Marketing cyfrowy, inaczej digital marketing, stale się rozwija. Firmy musiały dopasować swoje strategie, aby nadążyć za zmianami i oczekiwaniami klientów. W końcu 88.4% wynosi odsetek użytkowników Internetu w Polsce, jak wynika z badań DataReportal. Czym jest digital marketing, dowiesz się z naszego artykułu.
Co to jest digital marketing? Definicja
Digital marketing, a więc marketing cyfrowy to działania umożliwiające promowanie produktów i usług w cyfrowych kanałach w sieci. Marketing cyfrowy stale się rozwija, co ma związek z przeniesieniem działalności wielu branż do sieci czy pracą zdalną.
Jakie są elementy marketingu cyfrowego?
Pojęcie digital marketingu jest szerokie i oznacza różne działania i strategie. Zaleca się, aby wszystkie je połączyć. E-digital marketing składa się z:
optymalizacji pod wyszukiwarki (SEO) – pozycjonowanie to długi proces. Dzięki niemu jednak zwiększa się pozycję w wynikach wyszukiwania. Pozwala to na generowanie ruchu organicznego (użytkowników, którzy trafili na Twoją witrynę). Wymaga odpowiedniej strategii,
reklama Google Ads – reklamy w formie treści, grafiki lub wideo,
content marketing – jest strategią opierającą się na zastosowaniu wartościowych treści. W ten sposób buduje się pozycję eksperta w branży,
media społecznościowe – przeznaczone do komunikacji z klientami i zwiększenia świadomości marki, ale także sprzedaży produktów,
marketing afiliacyjny – bazują na nim programy partnerskie. Uczestnicy uzyskują wynagrodzenie za skuteczne polecanie rozwiązań.
W ramach digital marketingu wymienić można również automation, a więc śledzenie i automatyzację działań. Umożliwia to zwiększenie skuteczności kampanii i ich zarządzanie. Nie można także zapomnieć o inbound marketingu – bazuje na zagwarantowaniu użytkownikowi wartościowych i interesujących treści. Artykuły sponsorowane czy account based marketing, czyli działania związane z podziałem grupy odbiorców i kierowaniem do nich danego przekazu są równie istotne.
Jakie są kanały w Digital Marketingu?
Warto wiedzieć, że digital marketing stosuje różne kanały komunikacji z potencjalnymi klientami. Zależnie od branży i specyfiki, jak również grupy docelowej, do klienta można dotrzeć poprzez:
Social Media,
stronę firmową,
e-mailing,
płatne reklamy,
wyszukiwarkę Google – jak podaje DataReportal, w Polsce korzysta z niej 126 milionów unikalnych użytkowników.
Zalety digital marketingu
Warto wiedzieć, że marketing cyfrowy związany jest z wieloma korzyściami w porównaniu do tradycyjnego. Polega na nowej metodzie zrozumienia klientów. Pozwala na osiągnięcie większych efektów. Umożliwia poza tym odwzorowanie nowych modeli w biznesie. W dodatku łączy się z promowaniem marek, aby dojść do potencjalnych klientów z użyciem Internetu oraz innych form komunikacji cyfrowej. Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online >>>
Marketing cyfrowy to doskonałe narzędzie dla firm, które chcą dotrzeć do odbiorców w Polsce. Wiąże się on z wieloma zaletami, chociaż wymaga kompleksowego wsparcia wielu osób. Jeśli więc chcesz się wybić na tle konkurencji, zastanów się nad strategią marketingową. Szczególnie że jego popularność w Polsce rośnie. Opłaca się śledzić związane z nim trendy.
Jakie są cele kampanii digital marketingowej?
Do głównych celów kampanii marketingu cyfrowego i reklamy firmy w Internecie zalicza się sprzedaż produktu lub przeprowadzenie usługi w Internecie. Poza tym:
pozyskanie danych kontaktowych,
wzrost wizyt na stronie,
kontaktowanie się przez telefon czy formularz przez klienta,
Kolorowe baner, chwytliwe slogany i pełen korzyści przekaz – z tym zazwyczaj kojarzą się nam reklamy w Internecie. A co jeśli istnieje inny (często skuteczniejszy) sposób na dotarcie do nowych klientów? Jeżeli chcesz promować swoją ofertę i firmę online, to już teraz pomyśl o artykułach sponsorowany
Chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci? Walka o rozpoznawalność to często rywalizacja o być albo nie być w internetowym gąszczu ofert. Na szczęście możesz skorzystać z kilku sprawdzonych sposobów, dzięki którym skutecznie dotrzesz do nowych klientów. Jednym z nich jest z pewnością ciesząca
Zwiększenie rozpoznawalności firmy jest istotnym zadaniem każdego udanego biznesu. Ważne jest, aby zapewnić Twojej firmie widoczność wśród potencjalnych klientów i partnerów. Bardzo skutecznie możesz to zrobić, działając online. Ten artykuł dostarczy strategii budowania świadomości marki i pomoże os
W miarę rozwoju gospodarki światowej wiele firm poszukuje nowych sposobów dotarcia do swojej grupy docelowej. Jedną z najbardziej skutecznych strategii jest marketing lokalny. Ten rodzaj marketingu polega na docieraniu do klientów w określonych lokalizacjach geograficznych, takich jak miasta, miaste
Aby być widocznym dla potencjalnych klientów, firmy powinny upewnić się, że są obecne w Internecie i w wyszukiwarkach. Dodatkowo muszą stosować wielostronne podejście, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci. Obejmuje to korzystanie z platform społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook cz
Reklama firmy w Internecie jest dziś niezbędnym elementem strategii biznesowej. Dzięki działalność w sieci przedsiębiorcy mogą docierać o wiele dalej. Większość firm w Polsce ma stronę internetową, która jest ich wirtualną wizytówką. A stronę trzeba wypozycjonować, żeby wyświetlała się wyżej w wyszu
Chcesz promować swoje usługi lub produkty w sieci? Zdecyduj się na działania marketingu internetowego! Szczególnie że rozwój technologii i dostęp do Internetu jest na porządku dziennym i pozwala na prowadzenie skutecznych działań reklamowych. Dzięki strategiom i kanałom promocyjnym dotrzesz do nowyc
Remarketing to rodzaj działań marketingowych skierowanych do internautów, którzy wcześniej odwiedzili witrynę, ale nie dokonali zakupu. Polega on na wyświetlaniu reklam tym użytkownikom na innych stronach internetowych lub na platformach społecznościowych, takich jak Facebook. Reklamy te są dostosow
Internautów w Polsce stale przybywa. Dlatego docieraj do nich ze swoimi usługami lub produktami. Strona WWW firmy, pozycjonowanie i wizytówka w Google Moja Firma – to m.in. elementy, które warto wziąć pod uwagę, chcąc zbudować wizerunek firmy w sieci. Na czym polega promocja w Internecie? Sprawdzamy