Jak działają internetowe katalogi firm?

Jak działają internetowe katalogi firm?

Era cyfrowa, w której żyjemy, wymaga od firm obecności w Internecie. Jesteś przedsiębiorcą? Dodaj dane kontaktowe do katalogu firm online! Jest to świetny sposób na poprawę widoczności w sieci Twojego biznesu oraz szansa na dotarcie do nowych klientów. Chcesz zwiększyć swój zasięg w Polsce? Dowiedz się, jak działają bazy firm. Czym są i jakie są zalety korzystania z nich?

Czym jest internetowy katalog firm?

Jeśli chodzi o katalogi firm, to są to witryny, które umożliwiają przedsiębiorcom tworzenie wizytówek swojego biznesu w sieci. Spis firm może być ogólny, jak również branżowy np. przemysł, turystyka, uroda czy motoryzacja.

Wirtualną wizytówkę nazywa się wizytówką NAP. Jest to skrót od nazwy, adresu i numeru telefonu. Ważna jest możliwość dodawania podstawowych danych dotyczących firmy. Istnieją także bazy firm dzielące się na kraje, miasta, rok powstania, zatrudnienie, województwa, dochody czy na zamówienie.

W bazach firm online możesz dodawać grafiki czy filmy video odnośnie do swojej działalności. Poza tym klienci mogą komentować i dokonać oceny Twojej oferty. Na wizytówki firm składają się takie informacje jak:

  • godziny otwarcia,

  • podstawowe dane – nazwa, kontakty, adres,

  • adres strony internetowej,

  • opis działalności,

  • mapa z lokalizacją,

  • linki do Social Mediów,

  • zdjęcia i filmy wideo.

Jest to także miejsce, gdzie można się podzielić artykułami eksperckimi i wykorzystać branżowe słowa kluczowe, a przy tym dodać swoją firmę do bazy.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online >>>

Jak dokonać wyboru katalogu firm?

Przy wyborze katalogu branżowego firm porównuj je ze sobą. Wybierz te, które są najpopularniejsze i dobrze oceniane przez wyszukiwarkę Google. Jedynie obecność w wartościowych bazach wpłynie na rozwój Twojego biznesu w Internecie. Zapamiętaj, gdzie dodajesz dane firmowe. Wskazówka: wszędzie podawaj identyczne dane. Inaczej algorytmy wyszukiwarek i internauci będą je gorzej oceniać. W ten sposób nie będą oni mogli ustalić, które dane są prawdziwe.

W jaki sposób przedstawić firmę w katalogu firm?

Odszukanie wartościowego katalogu firm to dopiero połowa sukcesu. Od Ciebie zależy jak najlepsze prezentowanie się firmy. W związku z tym zadbaj o:

  • aktualne informacje,

  • atrakcyjny opis firmy,

  • opis oferty – usług czy produktów,

  • wysokiej jakości zdjęcia,

  • poprawność językową,

  • pozytywne opinie klientów,

  • wykorzystanie słów kluczowych.

Dlaczego warto dołączyć do spisu firm online?

Do głównych korzyści związanych z obecnością firmy w bazie katalogów firm zalicza się możliwość dotarcia do nowych klientów. Szukają oni w Internecie produktów czy usług. Dzięki obecności w wartościowych spisach firm wspiera się działania SEO. Oznacza to, że poprawie ulega pozycja Twojego biznesu w wynikach wyszukiwania. Zwiększa się też widoczność Twojej firmy w sieci. Jest to możliwe dzięki metodzie pozyskiwania linków zewnętrznych (link buildingu). Prowadzą one na Twoją witrynę z innych stron internetowych. Na takie rezultaty pozwala linka do strony WWW w bazach firm.

Katalogi firm w Internecie – wnioski

Wiesz już, że katalogi firm to dobry i nieskomplikowany sposób na dotarcie do nowych klientów i zaistnienie z biznesem w sieci. Aby to osiągnąć, pamiętaj o kilku prostych zasadach. Wybieraj bazy firm tylko wysokiej jakości. Zaleca się, aby zamieszczone na nich dane były jednakowe i aktualne. W ten sposób pokażesz swój biznes internautom, co przyczyni się również do poprawienia pozycji strony WWW w rankingu Google. Wpłynie to pozytywnie na rozwój Twojej firmy.

powrót

Czytaj inne artykuły

Czym są wizytówki NAP?

Czym są wizytówki NAP?

Wizytówka NAP to internetowa wizytówka firm. Składa się nie tylko z nazwy, adresu i numeru telefonu, ale też innych przydatnych dla potencjalnych klientów informacji. Dzięki nim można się zaprezentować ze swoimi usługami w sieci i zbudować wiarygodny wizerunek firmy. Ich stworzenie jest bardzo prost

Czytaj więcej
Jak sprawdzić wizerunek firmy w Internecie?

Jak sprawdzić wizerunek firmy w Internecie?

W dzisiejszym cyfrowym świecie, ważne jest, aby wiedzieć, jak sprawdzić wizerunek firmy w sieci. Kontrolowanie wzmianek o marce może być możliwe przy użyciu darmowych i płatnych narzędzi do monitorowania Internetu. Istnieje wiele opcji, które mogą pomóc w sprawdzaniu reputacji biznesu online. Przecz

Czytaj więcej
Ogólne i branżowe katalogi firm. Przykłady

Ogólne i branżowe katalogi firm. Przykłady

Katalogi firm to dobra opcja dla przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć swoją widoczność i docierać do szerszego grona odbiorców. Dla nich bowiem stanowią cenne źródło informacji. Zarówno w ogólnych, jak i branżowych bazach biznesowych znaleźć można lokalnie działające przedsiębiorstwa i usługi. W n

Czytaj więcej
Jak działa platforma zleceń online?

Jak działa platforma zleceń online?

Jak wynika z badań DataReportal, 58.1% polskich internautów szuka w sieci informacji o produktach czy markach. Nic więc dziwnego, że coraz popularniejsze są platformy zamówień online. Dlaczego? Bo klienci mogą szybko i łatwo docierać do usług, wybierać i płacić wygodnie z domu. Chcesz usprawnić swoj

Czytaj więcej