Skuteczne narzędzia marketingowe. Przykłady

Skuteczne narzędzia marketingowe. Przykłady

Chcesz promować swoje usługi lub produkty w sieci? Zdecyduj się na działania marketingu internetowego! Szczególnie że rozwój technologii i dostęp do Internetu jest na porządku dziennym i pozwala na prowadzenie skutecznych działań reklamowych. Dzięki strategiom i kanałom promocyjnym dotrzesz do nowych odbiorców i zwiększysz zyski. W naszym artykule wymieniamy skuteczne narzędzia marketingowe.

Czym są narzędzia marketingowe?

Dzięki narzędziom marketingowym zoptymalizujesz swoją pracę. Zwiększysz produktywność i efekty. Przeznaczone są do:

  • tworzenia grafik,

  • analityki,

  • automatyzacji działań,

  • zarządzania zespołem,

  • zarządzania projektem,

  • audytu SEO,

  • monitoringu fraz kluczowych,

  • monitorowania Internetu.

Do uniwersalnych narzędzi marketingowych zaliczyć można Google Search Console i Google Analitycs. Dzięki temu drugiemu możesz m.in. sprawdzić, kto odwiedza Twoją stronę i ile czasu na niej spędza. Z kolei Google Search Console przede wszystkim umożliwia monitoring wydajności strony WWW w wynikach wyszukiwania.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online

Podstawowe narzędzia marketingowe, które warto znać

Jeśli chodzi o marketing i podstawowe narzędzia, to są to:

  • Marketo – połączenie marketingu ze sprzedażą. Zawiera takie opcje jak marketing automation (system do automatyzacji marketingu), content marketing (marketing treści), analizę stron internetowych czy e-mail marketing,

  • Google Search Console – umożliwia monitoring fraz kluczowych,

  • Google Trends – umożliwia poznanie zainteresowań internautów w globalnym zasięgu.

Z kolei Facebook Pixel (kod na stronie WWW, umożliwiający mierzenie skuteczności reklam) czy Google Tag (system zarządzania tagami) są skryptami pomocnymi w zbieraniu danych do skutecznych kampanii remarketingu (powtórna promocja skierowana do osób, które już raz odwiedziły Twoją firmową stronę) na Google Ads, czy Facebooku.

Narzędzia marketingowe SEO i SEM

W celu zwiększenia widoczności Twojej firmowej strony w Internecie skorzystaj z takich narzędzi marketingu jak:

  • Senuto – narzędzie do analizowania widoczności i monitoringu. Pozwala na dostęp do bazy słów kluczowych,

  • SurferSEO – umożliwia analizę wyników organicznych (bezpłatnych linków) w Google dla witryn. Dzięki niemu łatwiej można znaleźć słowa kluczowe i zaplanować treści,

  • Google Keyword Planner – narzędzie związane z Google Ads. Umożliwia dopasowanie fraz kluczowych do kampanii. W jego ramach można analizować słowa kluczowe oraz to, jakie będą generować największy ruch.

Dzięki nim reklama firmy w Internecie będzie jeszcze efektywniejsza.

Jak tworzyć treści wizualne? Pomocne narzędzia marketingu

W rankingu potrzebnych narzędzi nie można pominąć tych służących do tworzenia wizualnych treści. Nie potrzeba być profesjonalistą, żeby robić atrakcyjne grafiki. Wystarczy, że skorzystasz z prostych w obsłudze podstawowych narzędzi np. Crello czy Canva. Dzięki nim stworzysz:

  • wpis do mediów społecznościowych,

  • zaproszenie,

  • plakat,

  • ulotkę,

  • baner.

Jest to także o tyle proste, że skorzystać możesz z wielu bezpłatnych szablonów.

Narzędzia marketingu a kampanie e-mailowe

Aby wspomóc prowadzenie kampanii e-mailowych, korzystaj z następujących narzędzi:

  • Active Campaign – umożliwia optymalizację działań marketingowych. Dzięki niemu można tworzyć e-mailingowe kampanie. Pozwala poza tym na integracje z innymi narzędziami np. Facebookiem,

  • Freshmail – program, który ułatwia tworzenie newsletterów. Skorzystać można z szerokiej oferty szablonów i narzędzi pomocniczych do optymalizacji czy testowania wiadomości,

  • GetResponse – wielofunkcyjne narzędzie nie tylko do e-mail marketingu. Pozwala na skorzystanie z takich funkcji jak kreowanie newsletterów czy autoresponderów, jak również statystyk e-maili.

Jak zautomatyzować marketing?

Zaoszczędź czas i pieniądze oraz zwiększ efektywność działań marketingowych dzięki automatyzacji pewnych procesów. Jest to możliwe dzięki:

  • HubSpotowi – jest to oprogramowanie służące do indboud marketingu (marketingu przychodzącego polegającego na znalezieniu firmy samodzielnie przez odbiorcę). Dzięki niemu będziesz mieć dostęp do CRM (zarządzanie relacjami z klientami), analizy słów kluczowych czy do prowadzenia e-mail marketingu,

  • Marketo – przyczynia się do automatyzacji działań marketingowych. Wyróżnia się funkcjami analitycznymi,

  • Sales Manago – narzędzie pozwalające na e-mail marketing czy remarketing oraz personalizację.

Czy opłaca się korzystać z narzędzi marketingowych?

Dzięki odpowiednio dobranym narzędziom i działaniom przyczynisz się do:

  • budowy rozpoznawalności i wizerunku biznesu,

  • reklamowania swojej oferty,

  • dotarcia do nowych osób zainteresowanych Twoją branżą,

  • wzrostu sprzedaży,

  • zdobycia zaufania internautów,

  • zadbania o relacje z klientami.

Już wiesz, że prowadząc firmę, musisz obserwować na bieżąco skuteczne narzędzia marketingowe i strategie. Zwiększysz w ten sposób konkurencyjność. Jak zapewnić sobie sukces? Poprzez wykorzystanie marketingu w wyszukiwarkach (SEM), e-mail marketingu oraz tradycyjnych metod np. broszur czy ulotek. Przydatne będą także strategie cyfrowe, a więc narzędzia i strategie w zakresie tworzenia treści.

powrót

Czytaj inne artykuły

Jak klienci szukają firm w Internecie?

Jak klienci szukają firm w Internecie?

Aby być widocznym dla potencjalnych klientów, firmy powinny upewnić się, że są obecne w Internecie i w wyszukiwarkach. Dodatkowo muszą stosować wielostronne podejście, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci. Obejmuje to korzystanie z platform społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook cz

Czytaj więcej
Reklama firmy w Internecie – sposoby i przykłady skutecznej promocji w sieci

Reklama firmy w Internecie – sposoby i przykłady skutecznej promocji w sieci

Internet oferuje niezliczone możliwości dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów na całym świecie. Wciąż rosnąca liczba użytkowników, którzy właśnie w cyfrowym świecie poszukują informacji o markach, produktach i usługach sprawiła, że reklama firmy w sieci stała się nieodzownym elementem

Czytaj więcej
Na czym polega remarketing?

Na czym polega remarketing?

Remarketing to rodzaj działań marketingowych skierowanych do internautów, którzy wcześniej odwiedzili witrynę, ale nie dokonali zakupu. Polega on na wyświetlaniu reklam tym użytkownikom na innych stronach internetowych lub na platformach społecznościowych, takich jak Facebook. Reklamy te są dostosow

Czytaj więcej
Czym są artykuły sponsorowane?

Czym są artykuły sponsorowane?

Kolorowe baner, chwytliwe slogany i pełen korzyści przekaz – z tym zazwyczaj kojarzą się nam reklamy w Internecie. A co jeśli istnieje inny (często skuteczniejszy) sposób na dotarcie do nowych klientów? Jeżeli chcesz promować swoją ofertę i firmę online, to już teraz pomyśl o artykułach sponsorowany

Czytaj więcej
Co to jest reklama banerowa?

Co to jest reklama banerowa?

Chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci? Walka o rozpoznawalność to często rywalizacja o być albo nie być w internetowym gąszczu ofert. Na szczęście możesz skorzystać z kilku sprawdzonych sposobów, dzięki którym skutecznie dotrzesz do nowych klientów. Jednym z nich jest z pewnością ciesząca

Czytaj więcej
Na czym polega marketing treści?

Na czym polega marketing treści?

Nie widzisz efektów prowadzenia firmowego bloga? Poznaj podstawy content marketingu, który pomoże Ci promować Twoje usługi czy produkty w sieci. Jak wpływa on na wizerunek firmy w Internecie? Odkryj jego rodzaje. Czym jest i jakie działania obejmuje? Wyjaśniamy w naszym artykule. Dowiedz się więcej

Czytaj więcej
Jak promować swoją markę?

Jak promować swoją markę?

Promocja marki w Internecie składa się z wielu elementów. Wizytówka w Google Moja Firma, firmowa witryna czy aktywność w Social Mediach to główne opcje, które warto znać. Chcesz docierać do nowych klientów i budować wizerunek marki w sieci? Zdecyduj się na różne formy promocji w Internecie. Poniżej

Czytaj więcej
Jak analizować działania marketingowe firmy?

Jak analizować działania marketingowe firmy?

Analizowanie prowadzonych działań marketingowych to konieczność w przypadku każdej firmy, która chce osiągać zyski. Dlaczego tak jest? Ponieważ marketing to bardzo ważny element działalności, prowadzący do pozyskania nowych klientów. Dzięki analizie tego typu działań możesz na przykład lepiej docier

Czytaj więcej
Co to jest digital marketing? Odpowiadamy!

Co to jest digital marketing? Odpowiadamy!

Marketing cyfrowy, inaczej digital marketing, stale się rozwija. Firmy musiały dopasować swoje strategie, aby nadążyć za zmianami i oczekiwaniami klientów. W końcu 88.4% wynosi odsetek użytkowników Internetu w Polsce, jak wynika z badań DataReportal. Czym jest digital marketing, dowiesz się z naszeg

Czytaj więcej