Czym są wizytówki NAP?

Czym są wizytówki NAP?

Wizytówka NAP to internetowa wizytówka firm. Składa się nie tylko z nazwy, adresu i numeru telefonu, ale też innych przydatnych dla potencjalnych klientów informacji. Dzięki nim można się zaprezentować ze swoimi usługami w sieci i zbudować wiarygodny wizerunek firmy. Ich stworzenie jest bardzo proste i przyczynia się do dobrych wyników w lokalnym SEO. Dowiedz się więcej!

Co to jest wizytówka NAP?

Określenie NAP dotyczy wizytówki firmy w Internecie. Obejmuje 3 elementy:

  1. name – nazwę firmy,

  2. address – siedzibę firmy,

  3. phone – numer telefonu do kontaktu.

Wizytówka NAP zawiera również inne informacje. Wpływa ona na pozycjonowanie lokalne biznesu w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że strona internetowa będzie wyżej w organicznych (darmowych) wynikach w Google dla lokalnych zapytań.

Co powinno się znaleźć w wizytówce NAP?

Planujesz założenie wizytówki NAP? Nie wiesz, jakie informacje na niej umieścić? Przede wszystkim nazwę firmy, adres oraz numer telefonu. Poza tym wizytówka NAP powinna się składać z:

  • adresu witryny – wspiera to pozycjonowanie SEO,

  • linku do profili Twojego biznesu w Social Mediach,

  • adresu e-mail,

  • opisu działalności – wraz z frazami kluczowymi,

  • omówienia oferowanych usług i produktów,

  • godzin działania,

  • NIP-u i REGON-u.

Im więcej danych jest podanych, tym lepiej. W ten sposób Twoi potencjalni klienci zapoznają się z zakresem działania Twojego biznesu. Będą też mieć możliwość skontaktowania się. Na wiarygodność biznesu wpływają spójne informacje w różnych wizytówkach. Możliwe jest wtedy profesjonalne budowanie wizerunku firmy. Wiąże się to z takimi danymi jak zapis nazwy czy adresu. Zastanów się, czy używasz skrótów czy całych nazw. Dzięki temu przyczynisz się pozytywnie do pozycjonowania. Warto aktualizować dane na bieżąco.

Dlaczego posiadanie wizytówki NAP się opłaca?

Przede wszystkim założenie firmowej wizytówki NAP przyczynia się do zdobywania nowych klientów. Jak wynika z raportu DataReportal, 58,1% internautów szuka w Internecie informacji o produktach i markach. Potencjalni klienci nie tylko chcą znaleźć konkretną witrynę, ale też sprawdzają jej autorytet. Dzięki wizytówkom NAP budujesz zaufanie u potencjalnych klientów.

Poza tym wpływa to na pozycjonowanie lokalne, inaczej SEO. W ten sposób zyskasz wyższą pozycję firmowej strony WWW w wyszukiwarkach internetowych. Masz także zapewnioną reklamę swojego biznesu. Poza tym dodanie ogłoszenia jest wyjątkowo proste. Dzięki temu łatwiej można poprawić słowa kluczowe witryny.

Pozycjonowanie lokalne a wizytówka NAP

Jak się okazuje, wizytówki NAP wpływają na pozycjonowanie. Dzięki dodaniu adresu strony internetowej zwiększają się efekty lokalnego SEO. W przypadku, gdy zależy Ci na połączeniu witryny z frazami lokalnymi, a więc związanych z miastem czy regionem, wizytówki są pierwszym krokiem. Od nich powinno się zacząć linkować do strony internetowej. W sytuacji, gdy działasz na ogólnokrajowym rynku, rozwiązanie to również ma znaczenie. Nie jest jednak tak ważne, jak przy pozycjonowaniu lokalnym.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online >>>

Gdzie można stworzyć wizytówkę NAP biznesu?

Wizytówkę NAP można stworzyć w różnych witrynach, portalach czy katalogach firm i stronach internetowych. Do popularnych baz firm zaliczają się:

  • PKT.pl,

  • Panorama Firm,

  • BiznesFinder.

Wizytówki NAP: o czym jeszcze warto pamiętać?

Dane w biznesowej wizytówce NAP powinny być aktualne. Po zamieszczeniu jej w Internecie pamiętaj, aby zmienić numer telefonu, adres, godziny otwarcia czy profil działalności, gdy uległy zmianie. Wizerunek firmy zbudujesz dzięki edycji wizytówki. Potencjalni klienci źle oceniają nieaktualne treści. Nie lubią być wprowadzani w błąd – na tyle, że nie skorzystają z Twoich usług czy produktów.

Zamieszczone informacje muszą być jednakowe w różnych miejscach w Internecie. Takie same dane powinny się znajdować na firmowej stronie czy w katalogach firm. W innym przypadku zostanie to źle odebrane nie tylko przez użytkowników, ale też wyszukiwarkę Google – z której według DataReportal korzysta 126 milionów unikalnych użytkowników.

W związku z tym wizytówka NAP powinna:

  • być aktualna,

  • składać się z potrzebnych informacji,

  • obejmować dane jednakowe na różnych witrynach.

Źródło: DataReportal

powrót

Czytaj inne artykuły

Jak działa platforma zleceń online?

Jak działa platforma zleceń online?

Jak wynika z badań DataReportal, 58.1% polskich internautów szuka w sieci informacji o produktach czy markach. Nic więc dziwnego, że coraz popularniejsze są platformy zamówień online. Dlaczego? Bo klienci mogą szybko i łatwo docierać do usług, wybierać i płacić wygodnie z domu. Chcesz usprawnić swoj

Czytaj więcej
Jak działają internetowe katalogi firm?

Jak działają internetowe katalogi firm?

Era cyfrowa, w której żyjemy, wymaga od firm obecności w Internecie. Jesteś przedsiębiorcą? Dodaj dane kontaktowe do katalogu firm online! Jest to świetny sposób na poprawę widoczności w sieci Twojego biznesu oraz szansa na dotarcie do nowych klientów. Chcesz zwiększyć swój zasięg w Polsce? Dowiedz

Czytaj więcej
Jak sprawdzić wizerunek firmy w Internecie?

Jak sprawdzić wizerunek firmy w Internecie?

W dzisiejszym cyfrowym świecie, ważne jest, aby wiedzieć, jak sprawdzić wizerunek firmy w sieci. Kontrolowanie wzmianek o marce może być możliwe przy użyciu darmowych i płatnych narzędzi do monitorowania Internetu. Istnieje wiele opcji, które mogą pomóc w sprawdzaniu reputacji biznesu online. Przecz

Czytaj więcej
Ogólne i branżowe katalogi firm. Przykłady

Ogólne i branżowe katalogi firm. Przykłady

Katalogi firm to dobra opcja dla przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć swoją widoczność i docierać do szerszego grona odbiorców. Dla nich bowiem stanowią cenne źródło informacji. Zarówno w ogólnych, jak i branżowych bazach biznesowych znaleźć można lokalnie działające przedsiębiorstwa i usługi. W n

Czytaj więcej