Nie widzisz efektów prowadzenia firmowego bloga? Poznaj podstawy content marketingu, który pomoże Ci promować Twoje usługi czy produkty w sieci. Jak wpływa on na wizerunek firmy w Internecie? Odkryj jego rodzaje. Czym jest i jakie działania obejmuje? Wyjaśniamy w naszym artykule. Dowiedz się więcej o strategii content marketingowej.
Co to jest Content Marketing?
Content marketing stanowi strategię komunikacji, której podstawą są treści. Mogą to być teksty na blogu czy artykuły, infografiki, animacji lub czy materiały wideo. Jednak kluczowa jest strategia, a więc określenie celów, analiza, persony (opisy wirtualnych klientów), wyznaczniki KPI (kluczowe wyznaczniki efektywności) oraz kanały dystrybucji. Na marketing treści składają się:
audyt SEO,
pracowanie nad strategią,
copywriting – planowanie, tworzenie i publikacja treści,
tworzenie artykułów sponsorowanych,
optymalizowanie tekstów pod kątem SEO,
śledzenie trendów content marketingowych,
współpracowanie z blogerami, dziennikarzami, influencerami.
Jakie są zadania Content Marketingu?
Jak się okazuje, Content Marketing można wykorzystać na różnych płaszczyznach. Zwykle sprowadza się to do promowania:
marki,
produktu,
usługi.
Wystarczy publikować na stronie internetowej lub blogu informacje odnośnie do nowości w branży. Poprzez publikację wartościowych i ciekawych dla internautów artykułów można przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Wpływa to na wzrost sprzedaży. Jak wynika z raportu DataReportal, 70.4% internautów wyszukuje informacji w Internecie. Warto to wziąć pod uwagę.
Jakie są rodzaje marketingu treści?
W ramach marketingu treści wyróżnić można różne rodzaje contentu. Istotne jest wybranie kanałów ich publikowania. Jak podaje DataReportal, 93.6% użytkowników Internetu w Polsce korzysta z urządzeń mobilnych. W związku z tym udostępniane treści powinny być łatwe do wyświetlania i wygodne do czytania.
Poza tym dobre efekty przynosi wizualizacja. Słowa można urozmaicić. Przydatne będą:
grafiki,
gry,
mapy,
piosenki,
elementy interaktywne.
Poza tym wyróżnić można e-booki, audiobooki, podcasty, webinary, newslettery, case study, artykuły eksperckie.
Wszystko zależy jednak od nadawcy i odbiorców. W przypadku gdy dana forma pasuje do charakteru marki i jest akceptowana przed klientów, warto z niej skorzystać.
Wszystko o strategii content marketingowej
Dobra strategia content marketingowa składa się z kilku elementów. Przede wszystkim zaliczają się do nich:
dystrybucja wartościowych treści,
zdobycie zainteresowania,
wywołanie reakcji odbiorców.
Dzięki strategii marketingu treści możliwe jest stopniowe otrzymywanie korzyści. Relacje z odbiorcami powinny być korzystne dla obu stron. Czytelnik powinien dostać wartościową i sprawdzoną wiedzę, a więc rozwiązanie swoich problemów. Nadawca za to zwiększa świadomość marki wśród potencjalnych nabywców, co może wpłynąć na wzrost sprzedaż. Jest to przy tym dobra opcja dla reklamy firmy w Internecie.
Dlaczego opłaca się wdrożyć Content Marketing?
Content marketing dla zwykłego odbiorcy oznacza możliwość identyfikacji z daną marką. Spośród głównych korzyści z Content Marketinguwymienić można:
wzrost zaufania klientów,
zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach,
zwiększenie sprzedaży,
atrakcyjna cena – w porównaniu do innych rodzajów reklamy.
Content Marketing może być skutecznym narzędziem dla firm w Polsce. Warunkiem jest jego prawidłowe stosowanie. Znajomość zalet marketingu treści oraz posiadanie odpowiedniego systemu do analizy skuteczności wpływa na powodzenie działań.
Dzięki Content Marketingowi zbudujesz lub zwiększysz świadomość marki. Stworzysz również pozytywny wizerunek biznesu. Zachowasz dobrą relację z klientami i zyskasz nowych. Poza tym zwiększysz liczbę konwersji oraz ruch na stronie firmowej, blogu czy portalu. Przyczynisz się także do generowania leadów (potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą).
Chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci? Walka o rozpoznawalność to często rywalizacja o być albo nie być w internetowym gąszczu ofert. Na szczęście możesz skorzystać z kilku sprawdzonych sposobów, dzięki którym skutecznie dotrzesz do nowych klientów. Jednym z nich jest z pewnością ciesząca
Internet oferuje niezliczone możliwości dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów na całym świecie. Wciąż rosnąca liczba użytkowników, którzy właśnie w cyfrowym świecie poszukują informacji o markach, produktach i usługach sprawiła, że reklama firmy w sieci stała się nieodzownym elementem
W miarę rozwoju gospodarki światowej wiele firm poszukuje nowych sposobów dotarcia do swojej grupy docelowej. Jedną z najbardziej skutecznych strategii jest marketing lokalny. Ten rodzaj marketingu polega na docieraniu do klientów w określonych lokalizacjach geograficznych, takich jak miasta, miaste
Kolorowe baner, chwytliwe slogany i pełen korzyści przekaz – z tym zazwyczaj kojarzą się nam reklamy w Internecie. A co jeśli istnieje inny (często skuteczniejszy) sposób na dotarcie do nowych klientów? Jeżeli chcesz promować swoją ofertę i firmę online, to już teraz pomyśl o artykułach sponsorowany
Aby być widocznym dla potencjalnych klientów, firmy powinny upewnić się, że są obecne w Internecie i w wyszukiwarkach. Dodatkowo muszą stosować wielostronne podejście, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci. Obejmuje to korzystanie z platform społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook cz
Zwiększenie rozpoznawalności firmy jest istotnym zadaniem każdego udanego biznesu. Ważne jest, aby zapewnić Twojej firmie widoczność wśród potencjalnych klientów i partnerów. Bardzo skutecznie możesz to zrobić, działając online. Ten artykuł dostarczy strategii budowania świadomości marki i pomoże os
Internautów w Polsce stale przybywa. Dlatego docieraj do nich ze swoimi usługami lub produktami. Strona WWW firmy, pozycjonowanie i wizytówka w Google Moja Firma – to m.in. elementy, które warto wziąć pod uwagę, chcąc zbudować wizerunek firmy w sieci. Na czym polega promocja w Internecie? Sprawdzamy
Reklama firmy w Internecie jest dziś niezbędnym elementem strategii biznesowej. Dzięki działalność w sieci przedsiębiorcy mogą docierać o wiele dalej. Większość firm w Polsce ma stronę internetową, która jest ich wirtualną wizytówką. A stronę trzeba wypozycjonować, żeby wyświetlała się wyżej w wyszu
Remarketing to rodzaj działań marketingowych skierowanych do internautów, którzy wcześniej odwiedzili witrynę, ale nie dokonali zakupu. Polega on na wyświetlaniu reklam tym użytkownikom na innych stronach internetowych lub na platformach społecznościowych, takich jak Facebook. Reklamy te są dostosow