Ogólne i branżowe katalogi firm. Przykłady

Ogólne i branżowe katalogi firm. Przykłady

Katalogi firm to dobra opcja dla przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć swoją widoczność i docierać do szerszego grona odbiorców. Dla nich bowiem stanowią cenne źródło informacji. Zarówno w ogólnych, jak i branżowych bazach biznesowych znaleźć można lokalnie działające przedsiębiorstwa i usługi. W naszym artykule przedstawiamy rodzaje spisów firm online. Jakie są korzyści dla Twojego biznesu z dołączenia do takiej bazy firm? Sprawdzamy!

Jakie są rodzaje internetowych katalogów firm?

Katalogi firm to witryny pozwalające przedsiębiorcom na stworzenie wizytówki swojego biznesu w Internecie. Baza firm może być przy tym ogólna lub branżowa – w zakresie np. turystyki, przemysłu, beauty czy motoryzacji.

Wirtualna wizytówka inaczej jest nazywana wizytówką NAP. NAP to skrót od:

  • nazwy,

  • adresu,

  • numeru telefonu.

Służy ona głównie do dodawania podstawowych danych odnośnie do firmy. Wyróżnić można poza tym bazy firm, które dzielą się na miasta, kraje, zatrudnienie, rok powstania, województwa, dochody czy na zamówienie.

Co się powinno znaleźć w wizytówce firmy w bazie?

W wizytówce Twojej firmy w katalogu online powinny się znaleźć podstawowe informacje, takie jak:

  • godziny otwarcia,

  • nazwa, kontakt, adres,

  • adres strony WWW,

  • opis działalności,

  • mapa z lokalizacją.

Możliwe jest także dodanie linków do Social Mediów, grafik czy filmów video. Ponadto klienci mają możliwość komentowania i oceniania Twojej oferty. W dodatku jest to idealne miejsce na dzielenie się artykułami eksperckimi i użycie branżowych słów kluczowych.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online

Jak używać katalogu firm?

Chcesz dołączyć do katalogu biznesowego? Podejmij decyzję, do której bazy chcesz dołączyć. Spośród spisów firm wymienić można:

  • tzw. yellow pages – dawniej drukowane, zawierały informacje o różnych specjalistach. Dzisiaj są to bazy firm online,

  • internetowe – polecane przedsiębiorcom, którzy chcą umieścić swoją firmę jedynie w sieci,

  • niszowe – dedykowane danej branży,

  • krajowe – usługi dostępne w wielu miejscowościach,

  • lokalne – polecane małym firmom i specjalistom.

W jaki sposób wybrać odpowiednią bazę firm?

Katalogi firm w Internecie pozwalają znaleźć nowe możliwości i zwiększyć przychody. Warto porównać kilka katalogów firm i sprawdzić, czego szuka rynek. Do Ciebie należy decyzja, gdzie umieścisz swoją firmę, aby otrzymać najlepsze efekty. Zwróć uwagę na następujące funkcje:

  • dostępność – dobrze, aby baza obejmowała Twój region,

  • ilość ofert.

Jak się okazuje, katalogi online to jedno z ważniejszych narzędzi marketingowych. Dzięki temu przyciągniesz uwagę klientów z danego regionu.

Jakie są korzyści z dodania firmy do katalogu?

Dołączenie do bazy firm zapewnia wzrost zainteresowania Twoim biznesem wśród lokalnych użytkowników. W końcu, jak podaje DataReportal, 70.4% internautów szuka w sieci informacji. Oznacza to, że wiele osób chce znaleźć specjalistów w konkretnej branży w Internecie. Dołączenie do bazy firm powoduje, że wzrasta prawdopodobieństwo, że firma ta wyświetli się potencjalnemu klientowi w trakcie wyszukiwania.

Dodatkowym atutem jest możliwość dodawania przez internautów opinii o przedsiębiorstwie. Pozytywne oceny zachęcą innych odbiorców do skorzystania z Twoich usług czy produktów.

Katalogi firm to zazwyczaj profesjonalne i zaufane witryny. Dlatego często są chętnie przez internautów wykorzystywane. W dodatku możliwa jest reklama firmy.

Jednym z powodów, dla których warto dodać swój biznes do bazy firm jest możliwość reklamy. Dzięki temu masz szansę dotrzeć do większego grona odbiorców i zdobyć nowych klientów. Pamiętaj jednak, aby przed dodaniem swojego biznesu do bazy firm zapoznać się z jej regulaminem.

powrót

Czytaj inne artykuły

Jak sprawdzić wizerunek firmy w Internecie?

Jak sprawdzić wizerunek firmy w Internecie?

W dzisiejszym cyfrowym świecie, ważne jest, aby wiedzieć, jak sprawdzić wizerunek firmy w sieci. Kontrolowanie wzmianek o marce może być możliwe przy użyciu darmowych i płatnych narzędzi do monitorowania Internetu. Istnieje wiele opcji, które mogą pomóc w sprawdzaniu reputacji biznesu online. Przecz

Czytaj więcej
Jak działają internetowe katalogi firm?

Jak działają internetowe katalogi firm?

Era cyfrowa, w której żyjemy, wymaga od firm obecności w Internecie. Jesteś przedsiębiorcą? Dodaj dane kontaktowe do katalogu firm online! Jest to świetny sposób na poprawę widoczności w sieci Twojego biznesu oraz szansa na dotarcie do nowych klientów. Chcesz zwiększyć swój zasięg w Polsce? Dowiedz

Czytaj więcej
Czym są wizytówki NAP?

Czym są wizytówki NAP?

Wizytówka NAP to internetowa wizytówka firm. Składa się nie tylko z nazwy, adresu i numeru telefonu, ale też innych przydatnych dla potencjalnych klientów informacji. Dzięki nim można się zaprezentować ze swoimi usługami w sieci i zbudować wiarygodny wizerunek firmy. Ich stworzenie jest bardzo prost

Czytaj więcej
Jak działa platforma zleceń online?

Jak działa platforma zleceń online?

Jak wynika z badań DataReportal, 58.1% polskich internautów szuka w sieci informacji o produktach czy markach. Nic więc dziwnego, że coraz popularniejsze są platformy zamówień online. Dlaczego? Bo klienci mogą szybko i łatwo docierać do usług, wybierać i płacić wygodnie z domu. Chcesz usprawnić swoj

Czytaj więcej