Na czym polega remarketing?

Na czym polega remarketing?

Remarketing to rodzaj działań marketingowych skierowanych do internautów, którzy wcześniej odwiedzili witrynę, ale nie dokonali zakupu. Polega on na wyświetlaniu reklam tym użytkownikom na innych stronach internetowych lub na platformach społecznościowych, takich jak Facebook. Reklamy te są dostosowane do wcześniejszej aktywności użytkownika na stronie internetowej i mają na celu zachęcenie go do powrotu i kupienia produktu lub usługi. Zobacz, co warto o nim wiedzieć i jak go zastosować!

Co to jest remarketing?

Remarketing to rodzaj kampanii prowadzonej w ramach sieci reklamowej Google Ads oraz Facebook Ads, której celem jest powtórzenie przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę firmy/produktu. Polega na zbieraniu danych z przeglądarek i wyszukiwarek, a następnie wykorzystaniu ich do wyświetlania reklam skierowanych do internautów, którzy odwiedzili daną witrynę, ale nie dokonali zakupu.

Jak działa remarketing?

Remarketing działa poprzez umieszczanie plików cookie na urządzeniach osób odwiedzających witrynę, które spełniają określone kryteria. Te pliki cookie są następnie wykorzystywane do wyświetlania reklam firmy w Internecie, związanych ze stroną WWW, którą odwiedzili, a także z innymi stronami, które mogą ich zainteresować. Dzięki temu firmy mogą pozostać w kontakcie z potencjalnymi klientami, którzy już wykazali zainteresowanie ich marką lub produktem, np. odwiedzając ich stronę internetową, klikając reklamę lub wyszukując powiązane słowa kluczowe.

Dzięki reklamie remarketingowej możesz dotrzeć do osób, które:

  • były na Twojej stronie internetowej lub facebookowej stronie,

  • poznały Twoją ofertę,

  • w jakiś sposób zareagowały na inną reklamę (np. rozwinęły ją, aby przeczytać więcej itp.).

Kluczowym momentem podczas całego procesu jest ten, w którym algorytm zapisuje informacje np. o tym, jak długo internauta przebywał w witrynie, czy i jakie podstrony wyświetlał, czy podejmował jakąkolwiek akcję na stronie.

Jak wygląda proces remarketingu krok po kroku?

  1. Użytkownik wchodzi na Twoją stronę WWW,

  2. Google umieszcza „ciasteczko” w przeglądarce. To zapis danych, że użytkownik był na stronie.

  3. Użytkownik opuszcza witrynę, przegląda inne strony internetowe.

  4. System AdSense (rozwiązanie, które umożliwia pokazywanie użytkownikom dopasowane treści promocyjne) uruchamia reklamy i cookies.

  5. Internauta widzi Twoją reklamę. Jeśli zainteresuje się ofertą, wraca na Twoją stronę internetową.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online»

Do kogo kieruje się reklamy remarketingowe?

Reklamy remarketingowe wyświetlają się nie tylko tym osobom, które były na stronie i ją opuściły. Docierają one także do tych, którzy:

  • chcieli dokonać zakupu, ale tego nie zrobili,

  • porzucili koszyk,

  • oglądali poszczególne produkty.

Rodzaje remarketingu

Można wyróżnić kilka typów kampanii remarketingowych.

  1. Standardowy (wybierany najczęściej w przypadku sklepów), nie sprawdza podstron odwiedzanych przez użytkowników,

  2. Dynamiczny (reklamy dotyczące konkretnych produktów), tworzą się automatycznie i są dopasowane do tego, czego szukał internauta,

  3. Aplikacji mobilnych (działają na smartfonach, tabletach), personalizuje ofertę i zwiększa świadomość marki w sieci,

  4. Wideo (system połączony z YouTube), polega na wyświetlaniu produktów, którymi potencjalnie mogą być zainteresowani klienci na podstawie tego, co przeglądają na stronie.

Korzyści z remarketingu

Główną zaletą remarketingu jest to, że pozwala on firmom dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy mogli być zainteresowani ich produktem lub usługą, ale nie podjęli żadnego działania. Poprzez kierowanie do tych osób konkretnych reklam, firmy mogą zwiększyć swoje szanse na dokonanie sprzedaży i rozszerzyć bazę klientów. Dodatkowo remarketing może pomóc firmom w budowaniu świadomości i lojalności marki poprzez przypominanie klientom o oferowanych produktach i usługach.

Remarketing jest skutecznym sposobem dla firm, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Poprzez kierowanie do tych użytkowników odpowiednich reklam, firmy mogą zwiększyć swoje szanse na dokonanie sprzedaży i budować relacje z potencjalnymi klientami.

Remarketing to z pewnością jeden z lepszych sposobów na zdobycie nowych odbiorców i to takich, którzy już mają świadomość marki. W związku z tym, że odbiorcy już wyrazili zainteresowanie produktami lub usługami danej marki, łatwiej tego typu użytkowników zamienić w zadowolonych klientów Twojej firmy.

powrót

Czytaj inne artykuły

Na czym polega marketing treści?

Na czym polega marketing treści?

Nie widzisz efektów prowadzenia firmowego bloga? Poznaj podstawy content marketingu, który pomoże Ci promować Twoje usługi czy produkty w sieci. Jak wpływa on na wizerunek firmy w Internecie? Odkryj jego rodzaje. Czym jest i jakie działania obejmuje? Wyjaśniamy w naszym artykule. Dowiedz się więcej

Czytaj więcej
Czym są artykuły sponsorowane?

Czym są artykuły sponsorowane?

Kolorowe baner, chwytliwe slogany i pełen korzyści przekaz – z tym zazwyczaj kojarzą się nam reklamy w Internecie. A co jeśli istnieje inny (często skuteczniejszy) sposób na dotarcie do nowych klientów? Jeżeli chcesz promować swoją ofertę i firmę online, to już teraz pomyśl o artykułach sponsorowany

Czytaj więcej
Jak promować swoją markę?

Jak promować swoją markę?

Promocja marki w Internecie składa się z wielu elementów. Wizytówka w Google Moja Firma, firmowa witryna czy aktywność w Social Mediach to główne opcje, które warto znać. Chcesz docierać do nowych klientów i budować wizerunek marki w sieci? Zdecyduj się na różne formy promocji w Internecie. Poniżej

Czytaj więcej
Gdzie najlepiej reklamować firmę?

Gdzie najlepiej reklamować firmę?

Internautów w Polsce stale przybywa. Dlatego docieraj do nich ze swoimi usługami lub produktami. Strona WWW firmy, pozycjonowanie i wizytówka w Google Moja Firma – to m.in. elementy, które warto wziąć pod uwagę, chcąc zbudować wizerunek firmy w sieci. Na czym polega promocja w Internecie? Sprawdzamy

Czytaj więcej
Co to jest digital marketing? Odpowiadamy!

Co to jest digital marketing? Odpowiadamy!

Marketing cyfrowy, inaczej digital marketing, stale się rozwija. Firmy musiały dopasować swoje strategie, aby nadążyć za zmianami i oczekiwaniami klientów. W końcu 88.4% wynosi odsetek użytkowników Internetu w Polsce, jak wynika z badań DataReportal. Czym jest digital marketing, dowiesz się z naszeg

Czytaj więcej
Jak zwiększyć rozpoznawalność firmy?

Jak zwiększyć rozpoznawalność firmy?

Zwiększenie rozpoznawalności firmy jest istotnym zadaniem każdego udanego biznesu. Ważne jest, aby zapewnić Twojej firmie widoczność wśród potencjalnych klientów i partnerów. Bardzo skutecznie możesz to zrobić, działając online. Ten artykuł dostarczy strategii budowania świadomości marki i pomoże os

Czytaj więcej
Jak klienci szukają firm w Internecie?

Jak klienci szukają firm w Internecie?

Aby być widocznym dla potencjalnych klientów, firmy powinny upewnić się, że są obecne w Internecie i w wyszukiwarkach. Dodatkowo muszą stosować wielostronne podejście, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci. Obejmuje to korzystanie z platform społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook cz

Czytaj więcej
Reklama firmy w Internecie – sposoby i przykłady skutecznej promocji w sieci

Reklama firmy w Internecie – sposoby i przykłady skutecznej promocji w sieci

Internet oferuje niezliczone możliwości dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów na całym świecie. Wciąż rosnąca liczba użytkowników, którzy właśnie w cyfrowym świecie poszukują informacji o markach, produktach i usługach sprawiła, że reklama firmy w sieci stała się nieodzownym elementem

Czytaj więcej
Jak analizować działania marketingowe firmy?

Jak analizować działania marketingowe firmy?

Analizowanie prowadzonych działań marketingowych to konieczność w przypadku każdej firmy, która chce osiągać zyski. Dlaczego tak jest? Ponieważ marketing to bardzo ważny element działalności, prowadzący do pozyskania nowych klientów. Dzięki analizie tego typu działań możesz na przykład lepiej docier

Czytaj więcej