Czym są artykuły sponsorowane?

Czym są artykuły sponsorowane?

Kolorowe baner, chwytliwe slogany i pełen korzyści przekaz – z tym zazwyczaj kojarzą się nam reklamy w Internecie. A co jeśli istnieje inny (często skuteczniejszy) sposób na dotarcie do nowych klientów? Jeżeli chcesz promować swoją ofertę i firmę online, to już teraz pomyśl o artykułach sponsorowanych. Czym są? Jak je stworzyć? Jakie korzyści zapewniają w kontekście SEO i budowy wizerunku? Przeczytaj i sprawdź! Zapraszamy do lektury.      

Artykuł sponsorowany – co to jest?

Prowadzisz biznes w Internecie? Z pewnością szukasz skutecznych sposobów pozyskania nowych klientów. Jak się okazuje, banery reklamowe nie zawsze przynoszą oczekiwane efekty – ich natłok sprawia, że użytkownicy coraz rzadziej reagują na tego rodzaju przekaz. Nie bez powodów mówi się o ślepocie banerowej. Internauci stają się wyczuleni na różne formy reklamy (w szczególności tej nachalnej).

W takiej sytuacji warto sięgnąć po alternatywne działania promocyjne. Możesz zainwestować w rozwiązanie, które jednocześnie uczy i pozwala dotrzeć do osób zainteresowanych Twoją ofertą.

Mowa oczywiście o artykułach sponsorowanych. W ten sposób określa się wartościowe, profesjonalne i płatne treści o marketingowym charakterze, których celem jest niejawna reklama firmy w Internecie lub produktu czy usługi. Tego rodzaju teksty publikowane są w różnych miejscach sieci w zamian za ustalone wynagrodzenie.

Z pozoru przypominają inne materiały redakcyjne, które można znaleźć na stronach WWW. Jak można je więc odróżnić od zwykłych tekstów internetowych? Otóż artykuły sponsorowane:

  • zawierają odnośniki do produktów lub usług, które są celowo umieszczane w treści przez reklamodawców;

  • muszą być oznaczone odpowiednią adnotacją informującą o charakterze przekazu np. „reklama”, „tekst sponsorowany”, „artykuł promocyjny”;

  • wyróżniają się celem, ponieważ mają promować konkretną ofertę lub firmę. 

Ta specyficzna forma reklamy nie polega jednak na wychwalaniu przedsiębiorstwa i jego działalności. W artykułach sponsorowanych należy raczej rozwiązywać problemy użytkowników – dlatego bardzo często na zlecenie reklamodawców powstają teksty poradnikowe i eksperckie. Zamieszcza się w nich linki, które odsyłają do strony internetowej firmy lub do podstrony konkretnego produktu czy usługi. 

Głównym celem treści sponsorowanej jest takie przedstawienie zagadnienia, aby klient mógł znaleźć rozwiązanie swojego problemu lub odpowiedź na potrzeby w ofercie reklamodawcy.  

Jakie korzyści dają artykuły sponsorowane?

Wiesz już, czym jest artykuł sponsorowany. Nie możesz dziwić się więc, że to właśnie ten format marketingowy cieszy się od lat dużą popularnością. Co więcej, jako narzędzie na pograniczu Content Marketingu (marketingu treści) oraz reklamy natywnej (nieinwazyjnego przekazu promocyjnego, który stanowi integralną część zawartości strony) przynosi wiele korzyści dla biznesu.

Większa rozpoznawalność marki w sieci

Sama obecność w Internecie to za mało do odniesienia sukcesu. Aby pozyskać klientów, należy wyjść poza firmową stronę internetową czy media społecznościowe i pokazać swoją ofertę użytkownikom, którzy nie mieli jeszcze okazji się z nią zapoznać. Taką szansę zapewniają artykuły sponsorowane, dzięki którym Twoja firma może być kojarzona z konkretnym tematem lub rozwiązaniem problemu.  

Analiza Nielsena pokazuje, że tego rodzaju materiały wpływają na zapamiętywalność marki przez potencjalnych klientów, co bezpośrednio przekłada się na rozpoznawalność.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online

Pozyskanie wartościowego ruchu na stronę

Jeżeli chcesz wypromować własną witrynę, to możesz wykorzystać w tym celu materiały powiązane z marką. Stanowią one bowiem wartościowe źródło ruchu bezpośredniego. Wszystko dlatego, że w artykułach sponsorowanych możesz umieścić linki do firmowej strony internetowej lub poszczególnych podstron z produktami i usługami.

Już jedno kliknięcie dzieli internautę od zapoznania się z prowadzoną przez Ciebie działalnością oraz promowaną ofertą. Pozyskujesz więc wartościowy ruch – odbiorca jest już bliski dokonania konwersji, czyli pożądanego działania np. zakupu. 

Budowa pozytywnego wizerunku

Wiesz już, że dzięki artykułom sponsorowanym szybciej zapadniesz w pamięć potencjalnym klientom. Wykorzystaj ten potencjał! Skup się jednak na edukacji i konkretnych dowodach czy rozwiązaniach, zamiast na suchych informacjach o Twojej firmie oraz ofercie. Pokaż się jako ekspert w branży, a zbudujesz autorytet i zaufanie u nowych odbiorców.

Pamiętaj, że już samo pojawienie się w wartościowych miejscach sieci może pozytywnie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy.   

Oczywiście, to tylko kilka spośród wielu zalet artykułów sponsorowanych. Poza wymienionymi korzyściami warto wspomnieć również, że materiały powiązane z marką zapewniają:

pozytywny wpływ na SEO strony internetowej poprzez budowanie wartościowego profilu linkowego,

wzrost sprzedaży, ponieważ nie przypominają nachalnej reklamy, a ukazują promowaną ofertę w dobrym świetle,

większe zainteresowanie użytkowników, którzy mogą dowiedzieć się więcej o często skomplikowanych produktach czy usługach.

Gdzie publikować artykuły sponsorowane?

Promocja biznesu nie jest łatwa, ale narzędzia takie jak artykuły sponsorowane z pewnością ułatwiają skuteczną działalność w sieci. Przynoszą bowiem dwa rodzaje korzyści: długofalowe, czyli np. budowanie świadomości marki oraz natychmiastowe w postaci nowych klientów.

Nie każdy materiał powiązany z marką zapewnia jednak satysfakcjonujące efekty. Przede wszystkim nie stawiaj na ilość, ale na jakość. Pamiętaj, aby dobrze przeanalizować miejsce publikacji. Wybieraj zewnętrzne serwisy oraz blogi o dobrej reputacji, dużej popularności i wysokiej jakości. Nie kieruj się przy tym wyłącznie ceną. Przed podjęciem decyzji zwróć uwagę m.in. na:

  • zbieżność tematyki portalu z Twoją branżą i działalnością,

  • liczbę oraz rodzaj linków, jakie możesz umieścić w treści,

  • widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania,

  • okres, w którym artykuł pozostanie na wybranej witrynie.

Tego rodzaju teksty mogą zostać napisane przez dziennikarzy konkretnej strony w zamian za wynagrodzenie. Artykuły sponsorowane możesz również dostarczyć samodzielnie. W takiej sytuacji warto powierzyć ich przygotowanie profesjonalnym copywriterom, którzy przekażą w nich dużą wartość merytoryczną oraz minimalną, ale skuteczną reklamę Twojej firmy i oferty.  

powrót

Czytaj inne artykuły

Jak reklamować firmę w Internecie za darmo?

Jak reklamować firmę w Internecie za darmo?

W cyfrowym świecie reklama firmy w Internecie staje się coraz bardziej istotna. Nie trzeba jednak na nią wydawać wielkich pieniędzy. Z pomocą odpowiednich kanałów i strategii, możliwe jest, aby promować markę online za darmo. Ten artykuł omówi korzyści oraz dostępne narzędzia, z których warto skorzy

Czytaj więcej
Jak zwiększyć rozpoznawalność firmy?

Jak zwiększyć rozpoznawalność firmy?

Zwiększenie rozpoznawalności firmy jest istotnym zadaniem każdego udanego biznesu. Ważne jest, aby zapewnić Twojej firmie widoczność wśród potencjalnych klientów i partnerów. Bardzo skutecznie możesz to zrobić, działając online. Ten artykuł dostarczy strategii budowania świadomości marki i pomoże os

Czytaj więcej
Jak klienci szukają firm w Internecie?

Jak klienci szukają firm w Internecie?

Aby być widocznym dla potencjalnych klientów, firmy powinny upewnić się, że są obecne w Internecie i w wyszukiwarkach. Dodatkowo muszą stosować wielostronne podejście, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci. Obejmuje to korzystanie z platform społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook cz

Czytaj więcej
Na czym polega remarketing?

Na czym polega remarketing?

Remarketing to rodzaj działań marketingowych skierowanych do internautów, którzy wcześniej odwiedzili witrynę, ale nie dokonali zakupu. Polega on na wyświetlaniu reklam tym użytkownikom na innych stronach internetowych lub na platformach społecznościowych, takich jak Facebook. Reklamy te są dostosow

Czytaj więcej
Gdzie najlepiej reklamować firmę?

Gdzie najlepiej reklamować firmę?

Internautów w Polsce stale przybywa. Dlatego docieraj do nich ze swoimi usługami lub produktami. Strona WWW firmy, pozycjonowanie i wizytówka w Google Moja Firma – to m.in. elementy, które warto wziąć pod uwagę, chcąc zbudować wizerunek firmy w sieci. Na czym polega promocja w Internecie? Sprawdzamy

Czytaj więcej
Co to jest digital marketing? Odpowiadamy!

Co to jest digital marketing? Odpowiadamy!

Marketing cyfrowy, inaczej digital marketing, stale się rozwija. Firmy musiały dopasować swoje strategie, aby nadążyć za zmianami i oczekiwaniami klientów. W końcu 88.4% wynosi odsetek użytkowników Internetu w Polsce, jak wynika z badań DataReportal. Czym jest digital marketing, dowiesz się z naszeg

Czytaj więcej
Co to jest reklama banerowa?

Co to jest reklama banerowa?

Chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci? Walka o rozpoznawalność to często rywalizacja o być albo nie być w internetowym gąszczu ofert. Na szczęście możesz skorzystać z kilku sprawdzonych sposobów, dzięki którym skutecznie dotrzesz do nowych klientów. Jednym z nich jest z pewnością ciesząca

Czytaj więcej
Skuteczne narzędzia marketingowe. Przykłady

Skuteczne narzędzia marketingowe. Przykłady

Chcesz promować swoje usługi lub produkty w sieci? Zdecyduj się na działania marketingu internetowego! Szczególnie że rozwój technologii i dostęp do Internetu jest na porządku dziennym i pozwala na prowadzenie skutecznych działań reklamowych. Dzięki strategiom i kanałom promocyjnym dotrzesz do nowyc

Czytaj więcej
Co to jest Google Display Network?

Co to jest Google Display Network?

Google Display Network to bardzo przydatne narzędzie dla każdej firmy. Pozwala ono dotrzeć do dużej liczby zarówno obecnych, jak i nowych odbiorców. Jeśli prowadzisz biznes, warto zainwestować w ten system, ponieważ może przynieść bardzo duże efekty. Dowiedz się więcej, czym jest Google Display Netw

Czytaj więcej