, a potem wystawił Ci w związku z tym zupełnie niepotrzebny komentarz? Google sam podpowiada dni świąteczne. Możesz poinformować internautów o zmienionych godzinach pracy w wybranych dniach.

Ważne jest poza tym dodanie opisu Twojej działalności. Powinien być on przekonujący i treściwy. Zacznij od najważniejszych informacji. Odbiorca ma wiedzieć, co u Ciebie uzyska. Przy tworzeniu opisu użyj słów kluczowych związanych z Twoją firmą. Dzięki temu osiągniesz lepsze pozycje w wyszukiwarce.

Następnie podaj numer telefonu z numerem kierunkowym właściwym dla Twojej lokalizacji. Inaczej ktoś może mieć problem ze skontaktowaniem się z Tobą. Uwaga! Jednej lokalizacji ma odpowiadać jeden numer. Jeśli Google zauważy w tej sferze nieporozumienie, skieruje Cię niżej w rankingu.

Możesz przeskanować już teraz obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online.

Jeśli prowadzisz e-sklep, skorzystaj z opcji dodawania produktów do wizytówki Google. Użytkownicy będą mogli przeglądać Twoją ofertę z pozycji wyszukiwarki, żeby potem przejść na stronę i dokonać zakupu.

Nie zapomnij o mapie dojazdu Google. Dodaj na Mapie pinezkę, aby wskazać siedzibę Twojej firmy.

3. Aktywnie pozyskuj opinie, żeby pozyskiwać klientów

Według badania Gemius opinie o sklepie w największym stopniu wpływają na jego wiarygodność. W dodatku najpopularniejszym miejscem online do wystawiania opinii jest niezmiennie Google. Skoro konsumenci chcą znać doświadczenia innych osób, postaraj się im ich dostarczyć.

Jak recenzje wpływają na pozycjonowanie w Mapach Google? Roboty Google sprawdzają je tak jak inne treści w sieci. Jeśli ktoś użył w komentarzu nazwy Twojej firmy, wyszukiwarka pokaże ją w wynikach na dane zapytanie. Oczywiście im więcej pozytywnych ocen, tym lepszą widoczność zyskujesz.

Pamiętaj, że opinii nie można moderować. Zdanie twoich klientów przekłada się na Twój wizerunek. Masz na nie jednak wpływ.

Jak pozyskiwać opinie?

  • Wyślij link swoim klientom drogą mailową.

  • Umieść odnośnik do opinii w Google na stronie firmowej.

  • Poproś klienta o recenzję bezpośrednio po wykonanej usłudze.

W skrócie: przekaż klientom, że ich ocena jest dla Ciebie ważna i uprość im proces wystawiania opinii.

Udało Ci się pozyskać opinie? Nie poprzestawaj na tym. Wykorzystaj je do budowania relacji. Badania jasno pokazują, że dla internautów ważne jest to, czy firma odpowiada na opinie. Zarówno pozytywne, jak i negatywne. Nie zwlekaj z interakcją. Postaraj się zareagować na komentarz w ciągu maksymalnie dwóch dni.

4. Regularnie publikuj wpisy

Aktualność, świeżość – to się podoba algorytmom Google. Dlatego warto dodawać wpisy w Profilu Firmy. To mogą być:

  • nowe oferty,

  • zapowiedzi wydarzeń,

  • przekierowania do bloga na stronie,

  • informacje o bieżących zmianach, np. dotyczących otwarcia firmy.

Wpis może zawierać tekst, zdjęcie i wezwanie do działania (CTA). To szansa na zaangażowanie odbiorców wokół Twojej marki.

5. Pokaż, jak to robisz!

Zanim ktoś odwiedzi Twoją klimatyczną kawiarnię, wcześniej chce ją zobaczyć. Ciekawe i dobrej jakości zdjęcia oraz filmy to kluczowe elementy marketingu internetowego. Ludzie potrzebują obrazu, który wzbudzi w nich pragnienie znalezienia się w danym miejscu.

Gabinety medyczne mogą przyciągać czystymi, obszernymi gabinetami i poczekalniami. Architekci mogą pochwalić się swoją pracownią. Pokaż, gdzie przyjmujesz swoich klientów i co pomaga Ci zaopiekować się nimi. Jak odpowiadasz na ich potrzeby?

6. Zadbaj o wartościowy link building

Optymalizację firmy w Google Maps wspomagają także linki zewnętrzne ze stron o dobrej reputacji, kierujące do Twojej witryny. Tak, widoczność strony WWW przekłada się na widoczność na Mapach Google. Linki możesz pozyskiwać, publikując artykuły sponsorowane w serwisach lokalnych. Warto też zamieścić dane teleadresowe oraz adres strony firmowej w popularnym katalogu firm w sieci, takim jak pkt.pl, biznesfinder.pl czy panoramafirm.pl. Oczywiście business site powinna być podłączona do wizytówki w Google.

7. Dodaj mapę do strony WWW. Pilnuj spójności

A skoro mowa o witrynie, nie może w niej zabraknąć mapy, na której użytkownik zlokalizuje Twoją firmę. Google przykłada też dużą wagę do spójności informacji, które prezentujesz o swojej marce. Na Mapie widnieje numer telefonu, adres fizyczny lub e-mail inny niż na stronie internetowej? To wprowadzanie w błąd i zakłopotanie potencjalnego klienta, co może skończyć się dla ciebie spadkiem w rankingu.

Jeśli zmieniasz lokalizację czy numer telefonu, pamiętaj, by zaktualizować te dane w każdym miejscu w sieci.

Podsumowanie

Dobiliśmy szczęśliwej siódemki. To twoja droga do zdobywania klientów. Wykorzystaj potencjał Profilu Firmy w Google, żeby docierać do szerszej grupy odbiorców. Z Twoich usług czy oferty produktowej chętnie skorzystają nie tylko pobliscy mieszkańcy. Osoby, które są na chwilę w okolicy posiłkują się Mapami Google, bo nie znają regionu. Twoim zadaniem jest spełnić ich oczekiwania i dostarczyć im potrzebnych informacji. Dzięki temu wzrasta szansa, że wybiorą Cię spośród konkurencji.

powrót

Czytaj inne artykuły

Wizytówka pod lupą – jak chronić Profil Firmy w Google?

Wizytówka pod lupą – jak chronić Profil Firmy w Google?

Obecnie coraz więcej osób sięga po swojego smartfona lub komputer, gdy szuka konkretnej firmy. Już kilka kliknięć wystarczy, aby znaleźć najważniejsze dane (adres, godziny otwarcia), opinie klientów czy treści dotyczące produktów lub usług.  Wszystko to umożliwia usługa, która stała się nieodłą

Czytaj więcej
Gdzie w Google klienci widzą firmę?

Gdzie w Google klienci widzą firmę?

Jak podaje DataReportal, 70.4% Polaków szuka informacji w Internecie, a 58.1% polskich internautów chce znaleźć dane o produktach czy markach w sieci. Zastanawiasz się, gdzie w Google klienci widzą firmy? Potrzebna jest do tego wizytówka w Google Moja Firma. Jak ją założyć? Sprawdzamy w naszym artyk

Czytaj więcej
Jak zwiększyć widoczność Wizytówki Google?

Jak zwiększyć widoczność Wizytówki Google?

Optymalizacja profilu biznesowego Google jest kluczem do zwiększenia jego rankingu w Mapach Google i organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Aby zoptymalizować swój profil, podaj szczegółowe informacje o swojej firmie i użyj słów kluczowych, które są istotne dla Twojego biznesu. Zobacz, co

Czytaj więcej
Google Maps: Nawiguj i wyszukuj – Mapy Google online i offline

Google Maps: Nawiguj i wyszukuj – Mapy Google online i offline

Google Maps to narzędzie od Google przydatne zarówno dla ,,zwykłych’’ użytkowników, jak i dla firm. Pozwala m.in. przeglądać mapy i wyznaczać trasy. Przedsiębiorcy mogą zaś za jego pomocą docierać do większej liczby klientów w konkretnym regionie i udostępniać im informacje o firmie, w tym dane o lo

Czytaj więcej
Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Google My Business (GMB) to darmowe narzędzie, które pozwala firmom tworzyć, zarządzać i optymalizować swój profil w wyszukiwarce. Zapewnia potencjalnym klientom podstawowe informacje, takie jak dane kontaktowe, godziny otwarcia i wskazówki dojazdu. Profil Firmy w Google zwiększa widoczność, daje ko

Czytaj więcej
Dla jakich branż polecana jest wizytówka Google Moja Firma?

Dla jakich branż polecana jest wizytówka Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest narzędziem internetowym wspierającym firmy w zarządzaniu obecnością w wyszukiwarce czy Mapach Google. Dzięki założonemu profilowi przyczynisz się do wyświetlania informacji o ofercie w wynikach wyszukiwania Google i Mapach Google. Dlatego sprawdź, jakie branże powinny pomyśleć

Czytaj więcej
Kategorie firmy w Google My Business

Kategorie firmy w Google My Business

Kategorie firmy w Google My Business służą do określenia branży, w której działa Twoja firma. Są niezbędne do tego, żeby klienci znaleźli odpowiednie informacje na ich zapytania lokalne. Wybór kategorii to ważna część tworzenia wizytówki w Google. Z tego artykułu dowiesz się, jak przekładają się na

Czytaj więcej
Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania wizytówek w Google Moja Firma?

Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania wizytówek w Google Moja Firma?

Google Moja Firma to narzędzie z ogromnym potencjałem promocyjnym. Ma nieoceniony wpływ na widoczność firm na lokalnym rynku. Masz za sobą proces uzupełniania treści w wizytówce Google? Dodajesz regularnie wpisy i pozyskujesz opinie od klientów? Być może zastanawiasz się, ile trzeba czekać na rezult

Czytaj więcej
Jak powinna wyglądać wizytówka firmy?

Jak powinna wyglądać wizytówka firmy?

Wizytówka firmy w Google to jeden z bardzo skutecznych sposobów promocji. Dzięki niej klient nie musi wyszukiwać informacji o danej marce w innych miejscach. Jest ona często jednym z pierwszych miejsc, w których odbiorca spotyka się z marką. Bardzo ważne, aby miała ona zawsze aktualne dane. Zobacz,

Czytaj więcej