Fałszywe opinie – jak je usuwać?

Fałszywe opinie – jak je usuwać?

W dobie komunikacji cyfrowej recenzje mogą być potężnym narzędziem dla firm. Pomagają klientom podejmować decyzje zakupowe dotyczące produktów lub usług i mogą wpływać na reputację przedsiębiorstwa. Jednak fałszywe opinie mogą mieć negatywny wpływ na markę. Mogą okazać się mylące i szkodliwe dla jej wizerunku. W tym artykule omówimy, jak usuwać fałszywe recenzje. Przeczytaj!

Jakie opinie nie spełniają warunków korzystania z usług Google?

Google jest jedną z najpopularniejszych platform recenzenckich i posiada warunki korzystania z usługi, które zabraniają pewnych typów recenzji.

Co więcej, opinie Google, które są:

  • fałszywe,

  • manipulacyjne,

  • spamerskie,

  • zawierające konflikty interesów,

  • pisane przez osoby podszywające się pod kogoś innego

    naruszają zasady.

Jeśli recenzja łamie te warunki, Google może ją usunąć. Należy zauważyć, że Google nie gwarantuje, że wszystkie fałszywe opinie zostaną ukryte, ale podejmuje działania, jeśli naruszają ich zasady.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online»

Strategie usuwania fałszywych recenzji

Jeśli znajdziesz fałszywą recenzję na swojej stronie internetowej lub blogu, możesz ją usunąć samodzielnie. Masz pełną kontrolę nad tym, co jest tam publikowane. Musisz sobie jednak zdawać sprawę, że usunięcie recenzji może skutkować tym, że rozżalony klient, który to zauważy, będzie informował o tym fakcie swoich znajomych. Może to negatywnie wpłynąć na wizerunek marki.

W przypadku innych stron lub platform musisz zgłosić recenzję, aby została ona usunięta.

Jeśli chcesz usunąć opinię w Google, możesz oznaczyć fałszywą recenzję i zgłosić ją do pomocy technicznej Google dla Firm. Warto także odpowiedzieć na recenzję i spróbować rozwiązać problem bezpośrednio z klientem. Jeśli nie wiesz, kto nim jest i nie jesteś w stanie zidentyfikować osoby, która napisała recenzję, możesz w tej sprawie zgłosić się do pracowników Google. Warto jednak wiedzieć, oni udostępnią informację tylko, jeśli dostarczysz pisemny nakaz prokuratury.

W przypadku opinii na Facebooku możesz ukryć całą sekcję recenzji, jednakże tracisz wówczas również te pozytywne. Jeśli chodzi o posty i reklamy, to możesz zarządzać pojedynczymi komentarzami, również tymi o negatywnym charakterze..

Warto skupić się także na pozyskaniu większej liczby pozytywnych opinii Google oraz z wszelkich innych miejsc w sieci, aby zrównoważyć te negatywne.

Jak zgłosić opinię na Google?

Aby zgłosić opinię, która narusza Twoje dobre imię lub jest nierzetelna, trzeba:

  • odnaleźć swój Profil Firmy w Google,

  • kliknąć „opinie”,

  • odszukać te recenzje, które chcesz usunąć,

  • kliknąć „więcej”, a następnie „zgłoś opinię”.

Jak usunąć opinię Google?

Recenzji pozostawionej w Google nie można usunąć bezpośrednio. Jest jednak kilka sposobów na to, co można zrobić, aby zniknęła. Można wymienić wśród nich:

  • zgłoszenie naruszenia regulaminu przez konkretną opinię,

  • jeśli nie zostaną stwierdzone naruszenia – odwołanie od decyzji Google,

  • poproszenie o weryfikację recenzji przez pracowników Google,

  • porozumienie się z klientem, który pozostawił opinię innym sposobem.

Tak jak już wspomniano wcześniej, może to zrobić jedynie pracownik Google lub sam klient, który daną recenzję opublikował.

Kiedy dochodzi do naruszenia zasad Google?

Do naruszenia zasad Google dochodzi, gdy ktoś:

  • wysyła spam lub publikuje fałszywe opinie, chcąc podwyższyć/obniżyć ocenę,

  • publikuje obraźliwe treści,

  • szerzy nienawiść, grozi innym, nęka itp.,

  • zamieszcza pliki z wirusami,

  • narusza w jakiś sposób prawo polskie lub międzynarodowe,

  • podaje się za kogoś innego.

Jak zdobyć opinie na Google?

Najlepszym sposobem na uzyskanie opinii jest poproszenie o nią klienta zaraz po skorzystaniu z usługi lub zakupie produktu. Można to zrobić na przykład poprzez rozmowę bezpośrednią, e-mail, SMS. Pozytywne opinie zadowolonych konsumentów sprawią, że te negatywne będą mniej widoczne i mało znaczące dla odbiorców.

Z tego powodu warto zarządzać opiniami Google i pozyskiwać nowe oraz dbać o prowadzenie wizytówki Google Moja Firma. Zgłaszaj wszelkie nieprawdziwe recenzje i próbuj wyjaśniać tego typu sytuacje.

Dbaj o swoje opinie na wszelkich możliwych kanałach komunikacji z klientami, a sprawisz, że Twój wizerunek będzie pozytywny, a nowi odbiorcy chętniej zaufają Twojej marce.

powrót

Czytaj inne artykuły

Negatywne opinie - jak na nie reagować?

Negatywne opinie - jak na nie reagować?

Niestety negatywne opinie na Profilu firmy w Google mogą zniechęcać do reakcji. Dlatego z pomocą przychodzi obranie odpowiedniej strategii. Dobrze jest zaplanować, jak sobie radzić z negatywnymi opiniami klientów. Sprawdź, czym się cechuje negatywna opinia oraz co warto z nią zrobić. Czy możliwe jes

Czytaj więcej
Jak dodawać opinie w Google?

Jak dodawać opinie w Google?

Recenzje Google są ważnym elementem obecności każdej firmy w Internecie. Mogą pomóc Ci zbudować zaufanie i wiarygodność wśród potencjalnych klientów, a także dostarczyć cennych informacji na temat jakości Twoich produktów i usług. Jak zacząć korzystać z recenzji Google? Ten obszerny przewodnik wyjaś

Czytaj więcej
Jak dbać o dobre opinie klientów?

Jak dbać o dobre opinie klientów?

Aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia, ważne jest, aby firmy stale monitorowały i badały opinie swoich klientów. W ten sposób można zidentyfikować potencjalne problemy i szanse, a także dostosować produkty lub usługi do potrzeb odbiorców. Aby ułatwić proces badania opinii, warto skorzystać z syst

Czytaj więcej
Gdzie znaleźć opinie o firmie?

Gdzie znaleźć opinie o firmie?

Opinie są cennym źródłem informacji, które mogą być wykorzystane do zdobywania nowych klientów i utrzymania obecnych. Jest to informacja dostarczona przez użytkowników na temat ich doświadczeń z marką, z której można skorzystać w celu lepszego zrozumienia potrzeb i oczekiwań odbiorców. Zobacz, gdzie

Czytaj więcej
Jak zobaczyć swoje opinie w Google?

Jak zobaczyć swoje opinie w Google?

Opinie w Google mają ogromne znaczenie dla wysokiej pozycji biznesu w wyszukiwarce. Wpływają poza tym na decyzje potencjalnych konsumentów. Firma powinna je aktywnie pozyskiwać, ale też na nie odpowiadać. Jak sprawdzać wystawione recenzje? Dlaczego Google blokuje niektóre komentarze i co z tym zrobi

Czytaj więcej
Opinie Google – jak dodać, usuwać i reagować na oceny klientów?

Opinie Google – jak dodać, usuwać i reagować na oceny klientów?

Opinie Google to bardzo ważny element działania każdej marki, szczególnie w sieci. Dzięki recenzjom klientów możesz zdobyć nowych odbiorców oraz zbudować jej dobrą reputację. Warto wiedzieć, jak zarządzać opiniami, kiedy i jak można je usuwać oraz w jaki sposób na nie odpowiadać, tak, aby uzyskać na

Czytaj więcej
Jak zachęcić klienta do dodania opinii?

Jak zachęcić klienta do dodania opinii?

Zastanawiasz się, jak jeszcze poprawić wizerunek swojej firmy w sieci? Dzięki opiniom dodawanym przez Twoich klientów! Z naszego artykułu dowiesz się, jak ich zachęcić do podzielenia się pozytywnymi recenzjami. Jakie praktyki warto wcielić w życie? Dlaczego opinie są takie ważne? Jak jeszcze można i

Czytaj więcej
Jak możesz zwiększyć ilość dodawanych opinii przez klientów w wizytówce Google?

Jak możesz zwiększyć ilość dodawanych opinii przez klientów w wizytówce Google?

Opinie Google pomagają zwiększyć wiarygodność firmy w oczach klientów. I przekładają się też na jej lepszą widoczność w Internecie. Dlatego pozyskiwanie recenzji jest takie ważne. Niektórzy kupują oceny, żeby poprawić pozycję w rankingu i zyskać w oczach innych. To jednak zła strategia. Dlaczego? I

Czytaj więcej
Jak odpowiadać na opinie firmy w Google i innych wizytówkach?

Jak odpowiadać na opinie firmy w Google i innych wizytówkach?

Ogromne znaczenie opinii klientów odnośnie do marek jest niezaprzeczalne w dzisiejszym cyfrowym świecie. Od Google i Facebooka po inne popularne strony internetowe, recenzje stały się ważnym elementem w procesie wyboru oferty, z której klient chce skorzystać. Zarządzanie recenzjami jest częścią budo

Czytaj więcej