Opinie w Google mają ogromne znaczenie dla wysokiej pozycji biznesu w wyszukiwarce. Wpływają poza tym na decyzje potencjalnych konsumentów. Firma powinna je aktywnie pozyskiwać, ale też na nie odpowiadać. Jak sprawdzać wystawione recenzje? Dlaczego Google blokuje niektóre komentarze i co z tym zrobić? Dowiedz się tego i jeszcze więcej z naszego artykułu.
Jak sprawdzić wszystkie swoje opinie Google?
Regularnie wystawiasz firmom recenzje, a teraz nie możesz ich znaleźć? Gdzie znajdują się moje opinie Google? Działaj zgodnie z instrukcją:
Otwórz Mapy Google.
Rozwiń menu (tzw. hamburger).
Kliknij w “Twój wkład”, a następnie w „Opinie”.
Otrzymasz listę swoich ocen.
Jeśli interesują Cię recenzje, które użytkownicy wystawili twojej firmie, również znajdziesz je w Google Maps. Wystarczy, że wpiszesz w pole wyszukiwania nazwę swojego przedsiębiorstwa. Oceny znajdziesz w zakładce „Opinie”.
Chcesz odpowiedzieć na wystawione noty? W tym celu musisz wejść na konto Profil Twojej firmy z poziomu Map Google. W zakładce „Opinie” klikasz „Odpowiedz” obok recenzji, do której chcesz się odnieść.
Dlaczego nie widać mojej opinii w Google?
Zastanawiasz się, dlaczego nie możesz dodać opinii w wizytówce w Google? Zdarzają się sytuacje, kiedy recenzje są blokowane. Wtedy widzisz je tylko ty, ale nie ma ich w widoku publicznym. Firma wie o ocenie klienta, ale znajduje jej w wyszukiwarce. Dzieje się tak, ponieważ algorytmy Google są nakierowane na wyłapywanie fałszywych opinii.
W Internecie znajdziesz wiele możliwości kupienia opinii Google. To jak z kupowaniem lajków na Facebooku i obserwujących na Instagramie. System na to nie pozwoli. Technologia wyszukiwarki jest tak skonstruowana, żeby nie dopuszczać do mnożenia się nieautentycznych recenzji, czyli zwykłego spamu. Ktoś może próbować dodać oceny z różnych, nowo utworzonych kont. Algorytmy rozpoznają takie działanie i uniemożliwią publikację.
Spam to jednak tylko jedna przyczyna niewidocznych opinii Google. Jeśli użytkownik wypowiada się nie na temat, to wyszukiwarka nie wyświetli komentarza. Jeśli więc pozyskujesz opinie od swoich konsumentów, podsuwaj im szablony. Wskaż, co jest dla Ciebie ważne w recenzji, a co wesprze optymalizację Twojej wizytówki.
Tak więc niewidoczne opinie Google oznaczają naruszenie pewnych standardów. Niestety technologia nie jest idealna, więc błędy się zdarzają. Nawet jeśli użytkownik nie stosuje wulgaryzmów, nie nawołuje do przemocy i nie próbuje zwalczyć konkurencji. W takiej sytuacji najlepiej jest skontaktować się z supportem Google i wyjaśnić zdarzenie.
Tu może pojawić się kolejne pytanie, czy jest możliwość usunięcia czyjejś recenzji z wyszukiwarki. Tym zajmuje się Google, po zgłoszeniu któregoś z poniższych przypadków:
spam,
wypowiedzi nie związane z tematem i miejscem,
konflikt interesów (zwalczanie konkurencji),
wulgarne słownictwo,
propagowanie nienawiści,
dyskryminacja,
nękanie,
ujawnianie danych osobowych,
komentarze jednoznacznie seksualne i obraźliwe.
A jak usunąć opinię Google, której jest się autorem? Należy wejść w listę opinii w menu Map Google, a potem usunąć wybrany wkład.
Czy reagujesz na Google opinie?
Jako właściciel firmowej wizytówki nie możesz zostawiać opinii konsumentów bez odzewu. Czy wiesz, że klienci oczekują, że firma odpowie na ich opinie w ciągu maksymalnie dwóch dni? Z kolei potencjalni klienci przeglądają recenzje przed decyzją zakupową. Zwracają uwagę na zaangażowanie przedsiębiorstwa. Ważne jest dla nich to, że odpowiadasz zarówno na pozytywne, jak i negatywne komentarze. Liczy się jednak też to, jak to robisz: z pokorą, spokojem i uprzejmością. Miej to na względzie, zarządzając swoją wirtualną wizytówką w sieci.
Zastanawiasz się, jak jeszcze poprawić wizerunek swojej firmy w sieci? Dzięki opiniom dodawanym przez Twoich klientów! Z naszego artykułu dowiesz się, jak ich zachęcić do podzielenia się pozytywnymi recenzjami. Jakie praktyki warto wcielić w życie? Dlaczego opinie są takie ważne? Jak jeszcze można i
Aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia, ważne jest, aby firmy stale monitorowały i badały opinie swoich klientów. W ten sposób można zidentyfikować potencjalne problemy i szanse, a także dostosować produkty lub usługi do potrzeb odbiorców. Aby ułatwić proces badania opinii, warto skorzystać z syst
W dobie komunikacji cyfrowej recenzje mogą być potężnym narzędziem dla firm. Pomagają klientom podejmować decyzje zakupowe dotyczące produktów lub usług i mogą wpływać na reputację przedsiębiorstwa. Jednak fałszywe opinie mogą mieć negatywny wpływ na markę. Mogą okazać się mylące i szkodliwe dla jej
Ogromne znaczenie opinii klientów odnośnie do marek jest niezaprzeczalne w dzisiejszym cyfrowym świecie. Od Google i Facebooka po inne popularne strony internetowe, recenzje stały się ważnym elementem w procesie wyboru oferty, z której klient chce skorzystać. Zarządzanie recenzjami jest częścią budo
Opinie Google pomagają zwiększyć wiarygodność firmy w oczach klientów. I przekładają się też na jej lepszą widoczność w Internecie. Dlatego pozyskiwanie recenzji jest takie ważne. Niektórzy kupują oceny, żeby poprawić pozycję w rankingu i zyskać w oczach innych. To jednak zła strategia. Dlaczego? I
Opinie są cennym źródłem informacji, które mogą być wykorzystane do zdobywania nowych klientów i utrzymania obecnych. Jest to informacja dostarczona przez użytkowników na temat ich doświadczeń z marką, z której można skorzystać w celu lepszego zrozumienia potrzeb i oczekiwań odbiorców. Zobacz, gdzie
Recenzje Google są ważnym elementem obecności każdej firmy w Internecie. Mogą pomóc Ci zbudować zaufanie i wiarygodność wśród potencjalnych klientów, a także dostarczyć cennych informacji na temat jakości Twoich produktów i usług. Jak zacząć korzystać z recenzji Google? Ten obszerny przewodnik wyjaś
Niestety negatywne opinie na Profilu firmy w Google mogą zniechęcać do reakcji. Dlatego z pomocą przychodzi obranie odpowiedniej strategii. Dobrze jest zaplanować, jak sobie radzić z negatywnymi opiniami klientów. Sprawdź, czym się cechuje negatywna opinia oraz co warto z nią zrobić. Czy możliwe jes
Opinie Google to bardzo ważny element działania każdej marki, szczególnie w sieci. Dzięki recenzjom klientów możesz zdobyć nowych odbiorców oraz zbudować jej dobrą reputację. Warto wiedzieć, jak zarządzać opiniami, kiedy i jak można je usuwać oraz w jaki sposób na nie odpowiadać, tak, aby uzyskać na