Chcesz promować swoje usługi lub produkty w sieci? Zdecyduj się na działania marketingu internetowego! Szczególnie że rozwój technologii i dostęp do Internetu jest na porządku dziennym i pozwala na prowadzenie skutecznych działań reklamowych. Dzięki strategiom i kanałom promocyjnym dotrzesz do nowych odbiorców i zwiększysz zyski. W naszym artykule wymieniamy skuteczne narzędzia marketingowe.
Czym są narzędzia marketingowe?
Dzięki narzędziom marketingowym zoptymalizujesz swoją pracę. Zwiększysz produktywność i efekty. Przeznaczone są do:
tworzenia grafik,
analityki,
automatyzacji działań,
zarządzania zespołem,
zarządzania projektem,
audytu SEO,
monitoringu fraz kluczowych,
monitorowania Internetu.
Do uniwersalnych narzędzi marketingowych zaliczyć można Google Search Console i Google Analitycs. Dzięki temu drugiemu możesz m.in. sprawdzić, kto odwiedza Twoją stronę i ile czasu na niej spędza. Z kolei Google Search Console przede wszystkim umożliwia monitoring wydajności strony WWW w wynikach wyszukiwania.
Podstawowe narzędzia marketingowe, które warto znać
Jeśli chodzi o marketing i podstawowe narzędzia, to są to:
Marketo – połączenie marketingu ze sprzedażą. Zawiera takie opcje jak marketing automation (system do automatyzacji marketingu), content marketing (marketing treści), analizę stron internetowych czy e-mail marketing,
Google Search Console – umożliwia monitoring fraz kluczowych,
Google Trends – umożliwia poznanie zainteresowań internautów w globalnym zasięgu.
Z kolei Facebook Pixel (kod na stronie WWW, umożliwiający mierzenie skuteczności reklam) czy Google Tag (system zarządzania tagami) są skryptami pomocnymi w zbieraniu danych do skutecznych kampanii remarketingu (powtórna promocja skierowana do osób, które już raz odwiedziły Twoją firmową stronę) na Google Ads, czy Facebooku.
Narzędzia marketingowe SEO i SEM
W celu zwiększenia widoczności Twojej firmowej strony w Internecie skorzystaj z takich narzędzi marketingu jak:
Senuto – narzędzie do analizowania widoczności i monitoringu. Pozwala na dostęp do bazy słów kluczowych,
SurferSEO – umożliwia analizę wyników organicznych (bezpłatnych linków) w Google dla witryn. Dzięki niemu łatwiej można znaleźć słowa kluczowe i zaplanować treści,
Google Keyword Planner – narzędzie związane z Google Ads. Umożliwia dopasowanie fraz kluczowych do kampanii. W jego ramach można analizować słowa kluczowe oraz to, jakie będą generować największy ruch.
Jak tworzyć treści wizualne? Pomocne narzędzia marketingu
W rankingu potrzebnych narzędzi nie można pominąć tych służących do tworzenia wizualnych treści. Nie potrzeba być profesjonalistą, żeby robić atrakcyjne grafiki. Wystarczy, że skorzystasz z prostych w obsłudze podstawowych narzędzi np. Crello czy Canva. Dzięki nim stworzysz:
wpis do mediów społecznościowych,
zaproszenie,
plakat,
ulotkę,
baner.
Jest to także o tyle proste, że skorzystać możesz z wielu bezpłatnych szablonów.
Narzędzia marketingu a kampanie e-mailowe
Aby wspomóc prowadzenie kampanii e-mailowych, korzystaj z następujących narzędzi:
Active Campaign – umożliwia optymalizację działań marketingowych. Dzięki niemu można tworzyć e-mailingowe kampanie. Pozwala poza tym na integracje z innymi narzędziami np. Facebookiem,
Freshmail – program, który ułatwia tworzenie newsletterów. Skorzystać można z szerokiej oferty szablonów i narzędzi pomocniczych do optymalizacji czy testowania wiadomości,
GetResponse – wielofunkcyjne narzędzie nie tylko do e-mail marketingu. Pozwala na skorzystanie z takich funkcji jak kreowanie newsletterów czy autoresponderów, jak również statystyk e-maili.
Jak zautomatyzować marketing?
Zaoszczędź czas i pieniądze oraz zwiększ efektywność działań marketingowych dzięki automatyzacji pewnych procesów. Jest to możliwe dzięki:
HubSpotowi – jest to oprogramowanie służące do indboud marketingu (marketingu przychodzącego polegającego na znalezieniu firmy samodzielnie przez odbiorcę). Dzięki niemu będziesz mieć dostęp do CRM (zarządzanie relacjami z klientami), analizy słów kluczowych czy do prowadzenia e-mail marketingu,
Marketo – przyczynia się do automatyzacji działań marketingowych. Wyróżnia się funkcjami analitycznymi,
Sales Manago – narzędzie pozwalające na e-mail marketing czy remarketing oraz personalizację.
Czy opłaca się korzystać z narzędzi marketingowych?
Dzięki odpowiednio dobranym narzędziom i działaniom przyczynisz się do:
budowy rozpoznawalności i wizerunku biznesu,
reklamowania swojej oferty,
dotarcia do nowych osób zainteresowanych Twoją branżą,
wzrostu sprzedaży,
zdobycia zaufania internautów,
zadbania o relacje z klientami.
Już wiesz, że prowadząc firmę, musisz obserwować na bieżąco skuteczne narzędzia marketingowe i strategie. Zwiększysz w ten sposób konkurencyjność. Jak zapewnić sobie sukces? Poprzez wykorzystanie marketingu w wyszukiwarkach (SEM), e-mail marketingu oraz tradycyjnych metod np. broszur czy ulotek. Przydatne będą także strategie cyfrowe, a więc narzędzia i strategie w zakresie tworzenia treści.
Nie widzisz efektów prowadzenia firmowego bloga? Poznaj podstawy content marketingu, który pomoże Ci promować Twoje usługi czy produkty w sieci. Jak wpływa on na wizerunek firmy w Internecie? Odkryj jego rodzaje. Czym jest i jakie działania obejmuje? Wyjaśniamy w naszym artykule. Dowiedz się więcej
Promocja marki w Internecie składa się z wielu elementów. Wizytówka w Google Moja Firma, firmowa witryna czy aktywność w Social Mediach to główne opcje, które warto znać. Chcesz docierać do nowych klientów i budować wizerunek marki w sieci? Zdecyduj się na różne formy promocji w Internecie. Poniżej
Kolorowe baner, chwytliwe slogany i pełen korzyści przekaz – z tym zazwyczaj kojarzą się nam reklamy w Internecie. A co jeśli istnieje inny (często skuteczniejszy) sposób na dotarcie do nowych klientów? Jeżeli chcesz promować swoją ofertę i firmę online, to już teraz pomyśl o artykułach sponsorowany
Aby być widocznym dla potencjalnych klientów, firmy powinny upewnić się, że są obecne w Internecie i w wyszukiwarkach. Dodatkowo muszą stosować wielostronne podejście, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci. Obejmuje to korzystanie z platform społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook cz
Internet oferuje niezliczone możliwości dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów na całym świecie. Wciąż rosnąca liczba użytkowników, którzy właśnie w cyfrowym świecie poszukują informacji o markach, produktach i usługach sprawiła, że reklama firmy w sieci stała się nieodzownym elementem
Marketing cyfrowy, inaczej digital marketing, stale się rozwija. Firmy musiały dopasować swoje strategie, aby nadążyć za zmianami i oczekiwaniami klientów. W końcu 88.4% wynosi odsetek użytkowników Internetu w Polsce, jak wynika z badań DataReportal. Czym jest digital marketing, dowiesz się z naszeg
Zwiększenie rozpoznawalności firmy jest istotnym zadaniem każdego udanego biznesu. Ważne jest, aby zapewnić Twojej firmie widoczność wśród potencjalnych klientów i partnerów. Bardzo skutecznie możesz to zrobić, działając online. Ten artykuł dostarczy strategii budowania świadomości marki i pomoże os
Reklama firmy w Internecie jest dziś niezbędnym elementem strategii biznesowej. Dzięki działalność w sieci przedsiębiorcy mogą docierać o wiele dalej. Większość firm w Polsce ma stronę internetową, która jest ich wirtualną wizytówką. A stronę trzeba wypozycjonować, żeby wyświetlała się wyżej w wyszu
W miarę rozwoju gospodarki światowej wiele firm poszukuje nowych sposobów dotarcia do swojej grupy docelowej. Jedną z najbardziej skutecznych strategii jest marketing lokalny. Ten rodzaj marketingu polega na docieraniu do klientów w określonych lokalizacjach geograficznych, takich jak miasta, miaste