Jak promować swoją markę?

Jak promować swoją markę?

Promocja marki w Internecie składa się z wielu elementów. Wizytówka w Google Moja Firma, firmowa witryna czy aktywność w Social Mediach to główne opcje, które warto znać. Chcesz docierać do nowych klientów i budować wizerunek marki w sieci? Zdecyduj się na różne formy promocji w Internecie. Poniżej dokładnie je opisujemy.

Profil Firmy w Google

Profil Firmy w Google to wizytówka z informacjami o Twoim biznesie. Powinna zawierać:

  • godziny otwarcia,

  • numer telefonu,

  • link do strony WWW,

  • adres.

Spersonalizuj swoją firmową wizytówkę dzięki zdjęciom, opisowi czy przedstawieniu oferty z użyciem wpisów. Wizytówkę w Google Moja Firma stworzysz łatwo za pośrednictwem konta. Wystarczy, że wypełnisz formularz. Działasz stacjonarnie? Pomóż klientom w pobliżu Cię odnaleźć!

Promocja w Internecie: firmowa strona WWW

Wizerunek firmy zbudujesz dzięki stronie internetowej. Powinny się na niej znaleźć następujące elementy:

  • dane kontaktowe,

  • opis działalności i oferta,

  • materiały reklamowe,

  • interesujące wpisy na blogu o tematyce branżowej.

Stworzenie witryny dla firmy nie tylko świadczy o jej profesjonalizmie, ale też przyciągnie większą liczbę klientów. Obecność w Internecie wpłynie na wizerunek firmy i jej wiarygodność. Jest to także skuteczna reklama.

Pozycjonowanie strony WWW a wizerunek firmy

SEO opiera się na promowaniu strony firmowej w wyszukiwarce Google. Wynikiem tych działań jest wspinanie się witryny na wyższe pozycje w wyszukiwarce i wyświetlanie się na dane frazy kluczowe. Przyczynia się to do zwiększenia widoczności w Google. Promocja w Internecie zachęci odbiorców do skorzystania z Twoich produktów czy usług. Pozycjonowanie polega zatem na właściwej konfiguracji elementów, które wpływają na pozycję strony WWW. Wzrośnie w ten sposób popularność Twojej witryny.

Social Media a wizerunek firmy

Do popularnych sposobów promowania marki w Internecie zaliczana jest budowa wizerunku firmy w mediach społecznościowych. Jest to szczególnie istotne, gdyż jak podaje DataReportal, 66.3% populacji w Polsce korzysta z Social Mediów. Dlatego zacznij się reklamować na m.in.:

  • Facebooku,

  • YouTube,

  • Twitterze,

  • Instagramie.

W praktyce wizerunek marki w Social Mediach zbudujesz przez odpowiednie działania. Warto np. tworzyć i prowadzić profil tematyczny. Zaleca się także tagowanie treści, a więc dodawanie słów kluczowych. Dobrym pomysłem jest publikacja postów na grupach klientów.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online >>>

Jakie są jeszcze metody reklamy internetowej?

Strategie marketingowe czy narzędzia Digital Marketingu są różne. Przykładem może być influencer marketing i artykuły sponsorowane. Wówczas zapłacisz za promowanie swojej marki znanym osobom czy witrynom. Poza tym możliwy jest social selling (sprzedaż w mediach społecznościowych), a więc zawieranie znajomości i zdobywanie klientów czy prowadzenie webinariów. Polegają one na wykonywaniu transmisji na żywo.

Na czym polega e-mail marketing? Promocja firmy

E-mail marketing to narzędzie do promocji. Używa się w tym celu elektronicznych skrzynek. Dzięki temu można się komunikować z odbiorcami. Poprawnie przeprowadzony, może być bardzo skuteczny. Do form e-mail marketingu należą:

  • autorespondery – są automatyczne i wymagają wyzwalacza. Dzięki temu można wysyłać informacje, które wcześniej zaplanujesz. Możliwe jest np. wysyłanie kolejnych rozdziałów e-booka w jednakowych odstępach czasu,

  • newsletter – dzięki zapisaniu się do niego przez odbiorcę, możesz zacząć budowanie wizerunku firmy. Umieść na stronie firmowej formularz kontaktowy. W newsletterze możesz zawrzeć informacje o promocjach, nowości czy kody rabatowe,

  • katalogi sprzedażowe – obejmują dane produkty czy usługi w Twojej ofercie.

Reklama firmy w Internecie w dzisiejszych czasach to obowiązek każdego przedsiębiorstwa. Wiesz już, jakie są kanały promocji marki. Strona WWW, Profil Firmy w Google czy e-mail marketing to propozycje, które umożliwią Ci dotarcie do odbiorców oraz komunikację z nimi.

powrót

Czytaj inne artykuły

Na czym polega marketing treści?

Na czym polega marketing treści?

Nie widzisz efektów prowadzenia firmowego bloga? Poznaj podstawy content marketingu, który pomoże Ci promować Twoje usługi czy produkty w sieci. Jak wpływa on na wizerunek firmy w Internecie? Odkryj jego rodzaje. Czym jest i jakie działania obejmuje? Wyjaśniamy w naszym artykule. Dowiedz się więcej

Czytaj więcej
Jak klienci szukają firm w Internecie?

Jak klienci szukają firm w Internecie?

Aby być widocznym dla potencjalnych klientów, firmy powinny upewnić się, że są obecne w Internecie i w wyszukiwarkach. Dodatkowo muszą stosować wielostronne podejście, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci. Obejmuje to korzystanie z platform społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook cz

Czytaj więcej
Co to jest reklama banerowa?

Co to jest reklama banerowa?

Chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci? Walka o rozpoznawalność to często rywalizacja o być albo nie być w internetowym gąszczu ofert. Na szczęście możesz skorzystać z kilku sprawdzonych sposobów, dzięki którym skutecznie dotrzesz do nowych klientów. Jednym z nich jest z pewnością ciesząca

Czytaj więcej
Gdzie najlepiej reklamować firmę?

Gdzie najlepiej reklamować firmę?

Internautów w Polsce stale przybywa. Dlatego docieraj do nich ze swoimi usługami lub produktami. Strona WWW firmy, pozycjonowanie i wizytówka w Google Moja Firma – to m.in. elementy, które warto wziąć pod uwagę, chcąc zbudować wizerunek firmy w sieci. Na czym polega promocja w Internecie? Sprawdzamy

Czytaj więcej
Reklama firmy w Internecie – sposoby i przykłady skutecznej promocji w sieci

Reklama firmy w Internecie – sposoby i przykłady skutecznej promocji w sieci

Internet oferuje niezliczone możliwości dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów na całym świecie. Wciąż rosnąca liczba użytkowników, którzy właśnie w cyfrowym świecie poszukują informacji o markach, produktach i usługach sprawiła, że reklama firmy w sieci stała się nieodzownym elementem

Czytaj więcej
Na czym polega marketing lokalny?

Na czym polega marketing lokalny?

W miarę rozwoju gospodarki światowej wiele firm poszukuje nowych sposobów dotarcia do swojej grupy docelowej. Jedną z najbardziej skutecznych strategii jest marketing lokalny. Ten rodzaj marketingu polega na docieraniu do klientów w określonych lokalizacjach geograficznych, takich jak miasta, miaste

Czytaj więcej
Co to jest Google Display Network?

Co to jest Google Display Network?

Google Display Network to bardzo przydatne narzędzie dla każdej firmy. Pozwala ono dotrzeć do dużej liczby zarówno obecnych, jak i nowych odbiorców. Jeśli prowadzisz biznes, warto zainwestować w ten system, ponieważ może przynieść bardzo duże efekty. Dowiedz się więcej, czym jest Google Display Netw

Czytaj więcej
Na czym polega remarketing?

Na czym polega remarketing?

Remarketing to rodzaj działań marketingowych skierowanych do internautów, którzy wcześniej odwiedzili witrynę, ale nie dokonali zakupu. Polega on na wyświetlaniu reklam tym użytkownikom na innych stronach internetowych lub na platformach społecznościowych, takich jak Facebook. Reklamy te są dostosow

Czytaj więcej
Skuteczne narzędzia marketingowe. Przykłady

Skuteczne narzędzia marketingowe. Przykłady

Chcesz promować swoje usługi lub produkty w sieci? Zdecyduj się na działania marketingu internetowego! Szczególnie że rozwój technologii i dostęp do Internetu jest na porządku dziennym i pozwala na prowadzenie skutecznych działań reklamowych. Dzięki strategiom i kanałom promocyjnym dotrzesz do nowyc

Czytaj więcej