Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania wizytówek w Google Moja Firma?

Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania wizytówek w Google Moja Firma?

Google Moja Firma to narzędzie z ogromnym potencjałem promocyjnym. Ma nieoceniony wpływ na widoczność firm na lokalnym rynku. Masz za sobą proces uzupełniania treści w wizytówce Google? Dodajesz regularnie wpisy i pozyskujesz opinie od klientów? Być może zastanawiasz się, ile trzeba czekać na rezultaty działań. O tym piszemy w tym poradniku. Przejdź do dalszej części.

Jakie są korzyści posiadania wizytówki Google Moja Firma (Profil Firmy w Google)?

Google Moja Firma, a obecnie Profil Firmy w Google, umożliwia tworzenie i zarządzanie wirtualną wizytówką. Dzięki niej klienci zyskują szybki dostęp do najważniejszych informacji o przedsiębiorstwie. Optymalizacja wizytówki przekłada się na lepszą widoczność Twojej marki na lokalnym rynku.

Profil Firmy w Google pozwala na:

  • dostęp do wielu nowych klientów,

  • zdobywanie rozpoznawalności,

  • obecność na mapie (klienci łatwiej do Ciebie docierają),

  • większy ruch na stronie internetowej,

  • więcej możliwych połączeń telefonicznych i odwiedzin w siedzibie firmy,

  • budowanie zaufania wśród konsumentów – mogą zweryfikować szybko dane przedsiębiorstwa i zapoznać się z opiniami. Anonimowe działalności nie są zachęcające w czasach cyfryzacji.

Od czego zależy widoczność Profilu Firmy?

Zacznijmy od tego, że na pozycję wizytówki w Google wpływają takie czynniki, jak:

  • trafność – dopasowanie treści wpisów do zapytań użytkowników wyszukiwarki,

  • odległość – związana z bieżącą lokalizacją odbiorcy,

  • aktualizacja – poprawne dane teleadresowe i regularne dodawanie wpisów i komunikatów, 

  • rozpoznawalność – to jak bardzo twoja marka jest popularna po wpisaniu danych słów kluczowych.

Warto wziąć pod uwagę także to, że pozycja firmowej strony internetowej w wyszukiwarce, która jest podłączona do wizytówki, wpływa na widoczność Profilu Firmy.

Poza tym o pozycjonowaniu wizytówki Google Moja Firma decyduje:

  • konkurencyjność na lokalnym rynku,

  • rodzaj branży.

Po jakim czasie zobaczysz efekty pozycjonowania Profilu Firmy w Google?

Jeśli wykazujesz się aktywnością w Google, możesz liczyć na pierwsze efekty po około miesiącu działań optymalizacyjnych. Co ważne, dzięki dostępowi do analityki wizytówki, możesz sprawdzać efektywność pozycjonowania. Google potrzebuje czasu, żeby zaindeksować wszystkie dane. Możesz przeskanować obecność swojego biznesu w Internecie. Jak? Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online.

Jeśli chcesz doczekać się szybko dobrych efektów, staraj się cały czas trzymać dobrych praktyk. Wtedy Twoja wizytówka firmowa w Google będzie wyświetlała się jak największej liczbie internautów:

  • aktualizuj treści,

  • pozyskuj recenzje,

  • podłącz wizytówkę do strony WWW,

  • dodaj atrakcyjne zdjęcia i opis do wizytówki,

  • stosuj słowa kluczowe dopasowane do twojej działalności, na które chcesz, żeby wizytówka się wyświetlała,

  • podawaj spójne informacje (jeden numer telefonu na jedną siedzibę przedsiębiorstwa).

Pozycjonowanie wizytówki Profilu Firmy w Google jest procesem ciągłym. To znaczy, że musisz regularnie pracować nad zdobywaniem wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Kieruj się przy tym potrzebami konsumenta, które wspierają same algorytmy Google. Jeśli nie chcesz na własną rękę zajmować się prowadzeniem wirtualnej wizytówki, możesz powierzyć to specjalistom. W ten sposób zyskasz czas dla klientów, którzy siłą rzeczy będą do Ciebie trafiać.

powrót

Czytaj inne artykuły

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Google My Business (GMB) to darmowe narzędzie, które pozwala firmom tworzyć, zarządzać i optymalizować swój profil w wyszukiwarce. Zapewnia potencjalnym klientom podstawowe informacje, takie jak dane kontaktowe, godziny otwarcia i wskazówki dojazdu. Profil Firmy w Google zwiększa widoczność, daje ko

Czytaj więcej
Kategorie firmy w Google My Business

Kategorie firmy w Google My Business

Kategorie firmy w Google My Business służą do określenia branży, w której działa Twoja firma. Są niezbędne do tego, żeby klienci znaleźli odpowiednie informacje na ich zapytania lokalne. Wybór kategorii to ważna część tworzenia wizytówki w Google. Z tego artykułu dowiesz się, jak przekładają się na

Czytaj więcej
Jak być widocznym na Mapach Google? 7 kroków do sukcesu

Jak być widocznym na Mapach Google? 7 kroków do sukcesu

W obecnych czasach firmy często najpierw poznaje się w wirtualnym świecie, a dopiero potem odwiedza się je w fizycznej lokalizacji. Przedsiębiorcy, którzy już działają online, czerpią ogromne korzyści z marketingu internetowego. Jednym z kluczowych narzędzi promocyjnych jest usługa Mapy Google. Dzię

Czytaj więcej
Google Maps: Nawiguj i wyszukuj – Mapy Google online i offline

Google Maps: Nawiguj i wyszukuj – Mapy Google online i offline

Google Maps to narzędzie od Google przydatne zarówno dla ,,zwykłych’’ użytkowników, jak i dla firm. Pozwala m.in. przeglądać mapy i wyznaczać trasy. Przedsiębiorcy mogą zaś za jego pomocą docierać do większej liczby klientów w konkretnym regionie i udostępniać im informacje o firmie, w tym dane o lo

Czytaj więcej
Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się, jak jeszcze dotrzeć do nowych klientów? Zdecyduj się na wizytówkę w Google Moja Firma i promuj się lokalnie! Jest to wizytówka Twojego biznesu w Internecie. Dowiedz się, jakie informacje są potrzebne do jej założenia np. adres czy numer telefonu. Ile koszt

Czytaj więcej
Wizytówka pod lupą – jak chronić Profil Firmy w Google?

Wizytówka pod lupą – jak chronić Profil Firmy w Google?

Obecnie coraz więcej osób sięga po swojego smartfona lub komputer, gdy szuka konkretnej firmy. Już kilka kliknięć wystarczy, aby znaleźć najważniejsze dane (adres, godziny otwarcia), opinie klientów czy treści dotyczące produktów lub usług.  Wszystko to umożliwia usługa, która stała się nieodłą

Czytaj więcej
Jak powinna wyglądać wizytówka firmy?

Jak powinna wyglądać wizytówka firmy?

Wizytówka firmy w Google to jeden z bardzo skutecznych sposobów promocji. Dzięki niej klient nie musi wyszukiwać informacji o danej marce w innych miejscach. Jest ona często jednym z pierwszych miejsc, w których odbiorca spotyka się z marką. Bardzo ważne, aby miała ona zawsze aktualne dane. Zobacz,

Czytaj więcej
Gdzie w Google klienci widzą firmę?

Gdzie w Google klienci widzą firmę?

Jak podaje DataReportal, 70.4% Polaków szuka informacji w Internecie, a 58.1% polskich internautów chce znaleźć dane o produktach czy markach w sieci. Zastanawiasz się, gdzie w Google klienci widzą firmy? Potrzebna jest do tego wizytówka w Google Moja Firma. Jak ją założyć? Sprawdzamy w naszym artyk

Czytaj więcej
Jak zwiększyć widoczność Wizytówki Google?

Jak zwiększyć widoczność Wizytówki Google?

Optymalizacja profilu biznesowego Google jest kluczem do zwiększenia jego rankingu w Mapach Google i organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Aby zoptymalizować swój profil, podaj szczegółowe informacje o swojej firmie i użyj słów kluczowych, które są istotne dla Twojego biznesu. Zobacz, co

Czytaj więcej