Główna / Baza wiedzy / Opinie Google – jak dodać, usuwać i reagować na oceny klientów?
Opinie Google – jak dodać, usuwać i reagować na oceny klientów?
Opinie Google to bardzo ważny element działania każdej marki, szczególnie w sieci. Dzięki recenzjom klientów możesz zdobyć nowych odbiorców oraz zbudować jej dobrą reputację. Warto wiedzieć, jak zarządzać opiniami, kiedy i jak można je usuwać oraz w jaki sposób na nie odpowiadać, tak, aby uzyskać najlepszy wizerunkowy efekt. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej o opiniach Google.
Jak dodać opinie na Google?
Aby pozyskiwać pozytywne opinie Google, warto samemu je pozostawiać np. u kontrahentów i firm, z którymi współpracuje Twoja marka. Dzięki temu zachęcisz drugą stronę do pozostawienia rzeczowej recenzji. Można również zwracać się w tej sprawie do klientów, którzy przecież najlepiej wiedzą, co im się w Twoim produkcie lub usłudze sprawdza, a co nie i czy są zadowoleni z zakupu.
Opinie Google można dodać bardzo szybko i sprawnie. Aby to zrobić:
zaloguj się na konto Google,
otwórz Google Maps.
zlokalizuj miejsce, któremu chcesz pozostawić recenzję.
kliknij „napisz opinię”, wpisz tekst i zaznacz liczbę gwiazdek, którą przyznajesz.
Swoją recenzję możesz w każdej chwili edytować lub usunąć.
Jak napisać opinię w Google?
Pisząc swoją recenzję, nie zapominaj o tym, aby była ona prawdziwa, rzetelna, zawierała konkretne przykłady (zwłaszcza gdy zamieszczasz także słowa krytyki). Opisuj swoje własne doświadczenia, zgodnie z prawdą. Tego typu opinia będzie miała największą wartość dla potencjalnych klientów.
Swoją recenzję dotyczącą innej marki możesz usunąć w każdej chwili z pomocą przycisku „usuń” obok niej.
Jeśli nie odpowiada Ci opinia Google pozostawiona przez kogoś innego na Twoim koncie, możesz wykonać kilka działań, takich jak:
• zgłoszenie naruszenia regulaminu Google,
• powiadomienie pracowników Google o potrzebie zweryfikowania recenzji,
• odwołanie się od ich decyzji (jeśli nie uda się udowodnić naruszeń),
• rozmowa z osobą, która pozostawiła opinię.
Kiedy Google pomoże Ci usunąć opinię?
Do naruszenia zasad widniejących w regulaminie Google dochodzi, między innymi wtedy, kiedy opinia:
jest spamerka,
zawiera fałszywe informacje,
propaguje nienawiść/nękanie itp.,
obraża innych,
jest napisana przez osobę podającą się za kogoś innego,
łamie w jakiś sposób prawo,
zawiera linki z wirusami.
Wówczas pracownicy Google z pewnością niezwłocznie pomogą Ci się takiej recenzji pozbyć z Twojego konta Google Moja Firma.
Jak odpowiedzieć na opinie Google?
Jeśli chcesz odpowiedzieć na opinię Google, wejdź na swoje konto, następnie „opinie” i „odpowiedz” (obok recenzji, którą chcesz skomentować). Nie ignoruj żadnej z nich! W ten sposób możesz w skrajnym przypadku doprowadzić do ogromnego kryzysu wizerunkowego marki.
Warto zwrócić się do klienta po imieniu, unikać mocnych słów. Nie daj ponieść się emocjom.Jeśli klient jest niezadowolony, warto zaproponować wyjaśnienie sprawy w kanałach prywatnych oraz pewien rodzaj wynagrodzenia. To sprawi, że użytkownik będzie czuł się wysłuchany.
Trzeba także dbać o regularny przegląd pojawiających się opinii w Google, ponieważ kluczowy jest czas reakcji.
Najlepiej, aby odpowiedzieć klientowi jak najszybciej od dodania przez niego recenzji.
Warto również podziękować za nią. Czasem konstruktywna krytyka może prowadzić do znacznej poprawy jakości usług lub produktu. Traktuj to nie jako atak, a wskazówkę do dalszego rozwoju.
Pamiętaj również, aby nie generalizować, przedstawiać rzeczy w taki sposób, jaki Ty je widzisz. Możesz zaznaczyć, że szanujesz inny punkt widzenia. Daj znać klientowi, że bierzesz jego zdanie pod uwagę i postarasz się o poprawę.
Wyraź radość, jeśli recenzja jest pozytywna lub smutek, jeśli jest negatywna. Zaproś również do ponownego skorzystania z usług lub zakupu produktu. Dzięki temu utrzymasz bardzo dobry kontakt z klientami, a oni będą skłonni do większej wyrozumiałości.
Opinie Google to świetny sposób, aby odbiorcy zostawili informacje zwrotne o swoich doświadczeniach z firmą. Recenzje te mogą być widoczne dla potencjalnych klientów, co pozwala im podjąć świadomą decyzję przed dokonaniem zakupu. Mogą one także pomóc zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć więcej odbiorców.
Automatyzacja procesu zbierania recenzji może również w konsekwencji zwiększyć zyski. Należy jednak pamiętać, że po zamieszczeniu opinii w Mapach Google może być trudno ją usunąć. Dlatego ważne jest, aby firmy aktywnie reagowały na recenzje, aby utrzymać dobrą reputację w sieci. Odpowiadając na recenzje, należy być konkretnym, a także używać wyłącznie przyjaznego języka.
Pozytywne opinie Google znacząco kształtują wizerunek marki, ale robi to także sposób odpowiedzi firmy na te negatywne. Zadbaj o moderowanie recenzji, a z pewnością nie pożałujesz i wiele na tym zyskasz!
Zastanawiasz się, jak jeszcze poprawić wizerunek swojej firmy w sieci? Dzięki opiniom dodawanym przez Twoich klientów! Z naszego artykułu dowiesz się, jak ich zachęcić do podzielenia się pozytywnymi recenzjami. Jakie praktyki warto wcielić w życie? Dlaczego opinie są takie ważne? Jak jeszcze można i
Aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia, ważne jest, aby firmy stale monitorowały i badały opinie swoich klientów. W ten sposób można zidentyfikować potencjalne problemy i szanse, a także dostosować produkty lub usługi do potrzeb odbiorców. Aby ułatwić proces badania opinii, warto skorzystać z syst
Opinie są cennym źródłem informacji, które mogą być wykorzystane do zdobywania nowych klientów i utrzymania obecnych. Jest to informacja dostarczona przez użytkowników na temat ich doświadczeń z marką, z której można skorzystać w celu lepszego zrozumienia potrzeb i oczekiwań odbiorców. Zobacz, gdzie
Opinie Google pomagają zwiększyć wiarygodność firmy w oczach klientów. I przekładają się też na jej lepszą widoczność w Internecie. Dlatego pozyskiwanie recenzji jest takie ważne. Niektórzy kupują oceny, żeby poprawić pozycję w rankingu i zyskać w oczach innych. To jednak zła strategia. Dlaczego? I
W dobie komunikacji cyfrowej recenzje mogą być potężnym narzędziem dla firm. Pomagają klientom podejmować decyzje zakupowe dotyczące produktów lub usług i mogą wpływać na reputację przedsiębiorstwa. Jednak fałszywe opinie mogą mieć negatywny wpływ na markę. Mogą okazać się mylące i szkodliwe dla jej
Opinie w Google mają ogromne znaczenie dla wysokiej pozycji biznesu w wyszukiwarce. Wpływają poza tym na decyzje potencjalnych konsumentów. Firma powinna je aktywnie pozyskiwać, ale też na nie odpowiadać. Jak sprawdzać wystawione recenzje? Dlaczego Google blokuje niektóre komentarze i co z tym zrobi
Ogromne znaczenie opinii klientów odnośnie do marek jest niezaprzeczalne w dzisiejszym cyfrowym świecie. Od Google i Facebooka po inne popularne strony internetowe, recenzje stały się ważnym elementem w procesie wyboru oferty, z której klient chce skorzystać. Zarządzanie recenzjami jest częścią budo
Niestety negatywne opinie na Profilu firmy w Google mogą zniechęcać do reakcji. Dlatego z pomocą przychodzi obranie odpowiedniej strategii. Dobrze jest zaplanować, jak sobie radzić z negatywnymi opiniami klientów. Sprawdź, czym się cechuje negatywna opinia oraz co warto z nią zrobić. Czy możliwe jes
Recenzje Google są ważnym elementem obecności każdej firmy w Internecie. Mogą pomóc Ci zbudować zaufanie i wiarygodność wśród potencjalnych klientów, a także dostarczyć cennych informacji na temat jakości Twoich produktów i usług. Jak zacząć korzystać z recenzji Google? Ten obszerny przewodnik wyjaś