Co to jest reklama banerowa?

Co to jest reklama banerowa?

Chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci? Walka o rozpoznawalność to często rywalizacja o być albo nie być w internetowym gąszczu ofert. Na szczęście możesz skorzystać z kilku sprawdzonych sposobów, dzięki którym skutecznie dotrzesz do nowych klientów. Jednym z nich jest z pewnością ciesząca się dużą popularnością reklama banerowa. Co to jest i jak wykorzystać potencjał tej formy promocji? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym tekście. Zapraszamy do lektury.

Reklama banerowa – co to jest?

Szacuje się, że z takiej formy promocji korzysta już większość reklamodawców działających w sieci. Obok płatnych treści w mediach społecznościowych czy linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania stanowią jedną z najchętniej stosowanych form marketingu internetowego. Reklama banerowa – bo o niej mowa – może być świetnym rozwiązaniem również dla Twojej firmy.   

Codziennie spotyka się z nią każdy użytkownik, który przegląda Internet. Jest odpowiednikiem ulicznych i tradycyjnych banerów. Niezmiennie stanowi niezwykle popularny sposób na pozyskanie klientów i promocję marki. Reklama banerowa to grafika, która wyświetla się w witrynach WWW. Po jej kliknięciu internauta zostaje przekierowany na stronę główną firmy lub podstronę oferty.    

Banerem może być każdy plik graficzny o określonym rozmiarze i niewielkiej wadze, który występuje w wersji ruchomej (jako animacja) albo nieruchomej (pod postacią obrazu). Jest to forma reklamy displayowej (graficznej), która może pojawiać się w różnych sieciach reklamowych – jednym z takich miejsc jest Google Display Network.

Wyświetlanie reklam graficznych umożliwiają również np. portale społecznościowe. W sieciach reklamowych wyświetlane są banery, które składają się zwykle z co najmniej 4 elementów:

  • logo przedsiębiorstwa,

  • grafiki (zazwyczaj nawiązującej do konkretnej usługi czy produktu),

  • intrygującego i zachęcającego do kliknięcia hasła informującego, co firma oferuje,

  • Call to Action (CTA), czyli wezwania do działania (np. „dowiedz się więcej”, „zobacz”).

Tego rodzaju reklamy displayowe mogą pojawiać się w różnych miejscach na stronie internetowej np. na górze witryny, na paskach bocznych czy pomiędzy artykułami.

Zalety i wady reklamy banerowej

Zastanawiasz się, dlaczego elektroniczne banery cieszą się nieprzerwanie dużą popularnością wśród małych i średnich przedsiębiorców? Otóż tego rodzaju reklama firmy w Internecie ma przynajmniej jedną przewagę nad klasycznymi formami promocji – o wiele bardziej przyciąga wzrok użytkowników. A to wszystko pomimo tzw. ślepoty banerowej, przez którą część internautów nie zauważa już wyświetlających się w sieci przekazów promocyjnych (ze względu na ich ogromną liczebność).  

Oto inne (również istotne) zalety internetowej reklamy banerowej.

Interaktywność

Banery online wyróżniają się na tle pozostałych kanałów marketingowych swoją formą. Odpowiedni rozmiar, różne kolory i interesująca animacja sprawiają, że użytkownik odwiedzający stronę zwraca na nie uwagę. W ten sposób jesteś już o jedno kliknięcie od swoich potencjalnych klientów, którzy zachęci komunikatem umieszczonym na reklamie, chętniej przejdą na Twoją witrynę i skorzystają z oferty.  

Możliwość dotarcia do grupy docelowej

Chcesz zwiększyć skuteczność kampanii reklamowej? Wykorzystując sieć Google Display Network, możesz dotrzeć bezpośrednio do potencjalnych klientów Twojej oferty. Na podstawie statystyk kierujesz bowiem przekaz do konkretnej grupy odbiorców. Co więcej, możesz również tematycznie dobrać miejsce, gdzie pojawi się Twoja reklama.

Niski koszt i brak ograniczeń

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że reklamy tradycyjne jak np. bilbordy trafiają jedynie do wąskiego grona odbiorców. Takiej bariery nie mają banery internetowe, które są dostępnie 24 h na dobę. Nie wymagają przy tym tak dużych nakładów finansowych czy wypełnienia wielu regulacji prawnych – dlatego są dostępne nawet dla małych i średnich firm.

Elastyczność

Banery internetowe należą do elastycznych formatów marketingowych. Nie tylko stworzenie spełniającej warunki reklamy jest dosyć proste, ale również jej edytowanie. Możesz swobodnie dopasować rozmiar grafiki do przestrzeni reklamowej lub zmienić cały baner, jeżeli stwierdzisz, że promocja nie przynosi satysfakcjonujących efektów.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online

Jak wykorzystać reklamę banerową?

Nie wiesz, czy inwestycja w taką formę promocji jest dla Ciebie? Weź pod uwagę, że reklama banerowa przynosi wiele różnych korzyści – od zwiększenia widoczności marki, przez nakłonienie do skorzystania z usługi, po zachęcenie do zakupu produktu. Stanie się tak, jeśli Twoje banery będą:

  • wyświetlać się grupie docelowej,

  • przykuwać uwagę internautów,

  • wzbudzać zainteresowanie odbiorców,

  • zachęcać do kontaktu z Twoją firmą.

Nie zapomnij przy tym, aby wybrać odpowiednie sieci reklamowe, dopasować formaty, ustalić budżet i monitorować uzyskiwane wyniki. Niezwykle ważny jest również cel – pamiętaj więc, że banery to świetne rozwiązanie dla Twojej firmy, gdy chcesz:

  • zaprezentować internautom nową usługę lub produkt,

  • utrwalić wizerunek Twojej marki u potencjalnych odbiorców,

  • zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy w Internecie,

  • pozyskać wartościowy ruch na stronę internetową czy bloga,

  • wypromować akcję specjalną np. sezonową promocję w e-sklepie.  

Chcesz, aby baner spełniał swoją funkcję i pracował na Twoją korzyść? Powierz przygotowanie reklamy specjalistom, którzy wiedzą, jak zachęcić internautów do interakcji. Sprawią, że Twoja kampania reklamowa okaże się skuteczna, a firma pozyska nowych klientów.

powrót

Czytaj inne artykuły

Jak zwiększyć rozpoznawalność firmy?

Jak zwiększyć rozpoznawalność firmy?

Zwiększenie rozpoznawalności firmy jest istotnym zadaniem każdego udanego biznesu. Ważne jest, aby zapewnić Twojej firmie widoczność wśród potencjalnych klientów i partnerów. Bardzo skutecznie możesz to zrobić, działając online. Ten artykuł dostarczy strategii budowania świadomości marki i pomoże os

Czytaj więcej
Ile kosztuje reklama w Internecie?

Ile kosztuje reklama w Internecie?

Reklama firmy w Internecie jest dziś niezbędnym elementem strategii biznesowej. Dzięki działalność w sieci przedsiębiorcy mogą docierać o wiele dalej. Większość firm w Polsce ma stronę internetową, która jest ich wirtualną wizytówką. A stronę trzeba wypozycjonować, żeby wyświetlała się wyżej w wyszu

Czytaj więcej
Skuteczne narzędzia marketingowe. Przykłady

Skuteczne narzędzia marketingowe. Przykłady

Chcesz promować swoje usługi lub produkty w sieci? Zdecyduj się na działania marketingu internetowego! Szczególnie że rozwój technologii i dostęp do Internetu jest na porządku dziennym i pozwala na prowadzenie skutecznych działań reklamowych. Dzięki strategiom i kanałom promocyjnym dotrzesz do nowyc

Czytaj więcej
Jak reklamować firmę w Internecie za darmo?

Jak reklamować firmę w Internecie za darmo?

W cyfrowym świecie reklama firmy w Internecie staje się coraz bardziej istotna. Nie trzeba jednak na nią wydawać wielkich pieniędzy. Z pomocą odpowiednich kanałów i strategii, możliwe jest, aby promować markę online za darmo. Ten artykuł omówi korzyści oraz dostępne narzędzia, z których warto skorzy

Czytaj więcej
Czym są artykuły sponsorowane?

Czym są artykuły sponsorowane?

Kolorowe baner, chwytliwe slogany i pełen korzyści przekaz – z tym zazwyczaj kojarzą się nam reklamy w Internecie. A co jeśli istnieje inny (często skuteczniejszy) sposób na dotarcie do nowych klientów? Jeżeli chcesz promować swoją ofertę i firmę online, to już teraz pomyśl o artykułach sponsorowany

Czytaj więcej
Co to jest Google Display Network?

Co to jest Google Display Network?

Google Display Network to bardzo przydatne narzędzie dla każdej firmy. Pozwala ono dotrzeć do dużej liczby zarówno obecnych, jak i nowych odbiorców. Jeśli prowadzisz biznes, warto zainwestować w ten system, ponieważ może przynieść bardzo duże efekty. Dowiedz się więcej, czym jest Google Display Netw

Czytaj więcej
Na czym polega remarketing?

Na czym polega remarketing?

Remarketing to rodzaj działań marketingowych skierowanych do internautów, którzy wcześniej odwiedzili witrynę, ale nie dokonali zakupu. Polega on na wyświetlaniu reklam tym użytkownikom na innych stronach internetowych lub na platformach społecznościowych, takich jak Facebook. Reklamy te są dostosow

Czytaj więcej
Jak analizować działania marketingowe firmy?

Jak analizować działania marketingowe firmy?

Analizowanie prowadzonych działań marketingowych to konieczność w przypadku każdej firmy, która chce osiągać zyski. Dlaczego tak jest? Ponieważ marketing to bardzo ważny element działalności, prowadzący do pozyskania nowych klientów. Dzięki analizie tego typu działań możesz na przykład lepiej docier

Czytaj więcej
Co to jest digital marketing? Odpowiadamy!

Co to jest digital marketing? Odpowiadamy!

Marketing cyfrowy, inaczej digital marketing, stale się rozwija. Firmy musiały dopasować swoje strategie, aby nadążyć za zmianami i oczekiwaniami klientów. W końcu 88.4% wynosi odsetek użytkowników Internetu w Polsce, jak wynika z badań DataReportal. Czym jest digital marketing, dowiesz się z naszeg

Czytaj więcej