Jak sprawdzić linki konkurencji?

Jak sprawdzić linki konkurencji?

Zdecydowana większość przedsiębiorców działających w sieci chce, aby to właśnie ich strona internetowa wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. W tym celu inwestują w optymalizację – tworzą wartościowe treści i przestrzegają zasad SEO. Tym, co wyróżni Twoją firmę, może okazać się więc analiza konkurencji pod kątem pozyskiwanych linków. Nie wiesz, jak sprawdzić profil linkowy branżowych rywali? Poznaj kilka wskazówek i wyprzedź swoich konkurentów w wyszukiwarce Google.

Co daje analiza konkurencji SEO?

Bezskutecznie próbujesz zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google? Twoja strona internetowa nie wyświetla się w Top 10 wyników wyszukiwania? Jeszcze nic straconego! Zanim zaczniesz podejmować ryzykowane kroki, przeprowadź analizę konkurencji pod kątem SEO. To jedno z najważniejszych e-biznesowych działań.

Trzymanie ręki na pulsie i śledzenie poczynań branżowych rywali pozwoli Ci określić pozycję Twojej firmy na tle innych marek. Ważne, aby z analizy wyciągać odpowiednie wnioski. Nie musisz kopiować działań konkurencji – wystarczy, że zainspirujesz się i opracujesz nową strategię opartą na praktykach, które przynoszą efekty. 

To świetne rozwiązanie zarówno dla nowych, jak i doświadczonych firm z ugruntowaną pozycją w sieci.

Analiza linków konkurencji – dlaczego warto?

W kontekście analizy konkurencji pod kątem SEO bardzo często wspomina się o frazach kluczowych. Jednak trudno wyobrazić sobie skuteczny monitoring rywali bez prześledzenia linków. Dlaczego to takie ważne?

Otóż Twój biznes nie działa w próżni. Jeżeli chcesz zdobyć najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, to musisz wyprzedzić inne strony internetowe, które zazwyczaj również inwestują w pozycjonowanie. Aby poprawić SEO, warto wziąć pod uwagę poczynania konkurentów i przygotować skuteczniejszą strategię optymalizacji witryny.

Analiza rywali pozwali Ci odnaleźć słabe punkty Twojej strony WWW, ale również odkryć niewykorzystywane dotąd możliwości. Sprawdzenie linków może ułatwić Twojej firmie zdobycie przewagi konkurencyjnej. Wykorzystaj ten potencjał, a poprawisz ranking w wynikach wyszukiwania, co zapewni duży ruch i większą sprzedaż.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online

Jak sprawdzić linki konkurencji? Instrukcja krok po kroku

Wiesz już, że monitoring konkurencji to ważna część strategii biznesowej. Poza oceną produktów czy usług obejmuje ona również działania SEO – w tym analizę linków konkurencji. Ta wiedza pozwoli Ci skuteczniej pozycjonować własną stronę internetową. Poznaj instrukcję krok po kroku i wyprzedź rywali z branży.

1. Znajdź bezpośrednich konkurentów

Na początku musisz wybrać odpowiednich konkurentów do analizy. W tym celu warto zbadać swoją branżę, aby zidentyfikować głównych graczy na rynku. Możesz do tego wykorzystać wyszukiwarkę – wystarczy, że wpiszesz w Google nazwę usługi / konkretny asortyment i wskażesz odpowiednią lokalizację (jeśli promujesz biznes lokalnie). Świetnie sprawdzą się też narzędzia takie jak audyt SEO lub płatne programy np. Ahrefs.

Do identyfikacji konkurencji warto zastosować ponadto słowa kluczowe. Może być to zarówno niewielka grupa zapytań, jak i wszystkie frazy, na które pozycjonujesz swoją stronę internetową.    

Przy wyborze firm, które mogą okazać się Twoją bezpośrednią konkurencją, weź pod uwagę ich zasięg, wielkość czy bazę klientów. Pamiętaj przy tym, że nie będą to zawsze te same marki, z którymi na co dzień walczysz o klientów.

Jeżeli uda Ci się zidentyfikować głównych rywali, to możesz zacząć analizować ich profile linkowe.    

2. Analiza linków przychodzących konkurencji

Na pozycjonowanie składa się wiele działań prowadzonych zarówno na stronie, jak i poza nią. Ta wiedza pomoże Ci przy analizie konkurencji. Jeśli widzisz, że rywale znajdują się wysoko w rankingu wyszukiwarki, to prawdopodobnie inwestują w skuteczne działania SEO – w tym odpowiednie linkowanie.  

Na tym etapie musisz przeanalizować linki przychodzące Twojej konkurencji. W tym celu sprawdź przede wszystkim, z jakich serwisów pochodzą odnośniki do witryn innych firm. Przekonaj się, w jakiego rodzaju treściach rywale umieszczają linki i jakiego typu anchory wykorzystują najczęściej. Jeżeli nie wiesz, to anchor nazywany też kotwicą jest treścią hiperłącza, które pojawia się na stronie WWW.

Na tej podstawie możesz zacząć przygotowywać strategię linkowania własnej witryny. Ale pamiętaj o jednym – dziś liczy się nie tyle liczba linków, ile ich jakość. Dlatego przy budowaniu własnego profilu linkowego bierz pod uwagę tylko wartościowe i zaufane domeny do pozyskiwania zróżnicowanych odnośników.

3. Sprawdź, dokąd prowadzą linki przychodzące rywali

Z punktu widzenia Twojej analizy, kolejną ważną czynnością, jest sprawdzenie, do których podstron czy zakładek na stronie konkurencji prowadzi najwięcej odnośników. W ten sposób dowiesz się więcej o strategii pozycjonowania Twoich rywali, którzy zajmują wyższe pozycje w Google. Zwróć przy tym uwagę na atrybuty odnośników – linki nofollow nie mają dużej wartości dla wyszukiwarki.   

Sprawdzanie linków konkurencji – podsumowanie

Wciąż nie masz pewności, czy warto analizować konkurencję? Pamiętaj, że jest to świetny sposób, aby choćby wstępnie określić budżet na budowanie profilu linkowego dla własnej strony WWW. Istotna może okazać się nawet informacja o ewentualnych brakach rynkowych rywali pod kątem linkowania – w takiej sytuacji zyskujesz szansę na pozyskanie unikalnych odnośników, które wzmocnią pozycję Twojej witryny w Google.

Aby sprawdzić linki konkurencji, możesz skorzystać z wielu narzędzi dostępnych w sieci. Dużą popularnością cieszą się płatne opcje np. Senuto czy MajesticSEO. Wspomniany już Ahrefs to świetne rozwiązanie, jeśli potrzebujesz kompletnej analizy – w szczególności odnośników. Jeżeli nie masz dużego budżetu, to możesz wypróbować audyt SEO od WeNet lub skorzystać z bezpłatnych funkcjonalności Rank Signals. Zawsze możesz postawić też na ręczną weryfikację konkurencyjnych witryn.

Jeśli Twoja konkurencja wyprzedza Cię w wynikach wyszukiwania, to zacznij działać. Sprawdzenie linków to dopiero początek. Już teraz zaplanuj strategię pozycjonowania, a już niedługo zobaczysz oczekiwane efekty. 

powrót

Czytaj inne artykuły

Frazy kluczowe konkurencji – jak je sprawdzić?

Frazy kluczowe konkurencji – jak je sprawdzić?

Analiza słów kluczowych konkurencji to proces stosowany przez firmy w celu identyfikacji i analizy fraz, których używają w swoich kampaniach działający w tej samej branży przedsiębiorcy. Może to być cenne rozwiązanie prowadzące do poprawy własnych działań SEO i marketingu treści. Dzięki odpowiednim

Czytaj więcej
Co to jest analiza rynku i konkurencji?

Co to jest analiza rynku i konkurencji?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czym jest analiza rynku i konkurencji oraz czemu może ona posłużyć. Warto zauważyć, że jest to proces, który można wykorzystać w bardzo wielu zakresach działalności. Przykładem może być dostosowywanie swoich usług lub produktów, do tego, co dzieje się obecnie na

Czytaj więcej
Konkurencja pośrednia i bezpośrednia - jak je odróżnić?

Konkurencja pośrednia i bezpośrednia - jak je odróżnić?

Konkurencja to ważna kwestia w każdej branży. Warto poznać różnicę między konkurencją pośrednią a bezpośrednią. Dzięki temu masz szansę osiągnąć sukces w biznesie. Dzięki wiedzy o branżowych konkurentach wyróżnisz swoje usługi czy produkty. W naszym artykule wyjaśniamy, jak działać względem konkuren

Czytaj więcej