Marketing cyfrowy, inaczej digital marketing, stale się rozwija. Firmy musiały dopasować swoje strategie, aby nadążyć za zmianami i oczekiwaniami klientów. W końcu 88.4% wynosi odsetek użytkowników Internetu w Polsce, jak wynika z badań DataReportal. Czym jest digital marketing, dowiesz się z naszego artykułu.
Co to jest digital marketing? Definicja
Digital marketing, a więc marketing cyfrowy to działania umożliwiające promowanie produktów i usług w cyfrowych kanałach w sieci. Marketing cyfrowy stale się rozwija, co ma związek z przeniesieniem działalności wielu branż do sieci czy pracą zdalną.
Jakie są elementy marketingu cyfrowego?
Pojęcie digital marketingu jest szerokie i oznacza różne działania i strategie. Zaleca się, aby wszystkie je połączyć. E-digital marketing składa się z:
optymalizacji pod wyszukiwarki (SEO) – pozycjonowanie to długi proces. Dzięki niemu jednak zwiększa się pozycję w wynikach wyszukiwania. Pozwala to na generowanie ruchu organicznego (użytkowników, którzy trafili na Twoją witrynę). Wymaga odpowiedniej strategii,
reklama Google Ads – reklamy w formie treści, grafiki lub wideo,
content marketing – jest strategią opierającą się na zastosowaniu wartościowych treści. W ten sposób buduje się pozycję eksperta w branży,
media społecznościowe – przeznaczone do komunikacji z klientami i zwiększenia świadomości marki, ale także sprzedaży produktów,
marketing afiliacyjny – bazują na nim programy partnerskie. Uczestnicy uzyskują wynagrodzenie za skuteczne polecanie rozwiązań.
W ramach digital marketingu wymienić można również automation, a więc śledzenie i automatyzację działań. Umożliwia to zwiększenie skuteczności kampanii i ich zarządzanie. Nie można także zapomnieć o inbound marketingu – bazuje na zagwarantowaniu użytkownikowi wartościowych i interesujących treści. Artykuły sponsorowane czy account based marketing, czyli działania związane z podziałem grupy odbiorców i kierowaniem do nich danego przekazu są równie istotne.
Jakie są kanały w Digital Marketingu?
Warto wiedzieć, że digital marketing stosuje różne kanały komunikacji z potencjalnymi klientami. Zależnie od branży i specyfiki, jak również grupy docelowej, do klienta można dotrzeć poprzez:
Social Media,
stronę firmową,
e-mailing,
płatne reklamy,
wyszukiwarkę Google – jak podaje DataReportal, w Polsce korzysta z niej 126 milionów unikalnych użytkowników.
Zalety digital marketingu
Warto wiedzieć, że marketing cyfrowy związany jest z wieloma korzyściami w porównaniu do tradycyjnego. Polega na nowej metodzie zrozumienia klientów. Pozwala na osiągnięcie większych efektów. Umożliwia poza tym odwzorowanie nowych modeli w biznesie. W dodatku łączy się z promowaniem marek, aby dojść do potencjalnych klientów z użyciem Internetu oraz innych form komunikacji cyfrowej. Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online >>>
Marketing cyfrowy to doskonałe narzędzie dla firm, które chcą dotrzeć do odbiorców w Polsce. Wiąże się on z wieloma zaletami, chociaż wymaga kompleksowego wsparcia wielu osób. Jeśli więc chcesz się wybić na tle konkurencji, zastanów się nad strategią marketingową. Szczególnie że jego popularność w Polsce rośnie. Opłaca się śledzić związane z nim trendy.
Jakie są cele kampanii digital marketingowej?
Do głównych celów kampanii marketingu cyfrowego i reklamy firmy w Internecie zalicza się sprzedaż produktu lub przeprowadzenie usługi w Internecie. Poza tym:
pozyskanie danych kontaktowych,
wzrost wizyt na stronie,
kontaktowanie się przez telefon czy formularz przez klienta,
Aby być widocznym dla potencjalnych klientów, firmy powinny upewnić się, że są obecne w Internecie i w wyszukiwarkach. Dodatkowo muszą stosować wielostronne podejście, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci. Obejmuje to korzystanie z platform społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook cz
Nie widzisz efektów prowadzenia firmowego bloga? Poznaj podstawy content marketingu, który pomoże Ci promować Twoje usługi czy produkty w sieci. Jak wpływa on na wizerunek firmy w Internecie? Odkryj jego rodzaje. Czym jest i jakie działania obejmuje? Wyjaśniamy w naszym artykule. Dowiedz się więcej
Google Display Network to bardzo przydatne narzędzie dla każdej firmy. Pozwala ono dotrzeć do dużej liczby zarówno obecnych, jak i nowych odbiorców. Jeśli prowadzisz biznes, warto zainwestować w ten system, ponieważ może przynieść bardzo duże efekty. Dowiedz się więcej, czym jest Google Display Netw
Internautów w Polsce stale przybywa. Dlatego docieraj do nich ze swoimi usługami lub produktami. Strona WWW firmy, pozycjonowanie i wizytówka w Google Moja Firma – to m.in. elementy, które warto wziąć pod uwagę, chcąc zbudować wizerunek firmy w sieci. Na czym polega promocja w Internecie? Sprawdzamy
Chcesz promować swoje usługi lub produkty w sieci? Zdecyduj się na działania marketingu internetowego! Szczególnie że rozwój technologii i dostęp do Internetu jest na porządku dziennym i pozwala na prowadzenie skutecznych działań reklamowych. Dzięki strategiom i kanałom promocyjnym dotrzesz do nowyc
W miarę rozwoju gospodarki światowej wiele firm poszukuje nowych sposobów dotarcia do swojej grupy docelowej. Jedną z najbardziej skutecznych strategii jest marketing lokalny. Ten rodzaj marketingu polega na docieraniu do klientów w określonych lokalizacjach geograficznych, takich jak miasta, miaste
Internet oferuje niezliczone możliwości dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów na całym świecie. Wciąż rosnąca liczba użytkowników, którzy właśnie w cyfrowym świecie poszukują informacji o markach, produktach i usługach sprawiła, że reklama firmy w sieci stała się nieodzownym elementem
Promocja marki w Internecie składa się z wielu elementów. Wizytówka w Google Moja Firma, firmowa witryna czy aktywność w Social Mediach to główne opcje, które warto znać. Chcesz docierać do nowych klientów i budować wizerunek marki w sieci? Zdecyduj się na różne formy promocji w Internecie. Poniżej
W cyfrowym świecie reklama firmy w Internecie staje się coraz bardziej istotna. Nie trzeba jednak na nią wydawać wielkich pieniędzy. Z pomocą odpowiednich kanałów i strategii, możliwe jest, aby promować markę online za darmo. Ten artykuł omówi korzyści oraz dostępne narzędzia, z których warto skorzy