Jak możesz zwiększyć ilość dodawanych opinii przez klientów w wizytówce Google?

Jak możesz zwiększyć ilość dodawanych opinii przez klientów w wizytówce Google?

Opinie Google pomagają zwiększyć wiarygodność firmy w oczach klientów. I przekładają się też na jej lepszą widoczność w Internecie. Dlatego pozyskiwanie recenzji jest takie ważne. Niektórzy kupują oceny, żeby poprawić pozycję w rankingu i zyskać w oczach innych. To jednak zła strategia. Dlaczego? I jak zamiast tego zdobywać opinie na zasadzie fair play? O tym piszemy w artykule.

Dlaczego kupowanie opinii Google nie popłaca?

Warto wiedzieć o tym, że algorytmy Google mają za zadanie wyłapywać potencjalny spam i fałszywe opinie. Jeśli zarejestrują napływ większej liczby recenzji w krótkim czasie, blokują je. Wtedy nie ma ich w widoku publicznym. Kupowanie fałszywych opinii pociąga też za sobą odpowiedzialność prawną, jeśli zostanie Ci to udowodnione.

Poza tym, opinie Google mają wzmocnić wiarygodność przedsiębiorstwa. Nie osiągniesz tego poprzez nieuczciwe praktyki. Kupowane opinie mogą być tak nienaturalne, że konsument może zorientować się, że coś jest nie tak. A jeśli dasz mu powód do niezadowolenia, to swoje podejrzenia może wyrazić jeszcze w swojej negatywnej recenzji. Jak widzisz, za nieuczciwością ciągnie się cała lawina niechcianych zdarzeń.

Proś o recenzje swoich klientów

Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zachęcanie klientów do wystawiania opinii. Pamiętaj tylko o kilku kluczowych kwestiach.

Ułatwiaj dodanie opinii Google

Nie ma co ukrywać. Ludzie są zabiegani i często leniwi. Nie wszyscy sami z siebie wystawiają opinie. Nie wszyscy myślą: feedback jest ważny, a innym klientom mogę pomóc znaleźć właściwą markę. Trzeba im pomóc. Automatyzacje bardzo się w tym przypadku przydają.

Co warto zastosować?

  1. Umieść link do opinii Google w mailu. Po kliknięciu, użytkownikowi wyświetli się okno z możliwością napisania paru słów.

  2. Zawrzyj w mailu lub na stronie kod QR, który przekieruje do opinii Google.

  3. W widocznych miejscach w siedzibie firmy naklej grafiki reklamowe z kodem QR i zachętą do wystawienia opinii w Google.

  4. Daj konsumentom możliwość wystawienia opinii z poziomu produktu w e-sklepie.

  5. Podpowiadaj treść. Tylko nie sugeruj, żeby ktoś napisał, jaka twoja firma jest wspaniała. Nie o to chodzi. Przedstaw, co byłoby dla ciebie pomocne. Możesz przesłać wzór opinii z pytaniami dotyczącymi obsługi, produktu, kontaktu z pracownikami firmy itp. Gdzie chcesz położyć nacisk? Szczerość jest pomocna. Chyba że chcesz dostać ogólną recenzję w stylu: „Gorąco polecam”.

Motywuj do wystawiania opinii w Google

Niektórzy klienci potrzebują większego bodźca, żeby coś zrobić. Możesz zaproponować im jakiś bonus w zamian za napisanie recenzji w wizytówce w Google. Zniżka na kolejny produkt działa jak magnes.

Pamiętaj, że jeśli Twoja wizytówka nie jest aktualna i nie prowadzisz jej regularnie, może zniechęcać użytkowników. Jeśli Ty się nie starasz, to dlaczego ktoś miałby to robić dla Ciebie? Regularne wpisy, informacje o zmianach, atrakcyjne treści, zdjęcia – to napędza zaangażowanie.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online >>

Wykorzystaj dobrą passę

Widzisz, że klient jest zadowolony? Idź za ciosem, bo to dobry czas, żeby poprosić o wystawienie opinii. O niezadowolonych klientów musisz dodatkowo zadbać. Możesz zaproponować im jakiś rodzaj zadośćuczynienia w przypadku niesatysfakcjonującej współpracy. Jest szansa, że zmienią zdanie i zostaną promotorami, a nie krytykami Twojej marki.

Pamiętaj o komunikacji

Pozyskiwanie pozytywnych opinii Google to pierwszy etap. Kolejnym jest Twoja reakcja. Doceniaj wszystkie recenzje. Odpowiadaj zarówno na te dobre, jak i na te negatywne. W ten sposób budujesz wizerunek swojej marki. Wiele badań pokazuje, że konsumenci szukają recenzji i na nich opierają swoje decyzje zakupowe. Weź to pod uwagę.

Ważna jest ponadto szybkość reakcji. Na pozytywne opinie odpowiadaj na gorąco, a jeszcze podniesiesz satysfakcję klienta. Pamiętaj o kulturze wypowiedzi, uprzejmości i szacunku, bez względu na kontekst. Twoje wypowiedzi są widoczne publicznie.

Dobrym pomysłem jest ukończenie szkolenia w zakresie prowadzenia wizytówki Google. A jeśli brakuje ci czasu na promowanie swojej firmy w sieci, nie rezygnuj z tego – zgłoś się do doradców internetowych. Marketing jest siłą napędową każdego biznesu. Działaj więc na swoją korzyść i zdobywaj przewagę na lokalnym rynku.

powrót

Czytaj inne artykuły

Negatywne opinie - jak na nie reagować?

Negatywne opinie - jak na nie reagować?

Niestety negatywne opinie na Profilu firmy w Google mogą zniechęcać do reakcji. Dlatego z pomocą przychodzi obranie odpowiedniej strategii. Dobrze jest zaplanować, jak sobie radzić z negatywnymi opiniami klientów. Sprawdź, czym się cechuje negatywna opinia oraz co warto z nią zrobić. Czy możliwe jes

Czytaj więcej
Jak dodawać opinie w Google?

Jak dodawać opinie w Google?

Recenzje Google są ważnym elementem obecności każdej firmy w Internecie. Mogą pomóc Ci zbudować zaufanie i wiarygodność wśród potencjalnych klientów, a także dostarczyć cennych informacji na temat jakości Twoich produktów i usług. Jak zacząć korzystać z recenzji Google? Ten obszerny przewodnik wyjaś

Czytaj więcej
Gdzie znaleźć opinie o firmie?

Gdzie znaleźć opinie o firmie?

Opinie są cennym źródłem informacji, które mogą być wykorzystane do zdobywania nowych klientów i utrzymania obecnych. Jest to informacja dostarczona przez użytkowników na temat ich doświadczeń z marką, z której można skorzystać w celu lepszego zrozumienia potrzeb i oczekiwań odbiorców. Zobacz, gdzie

Czytaj więcej
Fałszywe opinie – jak je usuwać?

Fałszywe opinie – jak je usuwać?

W dobie komunikacji cyfrowej recenzje mogą być potężnym narzędziem dla firm. Pomagają klientom podejmować decyzje zakupowe dotyczące produktów lub usług i mogą wpływać na reputację przedsiębiorstwa. Jednak fałszywe opinie mogą mieć negatywny wpływ na markę. Mogą okazać się mylące i szkodliwe dla jej

Czytaj więcej
Jak dbać o dobre opinie klientów?

Jak dbać o dobre opinie klientów?

Aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia, ważne jest, aby firmy stale monitorowały i badały opinie swoich klientów. W ten sposób można zidentyfikować potencjalne problemy i szanse, a także dostosować produkty lub usługi do potrzeb odbiorców. Aby ułatwić proces badania opinii, warto skorzystać z syst

Czytaj więcej
Opinie Google – jak dodać, usuwać i reagować na oceny klientów?

Opinie Google – jak dodać, usuwać i reagować na oceny klientów?

Opinie Google to bardzo ważny element działania każdej marki, szczególnie w sieci. Dzięki recenzjom klientów możesz zdobyć nowych odbiorców oraz zbudować jej dobrą reputację. Warto wiedzieć, jak zarządzać opiniami, kiedy i jak można je usuwać oraz w jaki sposób na nie odpowiadać, tak, aby uzyskać na

Czytaj więcej
Jak zachęcić klienta do dodania opinii?

Jak zachęcić klienta do dodania opinii?

Zastanawiasz się, jak jeszcze poprawić wizerunek swojej firmy w sieci? Dzięki opiniom dodawanym przez Twoich klientów! Z naszego artykułu dowiesz się, jak ich zachęcić do podzielenia się pozytywnymi recenzjami. Jakie praktyki warto wcielić w życie? Dlaczego opinie są takie ważne? Jak jeszcze można i

Czytaj więcej
Jak zobaczyć swoje opinie w Google?

Jak zobaczyć swoje opinie w Google?

Opinie w Google mają ogromne znaczenie dla wysokiej pozycji biznesu w wyszukiwarce. Wpływają poza tym na decyzje potencjalnych konsumentów. Firma powinna je aktywnie pozyskiwać, ale też na nie odpowiadać. Jak sprawdzać wystawione recenzje? Dlaczego Google blokuje niektóre komentarze i co z tym zrobi

Czytaj więcej
Jak odpowiadać na opinie firmy w Google i innych wizytówkach?

Jak odpowiadać na opinie firmy w Google i innych wizytówkach?

Ogromne znaczenie opinii klientów odnośnie do marek jest niezaprzeczalne w dzisiejszym cyfrowym świecie. Od Google i Facebooka po inne popularne strony internetowe, recenzje stały się ważnym elementem w procesie wyboru oferty, z której klient chce skorzystać. Zarządzanie recenzjami jest częścią budo

Czytaj więcej