Jak działa Facebook Marketplace?

Jak działa Facebook Marketplace?

E-commerce to branża, która szczególnie w ostatnich latach rozwija się niezwykle dynamicznie. W handlu internetowym pojawia się w związku z tym coraz więcej ciekawych narzędzi oraz kanałów, dzięki którym przedsiębiorcy mogą prześcignąć konkurencję i dotrzeć do klientów kupujących online. Jednym z takich rozwiązań jest z pewnością Facebook Marketplace. Co to jest? Jak dokładnie działa? Kto może prowadzić sprzedaż na platformie? Przeczytaj i sprawdź!

Marketplace – co to jest?

Czy wiesz, że jednym z trendów, którzy rządzi obecnie rynkiem e-commerce, jest omnichannel? Firmy stawiają na sprzedaż wielokanałową, aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów. W tym celu prezentują swoje produkty lub usługi w różnych miejscach sieci. Bardzo częstym wyborem poza prowadzeniem e-sklepu staje się dla przedsiębiorców działalność na Marketplace.

Jest to strona WWW, na której swoją ofertę prezentuje wielu sprzedawców jednocześnie. Przypomina więc swego rodzaju internetowy rynek czy targowisko. Marketplace może być częścią innego serwisu społecznościowego czy sprzedażowego lub specjalizować się w handlu produktami z określonej branży.

Z platformy korzystają zarówno osoby prywatne, jak i firmy szukające nowych kanałów dotarcia do klienta.

Czym jest Marketplace Facebooka?

Facebook już dawno przestał pełnić wyłącznie funkcję platformy do komunikowania się z innymi użytkownikami i wysyłania zdjęć, filmów oraz ważnych informacji. Serwis należący do firmy Meta stał się w ostatnich latach również ważnym kanałem dla firm, które mogą za jego pośrednictwem dotrzeć do potencjalnych nabywców. W jaki sposób?

Otóż największy portal społecznościowy oferuje wiele narzędzi do prowadzenia handlu. Możesz sprzedawać na prywatnym profilu, przez firmowy fanpage czy w dedykowanych grupach lub połączyć z serwisem własny sklep internetowy. Jednak jedną z najciekawszych opcji dla sprzedawców okazuje się Facebook Marketplace. 

Jest to jedna z sekcji na FB, która pozwala kupować i sprzedawać produkty lub usługi bez konieczności opuszczania serwisu. Z usługi może skorzystać każdy użytkownik – bez konieczności zakładania kolejnego konta czy przechodzenia weryfikacji. Facebook Marketplace przypomina swoją funkcjonalnością inne popularne platformy np. OLX czy Allegro.  

To, co wyróżnia rozwiązanie zaproponowane przez firmę Meta to przede wszystkim duży zasięg – ogłoszenia umieszczane w sekcji są widoczne dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników portalu.

Facebook Marketplace – jak działa?

O sprzedaży w Social Media jest w ostatnich latach bardzo głośno. Nie bez powodów! Taki rodzaj handlu online ma wiele zalet z perspektywy przedsiębiorców. Zanim jednak o korzyściach, warto zrozumieć, jak funkcjonują platformy Marketplace. Narzędzie od Facebooka przypomina swoim działaniem takie serwisy jak Amazon czy Vinted.

Dedykowana podstrona zakupowa stanowi osobną funkcję portalu, która jest oznaczona ikoną targowiska. Można na niej sprzedawać i kupować przedmioty bez konieczności opuszczania aplikacji mobilnej czy portalu. Jakie towary najczęściej pojawiają się w ogłoszeniach? Są to np.:

  • antyki i rzeczy używane,

  • artykuły dziecięce,

  • wyposażenie domu i AGD,

  • sprzęt komputerowy,

  • rośliny ogrodowe i doniczkowe,

  • samochody i nieruchomości.

Wszystkie te i inne rzeczy można również oddać za darmo – wystarczy ustawić cenę równą 0 zł.

W przeciwieństwie do sklepu na Facebooku Marketplace jest skierowany do użytkowników prywatnych. Nie ma tutaj naliczanych prowizji, a serwis nie pobiera opłat za sprzedaż czy wystawienie produktu. Brak powiązanej z sekcją opcji płatności powoduje, że finalizacja transakcji odbywa się zwykle za pośrednictwem komunikatora Messenger.

Co jednak najważniejsze z perspektywy przedsiębiorców, to fakt, że za pomocą konta firmowego nie można wystawiać ofert. Czy więc markom opłaca się korzystać z Marketplace na Facebooku? Oczywiście, że tak! Możesz potraktować platformę jako dodatkowy kanał sprzedaży i wystawiać za pośrednictwem prywatnego profilu produkty powystawowe i przecenione czy towary z końcówek serii.

Przede wszystkim jednak wykorzystaj potencjał reklamowy sekcji. Kampanie w Facebook Marketplace możesz ustawić z poziomu firmowego konta i wykorzystać je do promowania produktów i usług. Pamiętaj, że ogłoszenia są widoczne dla wszystkich użytkowników serwisu, dzięki czemu masz szansę zwiększyć widoczność oferty i pozyskać nowych klientów.  

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online

Jak sprzedawać w Facebook Marketplace? Podsumowanie

Wiesz już, że Facebook Marketplace to niezależna podstrona portalu, która pozwala kupować i sprzedawać produkty bez konieczności opuszczania aplikacji czy witryny. Mogą z niej korzystać wszyscy użytkownicy – nie tylko firmowi. Mimo swoich ograniczeń platforma okazuje się przydatnym kanałem marketingowym.

Sprzedawcy wykorzystują Facebook Marketplace do:

  • prezentacji najlepiej sprzedających się produktów, które wzbudzają zainteresowanie całym asortymentem oraz firmą,

  • szybkiego wyprzedania towarów powystawowych, uszkodzonych czy z końcówek serii, 

  • zachęcenia użytkowników do zakupów w sklepie lub do podjęcia kontaktu w sprawie oferty przed finalizacją transakcji, 

  • wyświetlenia angażujących i dopasowanych do użytkowników reklam promujących konkretne produkty, usługi lub zachęcających do odwiedzenia strony e-sklepu.

Duża widoczność ogłoszeń, dostępność dla każdego użytkownika portalu oraz brak prowizji czy opłat za wystawienie towaru – to tylko kilka zalet Facebook Marketplace. To świetne rozwiązanie, jeśli szukasz dodatkowego kanału sprzedaży. Wykorzystaj potencjał najpopularniejszego portalu społecznościowego w swoim biznesie już dziś!

powrót

Czytaj inne artykuły

Jak stworzyć stronę firmy na Facebooku?

Jak stworzyć stronę firmy na Facebooku?

Jak wynika z badań DataReportal, aż 87.5% internautów w Polsce używa na co dzień Facebooka. Dlatego warto skorzystać z jego możliwości w celach biznesowych. W naszym poradniku opisujemy, jak stworzyć stronę firmy na Facebooku. Poznaj kolejne kroki i wskazówki, jak go prowadzić. Odkryj zalety posiada

Czytaj więcej
Czym są i jak prowadzić Social Media?

Czym są i jak prowadzić Social Media?

Social media to platformy internetowe, które umożliwiają tworzenie i wymianę treści przez użytkowników. Coraz więcej osób korzysta z tego typu rozwiązań, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jak skutecznie prowadzić media społecznościowe. Dzięki temu możesz osiągnąć ogromny sukces, jeśli tylko będziesz

Czytaj więcej
Czy warto założyć stronę na Facebooku dla firmy?

Czy warto założyć stronę na Facebooku dla firmy?

Strony na Facebooku dla firm stają się coraz bardziej popularne w ostatnich latach. Zapewnia to wiele korzyści i możliwości, które mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży i zysków. Jest to opłacalna strategia marketingowa, która może być używana do budowania długotrwałych relacji, prowadzenia skutecznej

Czytaj więcej
Social Media a wizerunek firmy – dlaczego warto je prowadzić?

Social Media a wizerunek firmy – dlaczego warto je prowadzić?

W dobie Internetu firmy powinny znać siłę mediów społecznościowych oraz ich potencjał. Dzięki nim możliwe jest m.in. poprawienie wizerunku przedsiębiorstwa. W ten sposób zapewnisz sobie większą widoczność, a klienci łatwiej znajdą Twój biznes w sieci. Wyróżnisz się spośród konkurencji i zwiększysz l

Czytaj więcej
Facebook dla firmy. Krok po kroku

Facebook dla firmy. Krok po kroku

W miarę jak firmy na całym świecie przystosowują się do nowych warunków, wiele z nich korzysta z platform społecznościowych, takich jak Facebook, aby dotrzeć do klientów i promować swoją działalność. Dzięki szeregowi możliwości biznesowych i analitycznych ten najpopularniejszy portal może być potężn

Czytaj więcej
Jak założyć konto firmowe na YouTube?

Jak założyć konto firmowe na YouTube?

Konto firmowe na YouTube może przynieść marce wiele korzyści. Jeśli stawiasz na treści wizualne, które przyciągają wzrok, z pewnością ta opcja Cię zainteresuje, ponieważ daje przedsiębiorcom wiele udogodnień. Być może nie znasz jeszcze opcji profilu dla firm na wspomnianej platformie. Zobacz, jak je

Czytaj więcej
Jak prowadzić media społecznościowe firmy?

Jak prowadzić media społecznościowe firmy?

Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube czy TikTok – to niezwykle popularne media społecznościowe, z których codziennie korzystają miliony użytkowników na całym świecie. Nic więc dziwnego, że platformy stały się również ważnym narzędziem marketingowym dla marek, które chcą skuteczne pozyskiw

Czytaj więcej