Era cyfrowa, w której żyjemy, wymaga od firm obecności w Internecie. Jesteś przedsiębiorcą? Dodaj dane kontaktowe do katalogu firm online! Jest to świetny sposób na poprawę widoczności w sieci Twojego biznesu oraz szansa na dotarcie do nowych klientów. Chcesz zwiększyć swój zasięg w Polsce? Dowiedz się, jak działają bazy firm. Czym są i jakie są zalety korzystania z nich?
Czym jest internetowy katalog firm?
Jeśli chodzi o katalogi firm, to są to witryny, które umożliwiają przedsiębiorcom tworzenie wizytówek swojego biznesu w sieci. Spis firm może być ogólny, jak również branżowy np. przemysł, turystyka, uroda czy motoryzacja.
Wirtualną wizytówkę nazywa się wizytówką NAP. Jest to skrót od nazwy, adresu i numeru telefonu. Ważna jest możliwość dodawania podstawowych danych dotyczących firmy. Istnieją także bazy firm dzielące się na kraje, miasta, rok powstania, zatrudnienie, województwa, dochody czy na zamówienie.
W bazach firm online możesz dodawać grafiki czy filmy video odnośnie do swojej działalności. Poza tym klienci mogą komentować i dokonać oceny Twojej oferty. Na wizytówki firm składają się takie informacje jak:
godziny otwarcia,
podstawowe dane – nazwa, kontakty, adres,
adres strony internetowej,
opis działalności,
mapa z lokalizacją,
linki do Social Mediów,
zdjęcia i filmy wideo.
Jest to także miejsce, gdzie można się podzielić artykułami eksperckimi i wykorzystać branżowe słowa kluczowe, a przy tym dodać swoją firmę do bazy.
Przy wyborze katalogu branżowego firm porównuj je ze sobą. Wybierz te, które są najpopularniejsze i dobrze oceniane przez wyszukiwarkę Google. Jedynie obecność w wartościowych bazach wpłynie na rozwój Twojego biznesu w Internecie. Zapamiętaj, gdzie dodajesz dane firmowe. Wskazówka: wszędzie podawaj identyczne dane. Inaczej algorytmy wyszukiwarek i internauci będą je gorzej oceniać. W ten sposób nie będą oni mogli ustalić, które dane są prawdziwe.
W jaki sposób przedstawić firmę w katalogu firm?
Odszukanie wartościowego katalogu firm to dopiero połowa sukcesu. Od Ciebie zależy jak najlepsze prezentowanie się firmy. W związku z tym zadbaj o:
aktualne informacje,
atrakcyjny opis firmy,
opis oferty – usług czy produktów,
wysokiej jakości zdjęcia,
poprawność językową,
pozytywne opinie klientów,
wykorzystanie słów kluczowych.
Dlaczego warto dołączyć do spisu firm online?
Do głównych korzyści związanych z obecnością firmy w bazie katalogów firm zalicza się możliwość dotarcia do nowych klientów. Szukają oni w Internecie produktów czy usług. Dzięki obecności w wartościowych spisach firm wspiera się działania SEO. Oznacza to, że poprawie ulega pozycja Twojego biznesu w wynikach wyszukiwania. Zwiększa się też widoczność Twojej firmy w sieci. Jest to możliwe dzięki metodzie pozyskiwania linków zewnętrznych (link buildingu). Prowadzą one na Twoją witrynę z innych stron internetowych. Na takie rezultaty pozwala linka do strony WWW w bazach firm.
Katalogi firm w Internecie – wnioski
Wiesz już, że katalogi firm to dobry i nieskomplikowany sposób na dotarcie do nowych klientów i zaistnienie z biznesem w sieci. Aby to osiągnąć, pamiętaj o kilku prostych zasadach. Wybieraj bazy firm tylko wysokiej jakości. Zaleca się, aby zamieszczone na nich dane były jednakowe i aktualne. W ten sposób pokażesz swój biznes internautom, co przyczyni się również do poprawienia pozycji strony WWW w rankingu Google. Wpłynie to pozytywnie na rozwój Twojej firmy.
Jak wynika z badań DataReportal, 58.1% polskich internautów szuka w sieci informacji o produktach czy markach. Nic więc dziwnego, że coraz popularniejsze są platformy zamówień online. Dlaczego? Bo klienci mogą szybko i łatwo docierać do usług, wybierać i płacić wygodnie z domu. Chcesz usprawnić swoj
W dzisiejszym cyfrowym świecie, ważne jest, aby wiedzieć, jak sprawdzić wizerunek firmy w sieci. Kontrolowanie wzmianek o marce może być możliwe przy użyciu darmowych i płatnych narzędzi do monitorowania Internetu. Istnieje wiele opcji, które mogą pomóc w sprawdzaniu reputacji biznesu online. Przecz
Katalogi firm to dobra opcja dla przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć swoją widoczność i docierać do szerszego grona odbiorców. Dla nich bowiem stanowią cenne źródło informacji. Zarówno w ogólnych, jak i branżowych bazach biznesowych znaleźć można lokalnie działające przedsiębiorstwa i usługi. W n
Wizytówka NAP to internetowa wizytówka firm. Składa się nie tylko z nazwy, adresu i numeru telefonu, ale też innych przydatnych dla potencjalnych klientów informacji. Dzięki nim można się zaprezentować ze swoimi usługami w sieci i zbudować wiarygodny wizerunek firmy. Ich stworzenie jest bardzo prost