Jak stworzyć stronę firmy na Facebooku?

Jak stworzyć stronę firmy na Facebooku?

Jak wynika z badań DataReportal, aż 87.5% internautów w Polsce używa na co dzień Facebooka. Dlatego warto skorzystać z jego możliwości w celach biznesowych. W naszym poradniku opisujemy, jak stworzyć stronę firmy na Facebooku. Poznaj kolejne kroki i wskazówki, jak go prowadzić. Odkryj zalety posiadania fanpage’a firmy.

Jak zrobić stronę firmy na Facebooku?

W celu stworzenia fanpage’a na Facebooku będziesz potrzebować czasu, chęci i prywatnego konta. Zaczynamy! Oto kroki, jakie musisz podjąć:

Użyj prywatnego konta – dobrze, aby było aktualne, gdyż inaczej spowoduje to zablokowanie konta, a więc usunięcie strony firmowej, której nie będzie można odzyskać. Ważne: Fanpage’a na Facebooku należy połączyć z profilem właściciela lub menedżera danej firmy. Pozwoli to jemu na zarządzanie stroną i nadanie innym uprawnień administratora. Dzięki temu będą oni mogli edytować posty czy komunikować się z klientami. Warto wiedzieć, że administratorzy strony są widoczni jedynie dla zarządzającego nią,

Stwórz nową stronę – następnie wybierz z kategorii swoją branżę: lokalną firmę lub miejsce, firmę, organizację lub instytucję, markę lub produkt, artystę, zespół czy osobę publiczną, rozrywkę, stronę dobroczynną organizacji non-profit.

Dodaj informacje – opisz profil działalności swojej firmy. Dodaj adres strony WWW i ważne informacje. Dołącz zdjęcie profilowe, a więc logo. Dzięki zakładce „zdjęcie profilowe” dostęp do strony będzie prostszy. Ostatnia zakładka to „Preferowana grupa odbiorców strony”. Dzięki niej ustalisz głównych odbiorców. Dotrzesz w ten sposób do osób, które są w rzeczywistości zainteresowane Twoimi produktami czy usługami. Personalizacja jest możliwa dzięki takim czynnikom jak: podział wiekowy, lokalizacja, wykluczenia, język, płeć i zainteresowania. Na koniec zapisz wszystkie informacje. Możesz je w każdej chwili edytować, a więc dodawać czy usuwać.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online >>>

Facebook a pozostałe Social Media

Poza fanpage’m firmy warto pomyśleć o firmowej stronie WWW. Można to połączyć z działaniami w mediach społecznościowych. Jak wynika z badań DataReportal, korzysta z nich już 27.50 milionów internautów w Polsce. W prowadzeniu marketingu internetowego przydadzą się również inne Social Media takie jak:

  • Instagram – 61.5% użytkowników w Polsce,

  • TikTok – 47.4% użytkowników w Polsce,

  • Twitter – 31,7% użytkowników w Polsce,

  • Snapchat – 26.6% użytkowników w Polsce,

  • Pinterest – 26.4% użytkowników w Polsce,

  • LinkedIn – 17% użytkowników w Polsce.

Jakie są zalety ze strony firmy na Facebooku?

Wiesz już, jak założyć profil firmy na Facebooku. Jego utworzenie wiąże się z wieloma korzyściami. Dzięki stronie firmy na Facebooku możesz dotrzeć do potencjalnych klientów w prosty sposób. Możesz się również w ten sposób kontaktować z nimi na bieżąco dzięki komentarzom i wiadomościom. Poza tym masz możliwość przedstawienia produktów czy usług w atrakcyjny sposób. Pomoże to w budowie lojalności względem marki.

Prowadzenie fanpage’a firmy – wskazówki

Stworzyłeś firmowego fanpage’a. Teraz ważne jest jego prawidłowe prowadzenie. Nie oznacza to, że musisz dodawać codziennie nowe treści. Inspiracji szukaj na blogach czy stronach WWW z branży, w której działasz.

Poza tym zachęcaj odbiorców do dzielenia się i komentowania postów. W ten sposób zwiększysz swoją publiczność. Przyglądaj się przy tym statystykom i wyciągaj wnioski z zachowań Twoich fanów. Pomoże Ci to w tworzeniu postów zgodnych z oczekiwaniami grupy docelowej. Poza tym pamiętaj o różnorodności postów.

Kolejna wskazówka do prowadzenia fanpage’a firmy to zachęta do dzielenia się i komentowania postów. Zasada jest prosta: Im więcej ludzi doda komentarz lub udostępni Twojego posta, tym do większego grona dotrze przekaz. Nie zapomnij również o zachowaniu rozmaitości. Kategorie postów powinny być różne.

Stworzenie strony firmowej na Facebooku to istotna część marketingu internetowego. Wystarczy kilka prostych kroków, aby połączyć się z potencjalnymi klientami i zacząć promować produkty czy usługi.

Źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2023-poland

powrót

Czytaj inne artykuły

Czy warto założyć stronę na Facebooku dla firmy?

Czy warto założyć stronę na Facebooku dla firmy?

Strony na Facebooku dla firm stają się coraz bardziej popularne w ostatnich latach. Zapewnia to wiele korzyści i możliwości, które mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży i zysków. Jest to opłacalna strategia marketingowa, która może być używana do budowania długotrwałych relacji, prowadzenia skutecznej

Czytaj więcej
Jak prowadzić media społecznościowe firmy?

Jak prowadzić media społecznościowe firmy?

Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube czy TikTok – to niezwykle popularne media społecznościowe, z których codziennie korzystają miliony użytkowników na całym świecie. Nic więc dziwnego, że platformy stały się również ważnym narzędziem marketingowym dla marek, które chcą skuteczne pozyskiw

Czytaj więcej
Social Media a wizerunek firmy – dlaczego warto je prowadzić?

Social Media a wizerunek firmy – dlaczego warto je prowadzić?

W dobie Internetu firmy powinny znać siłę mediów społecznościowych oraz ich potencjał. Dzięki nim możliwe jest m.in. poprawienie wizerunku przedsiębiorstwa. W ten sposób zapewnisz sobie większą widoczność, a klienci łatwiej znajdą Twój biznes w sieci. Wyróżnisz się spośród konkurencji i zwiększysz l

Czytaj więcej
Czym są i jak prowadzić Social Media?

Czym są i jak prowadzić Social Media?

Social media to platformy internetowe, które umożliwiają tworzenie i wymianę treści przez użytkowników. Coraz więcej osób korzysta z tego typu rozwiązań, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jak skutecznie prowadzić media społecznościowe. Dzięki temu możesz osiągnąć ogromny sukces, jeśli tylko będziesz

Czytaj więcej
Facebook dla firmy. Krok po kroku

Facebook dla firmy. Krok po kroku

W miarę jak firmy na całym świecie przystosowują się do nowych warunków, wiele z nich korzysta z platform społecznościowych, takich jak Facebook, aby dotrzeć do klientów i promować swoją działalność. Dzięki szeregowi możliwości biznesowych i analitycznych ten najpopularniejszy portal może być potężn

Czytaj więcej
Jak działa Facebook Marketplace?

Jak działa Facebook Marketplace?

E-commerce to branża, która szczególnie w ostatnich latach rozwija się niezwykle dynamicznie. W handlu internetowym pojawia się w związku z tym coraz więcej ciekawych narzędzi oraz kanałów, dzięki którym przedsiębiorcy mogą prześcignąć konkurencję i dotrzeć do klientów kupujących online. Jednym z ta

Czytaj więcej
Jak założyć konto firmowe na YouTube?

Jak założyć konto firmowe na YouTube?

Konto firmowe na YouTube może przynieść marce wiele korzyści. Jeśli stawiasz na treści wizualne, które przyciągają wzrok, z pewnością ta opcja Cię zainteresuje, ponieważ daje przedsiębiorcom wiele udogodnień. Być może nie znasz jeszcze opcji profilu dla firm na wspomnianej platformie. Zobacz, jak je

Czytaj więcej