Chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci? Walka o rozpoznawalność to często rywalizacja o być albo nie być w internetowym gąszczu ofert. Na szczęście możesz skorzystać z kilku sprawdzonych sposobów, dzięki którym skutecznie dotrzesz do nowych klientów. Jednym z nich jest z pewnością ciesząca się dużą popularnością reklama banerowa. Co to jest i jak wykorzystać potencjał tej formy promocji? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym tekście. Zapraszamy do lektury.
Reklama banerowa – co to jest?
Szacuje się, że z takiej formy promocji korzysta już większość reklamodawców działających w sieci. Obok płatnych treści w mediach społecznościowych czy linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania stanowią jedną z najchętniej stosowanych form marketingu internetowego. Reklama banerowa – bo o niej mowa – może być świetnym rozwiązaniem również dla Twojej firmy.
Codziennie spotyka się z nią każdy użytkownik, który przegląda Internet. Jest odpowiednikiem ulicznych i tradycyjnych banerów. Niezmiennie stanowi niezwykle popularny sposób na pozyskanie klientów i promocję marki. Reklama banerowa to grafika, która wyświetla się w witrynach WWW. Po jej kliknięciu internauta zostaje przekierowany na stronę główną firmy lub podstronę oferty.
Banerem może być każdy plik graficzny o określonym rozmiarze i niewielkiej wadze, który występuje w wersji ruchomej (jako animacja) albo nieruchomej (pod postacią obrazu). Jest to forma reklamy displayowej (graficznej), która może pojawiać się w różnych sieciach reklamowych – jednym z takich miejsc jest Google Display Network.
Wyświetlanie reklam graficznych umożliwiają również np. portale społecznościowe. W sieciach reklamowych wyświetlane są banery, które składają się zwykle z co najmniej 4 elementów:
logo przedsiębiorstwa,
grafiki (zazwyczaj nawiązującej do konkretnej usługi czy produktu),
intrygującego i zachęcającego do kliknięcia hasła informującego, co firma oferuje,
Call to Action (CTA), czyli wezwania do działania (np. „dowiedz się więcej”, „zobacz”).
Tego rodzaju reklamy displayowe mogą pojawiać się w różnych miejscach na stronie internetowej np. na górze witryny, na paskach bocznych czy pomiędzy artykułami.
Zalety i wady reklamy banerowej
Zastanawiasz się, dlaczego elektroniczne banery cieszą się nieprzerwanie dużą popularnością wśród małych i średnich przedsiębiorców? Otóż tego rodzaju reklama firmy w Internecie ma przynajmniej jedną przewagę nad klasycznymi formami promocji – o wiele bardziej przyciąga wzrok użytkowników. A to wszystko pomimo tzw. ślepoty banerowej, przez którą część internautów nie zauważa już wyświetlających się w sieci przekazów promocyjnych (ze względu na ich ogromną liczebność).
Oto inne (również istotne) zalety internetowej reklamy banerowej.
Interaktywność
Banery online wyróżniają się na tle pozostałych kanałów marketingowych swoją formą. Odpowiedni rozmiar, różne kolory i interesująca animacja sprawiają, że użytkownik odwiedzający stronę zwraca na nie uwagę. W ten sposób jesteś już o jedno kliknięcie od swoich potencjalnych klientów, którzy zachęci komunikatem umieszczonym na reklamie, chętniej przejdą na Twoją witrynę i skorzystają z oferty.
Możliwość dotarcia do grupy docelowej
Chcesz zwiększyć skuteczność kampanii reklamowej? Wykorzystując sieć Google Display Network, możesz dotrzeć bezpośrednio do potencjalnych klientów Twojej oferty. Na podstawie statystyk kierujesz bowiem przekaz do konkretnej grupy odbiorców. Co więcej, możesz również tematycznie dobrać miejsce, gdzie pojawi się Twoja reklama.
Niski koszt i brak ograniczeń
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że reklamy tradycyjne jak np. bilbordy trafiają jedynie do wąskiego grona odbiorców. Takiej bariery nie mają banery internetowe, które są dostępnie 24 h na dobę. Nie wymagają przy tym tak dużych nakładów finansowych czy wypełnienia wielu regulacji prawnych – dlatego są dostępne nawet dla małych i średnich firm.
Elastyczność
Banery internetowe należą do elastycznych formatów marketingowych. Nie tylko stworzenie spełniającej warunki reklamy jest dosyć proste, ale również jej edytowanie. Możesz swobodnie dopasować rozmiar grafiki do przestrzeni reklamowej lub zmienić cały baner, jeżeli stwierdzisz, że promocja nie przynosi satysfakcjonujących efektów.
Nie wiesz, czy inwestycja w taką formę promocji jest dla Ciebie? Weź pod uwagę, że reklama banerowa przynosi wiele różnych korzyści – od zwiększenia widoczności marki, przez nakłonienie do skorzystania z usługi, po zachęcenie do zakupu produktu. Stanie się tak, jeśli Twoje banery będą:
wyświetlać się grupie docelowej,
przykuwać uwagę internautów,
wzbudzać zainteresowanie odbiorców,
zachęcać do kontaktu z Twoją firmą.
Nie zapomnij przy tym, aby wybrać odpowiednie sieci reklamowe, dopasować formaty, ustalić budżet i monitorować uzyskiwane wyniki. Niezwykle ważny jest również cel – pamiętaj więc, że banery to świetne rozwiązanie dla Twojej firmy, gdy chcesz:
zaprezentować internautom nową usługę lub produkt,
utrwalić wizerunek Twojej marki u potencjalnych odbiorców,
zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy w Internecie,
pozyskać wartościowy ruch na stronę internetową czy bloga,
wypromować akcję specjalną np. sezonową promocję w e-sklepie.
Chcesz, aby baner spełniał swoją funkcję i pracował na Twoją korzyść? Powierz przygotowanie reklamy specjalistom, którzy wiedzą, jak zachęcić internautów do interakcji. Sprawią, że Twoja kampania reklamowa okaże się skuteczna, a firma pozyska nowych klientów.
Promocja marki w Internecie składa się z wielu elementów. Wizytówka w Google Moja Firma, firmowa witryna czy aktywność w Social Mediach to główne opcje, które warto znać. Chcesz docierać do nowych klientów i budować wizerunek marki w sieci? Zdecyduj się na różne formy promocji w Internecie. Poniżej
Analizowanie prowadzonych działań marketingowych to konieczność w przypadku każdej firmy, która chce osiągać zyski. Dlaczego tak jest? Ponieważ marketing to bardzo ważny element działalności, prowadzący do pozyskania nowych klientów. Dzięki analizie tego typu działań możesz na przykład lepiej docier
Reklama firmy w Internecie jest dziś niezbędnym elementem strategii biznesowej. Dzięki działalność w sieci przedsiębiorcy mogą docierać o wiele dalej. Większość firm w Polsce ma stronę internetową, która jest ich wirtualną wizytówką. A stronę trzeba wypozycjonować, żeby wyświetlała się wyżej w wyszu
Nie widzisz efektów prowadzenia firmowego bloga? Poznaj podstawy content marketingu, który pomoże Ci promować Twoje usługi czy produkty w sieci. Jak wpływa on na wizerunek firmy w Internecie? Odkryj jego rodzaje. Czym jest i jakie działania obejmuje? Wyjaśniamy w naszym artykule. Dowiedz się więcej
Aby być widocznym dla potencjalnych klientów, firmy powinny upewnić się, że są obecne w Internecie i w wyszukiwarkach. Dodatkowo muszą stosować wielostronne podejście, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci. Obejmuje to korzystanie z platform społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook cz
Kolorowe baner, chwytliwe slogany i pełen korzyści przekaz – z tym zazwyczaj kojarzą się nam reklamy w Internecie. A co jeśli istnieje inny (często skuteczniejszy) sposób na dotarcie do nowych klientów? Jeżeli chcesz promować swoją ofertę i firmę online, to już teraz pomyśl o artykułach sponsorowany
Zwiększenie rozpoznawalności firmy jest istotnym zadaniem każdego udanego biznesu. Ważne jest, aby zapewnić Twojej firmie widoczność wśród potencjalnych klientów i partnerów. Bardzo skutecznie możesz to zrobić, działając online. Ten artykuł dostarczy strategii budowania świadomości marki i pomoże os
Internautów w Polsce stale przybywa. Dlatego docieraj do nich ze swoimi usługami lub produktami. Strona WWW firmy, pozycjonowanie i wizytówka w Google Moja Firma – to m.in. elementy, które warto wziąć pod uwagę, chcąc zbudować wizerunek firmy w sieci. Na czym polega promocja w Internecie? Sprawdzamy
Remarketing to rodzaj działań marketingowych skierowanych do internautów, którzy wcześniej odwiedzili witrynę, ale nie dokonali zakupu. Polega on na wyświetlaniu reklam tym użytkownikom na innych stronach internetowych lub na platformach społecznościowych, takich jak Facebook. Reklamy te są dostosow