Jak wynika z badań DataReportal, aż 87.5% internautów w Polsce używa na co dzień Facebooka. Dlatego warto skorzystać z jego możliwości w celach biznesowych. W naszym poradniku opisujemy, jak stworzyć stronę firmy na Facebooku. Poznaj kolejne kroki i wskazówki, jak go prowadzić. Odkryj zalety posiadania fanpage’a firmy.
Jak zrobić stronę firmy na Facebooku?
W celu stworzenia fanpage’a na Facebooku będziesz potrzebować czasu, chęci i prywatnego konta.Zaczynamy! Oto kroki, jakie musisz podjąć:
Użyj prywatnego konta – dobrze, aby było aktualne, gdyż inaczej spowoduje to zablokowanie konta, a więc usunięcie strony firmowej, której nie będzie można odzyskać. Ważne: Fanpage’a na Facebooku należy połączyć z profilem właściciela lub menedżera danej firmy. Pozwoli to jemu na zarządzanie stroną i nadanie innym uprawnień administratora. Dzięki temu będą oni mogli edytować posty czy komunikować się z klientami. Warto wiedzieć, że administratorzy strony są widoczni jedynie dla zarządzającego nią,
Stwórz nową stronę – następnie wybierz z kategorii swoją branżę: lokalną firmę lub miejsce, firmę, organizację lub instytucję, markę lub produkt, artystę, zespół czy osobę publiczną, rozrywkę, stronę dobroczynną organizacji non-profit.
Dodaj informacje – opisz profil działalności swojej firmy. Dodaj adres strony WWW i ważne informacje. Dołącz zdjęcie profilowe, a więc logo. Dzięki zakładce „zdjęcie profilowe” dostęp do strony będzie prostszy. Ostatnia zakładka to „Preferowana grupa odbiorców strony”. Dzięki niej ustalisz głównych odbiorców. Dotrzesz w ten sposób do osób, które są w rzeczywistości zainteresowane Twoimi produktami czy usługami. Personalizacja jest możliwa dzięki takim czynnikom jak: podział wiekowy, lokalizacja, wykluczenia, język, płeć i zainteresowania. Na koniec zapisz wszystkie informacje. Możesz je w każdej chwili edytować, a więc dodawać czy usuwać.
Poza fanpage’m firmy warto pomyśleć o firmowej stronie WWW. Można to połączyć z działaniami w mediach społecznościowych. Jak wynika z badań DataReportal, korzysta z nich już 27.50 milionów internautów w Polsce. W prowadzeniu marketingu internetowego przydadzą się również inne Social Media takie jak:
Instagram – 61.5% użytkowników w Polsce,
TikTok – 47.4% użytkowników w Polsce,
Twitter – 31,7% użytkowników w Polsce,
Snapchat – 26.6% użytkowników w Polsce,
Pinterest – 26.4% użytkowników w Polsce,
LinkedIn – 17% użytkowników w Polsce.
Jakie są zalety ze strony firmy na Facebooku?
Wiesz już, jak założyć profil firmy na Facebooku. Jego utworzenie wiąże się z wieloma korzyściami. Dzięki stronie firmy na Facebooku możesz dotrzeć do potencjalnych klientów w prosty sposób. Możesz się również w ten sposób kontaktować z nimi na bieżąco dzięki komentarzom i wiadomościom. Poza tym masz możliwość przedstawienia produktów czy usług w atrakcyjny sposób. Pomoże to w budowie lojalności względem marki.
Prowadzenie fanpage’a firmy – wskazówki
Stworzyłeś firmowego fanpage’a. Teraz ważne jest jego prawidłowe prowadzenie. Nie oznacza to, że musisz dodawać codziennie nowe treści. Inspiracji szukaj na blogach czy stronach WWW z branży, w której działasz.
Poza tym zachęcaj odbiorców do dzielenia się i komentowania postów. W ten sposób zwiększysz swoją publiczność. Przyglądaj się przy tym statystykom i wyciągaj wnioski z zachowań Twoich fanów. Pomoże Ci to w tworzeniu postów zgodnych z oczekiwaniami grupy docelowej. Poza tym pamiętaj o różnorodności postów.
Kolejna wskazówka do prowadzenia fanpage’a firmyto zachęta do dzielenia się i komentowania postów. Zasada jest prosta: Im więcej ludzi doda komentarz lub udostępni Twojego posta, tym do większego grona dotrze przekaz. Nie zapomnij również o zachowaniu rozmaitości. Kategorie postów powinny być różne.
Stworzenie strony firmowej na Facebooku to istotna część marketingu internetowego. Wystarczy kilka prostych kroków, aby połączyć się z potencjalnymi klientami i zacząć promować produkty czy usługi.
Strony na Facebooku dla firm stają się coraz bardziej popularne w ostatnich latach. Zapewnia to wiele korzyści i możliwości, które mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży i zysków. Jest to opłacalna strategia marketingowa, która może być używana do budowania długotrwałych relacji, prowadzenia skutecznej
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube czy TikTok – to niezwykle popularne media społecznościowe, z których codziennie korzystają miliony użytkowników na całym świecie. Nic więc dziwnego, że platformy stały się również ważnym narzędziem marketingowym dla marek, które chcą skuteczne pozyskiw
W dobie Internetu firmy powinny znać siłę mediów społecznościowych oraz ich potencjał. Dzięki nim możliwe jest m.in. poprawienie wizerunku przedsiębiorstwa. W ten sposób zapewnisz sobie większą widoczność, a klienci łatwiej znajdą Twój biznes w sieci. Wyróżnisz się spośród konkurencji i zwiększysz l
Social media to platformy internetowe, które umożliwiają tworzenie i wymianę treści przez użytkowników. Coraz więcej osób korzysta z tego typu rozwiązań, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jak skutecznie prowadzić media społecznościowe. Dzięki temu możesz osiągnąć ogromny sukces, jeśli tylko będziesz
W miarę jak firmy na całym świecie przystosowują się do nowych warunków, wiele z nich korzysta z platform społecznościowych, takich jak Facebook, aby dotrzeć do klientów i promować swoją działalność. Dzięki szeregowi możliwości biznesowych i analitycznych ten najpopularniejszy portal może być potężn
E-commerce to branża, która szczególnie w ostatnich latach rozwija się niezwykle dynamicznie. W handlu internetowym pojawia się w związku z tym coraz więcej ciekawych narzędzi oraz kanałów, dzięki którym przedsiębiorcy mogą prześcignąć konkurencję i dotrzeć do klientów kupujących online. Jednym z ta
Konto firmowe na YouTube może przynieść marce wiele korzyści. Jeśli stawiasz na treści wizualne, które przyciągają wzrok, z pewnością ta opcja Cię zainteresuje, ponieważ daje przedsiębiorcom wiele udogodnień. Być może nie znasz jeszcze opcji profilu dla firm na wspomnianej platformie. Zobacz, jak je