Dla jakich branż polecana jest wizytówka Google Moja Firma?

Dla jakich branż polecana jest wizytówka Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest narzędziem internetowym wspierającym firmy w zarządzaniu obecnością w wyszukiwarce czy Mapach Google. Dzięki założonemu profilowi przyczynisz się do wyświetlania informacji o ofercie w wynikach wyszukiwania Google i Mapach Google. Dlatego sprawdź, jakie branże powinny pomyśleć o założeniu wizytówki. Jakie są zalety jej posiadania? Odpowiadamy!

Z czego powinien się składać Profil Firmy w Google?

Dzięki narzędziu Google Moja Firma możesz dodać ważne informacje o swoim biznesie. Dlatego podaj takie dane jak:

  • adres firmy,

  • godziny działania,

  • numer telefonu,

  • zdjęcia,

  • lokalizacja,

  • adres strony firmowej.

Dodawanie proponowanych usług czy sprzedawanych produktów, opisu firmy czy przycisku dla użytkowników CTA (wezwania do działania) jest równie ważne.

Dla jakich firm jest polecana wizytówka w Google My Business?

Jeśli działasz lokalnie, wizytówka w Google Moja Firma to rozwiązanie dla Twojego biznesu. Sprawdzi się szczególnie w takich branżach jak:

  • beauty,

  • gastronomia,

  • medycyna,

  • rachunkowość,

  • prawo.

Jak podaje DataReportal, 58.1% internautów w Polsce szuka produktów lub marek w sieci.

W związku z tym o wizytówce powinni pomyśleć właściciele sklepów detalicznych, restauracji, hotelów, gabinetów lekarskich, warsztatów samochodowych czy agencji nieruchomości. Posiadasz różne lokalizacje? A może docierasz z ofertą do lokalnych klientów? Zdecyduj się na wizytówkę w GMB.

Dlaczego warto założyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Obecność na Mapach Google to podstawa działania w Internecie. Dzięki niej i odpowiedniej optymalizacji wizytówki można się cieszyć widocznością w sieci. Jest to możliwe dzięki Google Maps oraz wyszukiwarce.

Wizytówki w Google Moja Firma polecane są w szczególności biznesom, które działają stacjonarnie. Umożliwia to wyszukanie usług przez internautę w najbliższej okolicy czy danej miejscowości. Łatwo znajdą Twoją firmę w mapach. Dzięki wizytówce będą mieć dostęp do istotnych informacji, takich jak godziny otwarcia czy dane kontaktowe.

Ostatnia zaleta to opcja interakcji z internautami. Dzięki możliwości odpowiadania na ich opinie oraz pytania zbudujesz stopniowo pozytywny wizerunek swojego biznesu. Przełoży się to na większe zaufanie w stosunku do Twojej firmy.

Jak wygląda pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Założenie konta, uzupełnienie informacji o firmie oraz zweryfikowanie profilu firmy w Google wymaga regularnego wprowadzania zmian. Przyczynisz się w ten sposób do wyświetlania się wizytówki na jak najwyższej pozycji. Na ranking wpływają takie czynniki jak:

  • aktualizowanie profilu na bieżąco – zachowaj spójność informacji, które zamieszczasz. Wszędzie w Internecie powinny być takie same. Stale je odświeżaj,

  • opinie klientów i odpowiedzi – rozbudowane opinie wymagają odpowiedzi. Szczególnie te negatywne,

  • systematyczne publikowanie wpisów – dotyczących oferty, nowości, wydarzeń czy produktów,

  • zdjęcia i filmy – opisy zdjęć są istotne. Zadbaj o to, aby zawierały słowa kluczowe,

  • wypozycjonowana strona firmowa,

  • popularność wizytówki.

Warto wiedzieć, że w profilu można założyć prostą stronę WWW z podstawowymi informacjami.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online >>>

Reasumując, posiadanie wizytówki w Google Moja Firma jest polecana firmom, które chcą być łatwo znalezione przez potencjalnych klientów. Wiąże się to z wieloma korzyściami, a więc zwiększoną widocznością w wyszukiwarce Google czy na mapach. Możliwe jest także tworzenie postów i odpowiadania na opinie klientów, jak również wizualizacja ich lokalizacji. W ten sposób przyciągniesz nowych klientów.

Wizytówka w Google Moja Firma – podsumowanie

Dzięki wizytówce w Google Moja Firma nie tylko zwiększysz widoczność swojej firmy w Internecie. Przyczynisz się do dodatkowego źródła ruchu na stronie i zyskasz nowych klientów. Wizytówka w Google My Business znacznie ułatwia potencjalnym klientom kontaktowanie się oraz znalezienie Twojego biznesu w sieci. Wpływa to na jego pozytywny wizerunek i zwiększa wiarygodność wśród internautów.

Źródło: DataReportal

powrót

Czytaj inne artykuły

Jak odpowiednio zoptymalizować wizytówkę Google?

Jak odpowiednio zoptymalizować wizytówkę Google?

Widoczność firmy w sieci jest obecnie wymagana przez internautów, którzy szukają w niej informacji o produktach czy usługach. Z pomocą przychodzi Google Moja Firma. Wystarczy założyć wizytówkę z danymi teleadresowymi. Jeśli zatem zależy Ci na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google i chcesz dotrzeć d

Czytaj więcej
Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Google My Business (GMB) to darmowe narzędzie, które pozwala firmom tworzyć, zarządzać i optymalizować swój profil w wyszukiwarce. Zapewnia potencjalnym klientom podstawowe informacje, takie jak dane kontaktowe, godziny otwarcia i wskazówki dojazdu. Profil Firmy w Google zwiększa widoczność, daje ko

Czytaj więcej
Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania wizytówek w Google Moja Firma?

Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania wizytówek w Google Moja Firma?

Google Moja Firma to narzędzie z ogromnym potencjałem promocyjnym. Ma nieoceniony wpływ na widoczność firm na lokalnym rynku. Masz za sobą proces uzupełniania treści w wizytówce Google? Dodajesz regularnie wpisy i pozyskujesz opinie od klientów? Być może zastanawiasz się, ile trzeba czekać na rezult

Czytaj więcej
Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się, jak jeszcze dotrzeć do nowych klientów? Zdecyduj się na wizytówkę w Google Moja Firma i promuj się lokalnie! Jest to wizytówka Twojego biznesu w Internecie. Dowiedz się, jakie informacje są potrzebne do jej założenia np. adres czy numer telefonu. Ile koszt

Czytaj więcej
Jak być widocznym na Mapach Google? 7 kroków do sukcesu

Jak być widocznym na Mapach Google? 7 kroków do sukcesu

W obecnych czasach firmy często najpierw poznaje się w wirtualnym świecie, a dopiero potem odwiedza się je w fizycznej lokalizacji. Przedsiębiorcy, którzy już działają online, czerpią ogromne korzyści z marketingu internetowego. Jednym z kluczowych narzędzi promocyjnych jest usługa Mapy Google. Dzię

Czytaj więcej
Kategorie firmy w Google My Business

Kategorie firmy w Google My Business

Kategorie firmy w Google My Business służą do określenia branży, w której działa Twoja firma. Są niezbędne do tego, żeby klienci znaleźli odpowiednie informacje na ich zapytania lokalne. Wybór kategorii to ważna część tworzenia wizytówki w Google. Z tego artykułu dowiesz się, jak przekładają się na

Czytaj więcej
Google Maps: Nawiguj i wyszukuj – Mapy Google online i offline

Google Maps: Nawiguj i wyszukuj – Mapy Google online i offline

Google Maps to narzędzie od Google przydatne zarówno dla ,,zwykłych’’ użytkowników, jak i dla firm. Pozwala m.in. przeglądać mapy i wyznaczać trasy. Przedsiębiorcy mogą zaś za jego pomocą docierać do większej liczby klientów w konkretnym regionie i udostępniać im informacje o firmie, w tym dane o lo

Czytaj więcej
Wizytówka pod lupą – jak chronić Profil Firmy w Google?

Wizytówka pod lupą – jak chronić Profil Firmy w Google?

Obecnie coraz więcej osób sięga po swojego smartfona lub komputer, gdy szuka konkretnej firmy. Już kilka kliknięć wystarczy, aby znaleźć najważniejsze dane (adres, godziny otwarcia), opinie klientów czy treści dotyczące produktów lub usług.  Wszystko to umożliwia usługa, która stała się nieodłą

Czytaj więcej
Jak powinna wyglądać wizytówka firmy?

Jak powinna wyglądać wizytówka firmy?

Wizytówka firmy w Google to jeden z bardzo skutecznych sposobów promocji. Dzięki niej klient nie musi wyszukiwać informacji o danej marce w innych miejscach. Jest ona często jednym z pierwszych miejsc, w których odbiorca spotyka się z marką. Bardzo ważne, aby miała ona zawsze aktualne dane. Zobacz,

Czytaj więcej